Ucigașul lui Golf GTI a ajuns în România și poartă același nume: Peugeot 308 GTI are 270 de cai și costă 31.000 de euro
Peugeot revine în segmentul compactelor sportive și pe piața din România. Francezii au lansat versiunile 308 GT și 308 GTI, rivale pentru nume consacrate din segment, ca Volkswagen Golf GTI și Renault Megane RS.
Pentru că rivalii profită de pe urma apetitului pentru compacte sportive, cei de la Peugeot au decis în urmă cu câteva luni bune să nu mai stea cu mâinile în sân. După mai multe concepte și imagini teaser, avem, în sfârșit, niște versiuni sportive ale actualului Peugeot 308.
Fosta Mașină a Anului în Europa vine cu trei versiuni distincte, dintre care una, cea de top, va căuta să facă deranj în păturile superioare ale segmentului hot hatch.
Este vorba despre versiunea Peugeot 308 GTI, care vine cu un motor de 1.6 litri turbo, capabil să ofere 270 de cai putere și 330 de Nm. Modelul vine cu o cutie manuală cu șase trepte și poate accelera de la 0 la 100 de km/h în doar 6 secunde. Este suficient pentru a se apropia de nume grele din segment, cum sunt Opel Astra OPC, Ford Focus ST sau Renault Megane RS.
NOUL PEUGEOT 308 GTI vs. concurența directă |
||||
MODEL/VERSIUNE | PUTERE (CP) |
CONSUM MIXT (l/100 km) |
ACCELERAŢIE 0-100 (secunde) |
PREŢ DE LISTĂ* (Euro, cu TVA) |
Peugeot 308 GTI 1.6 THP |
270 | 6 | 6 | 31.200 |
Ford Focus ST 2.0 Ecoboost |
250 | 6.8 | 6.5 | 27.800 |
Opel Astra OPC 2.0 turbo |
270 | 7.8 | 6 | 28.110 |
Renault Megane RS 2.0 16V |
275 | 7.5 | 5.8 | 24.750 |
Volkswagen Golf GTI 2.0 TSI |
230 | 6 | 6.4 | 27.536 |
Seat Leon Cupra 2.0 TSI |
290 | 6.7 | 5.9 | 28.712 |
*preţuri de listă, fără oferte de sezon şi promoţii |
Celelalte două versiuni sportive ale lui 308 sunt ceva mai cuminți și vin cu indicativul GT. Una este propulsată de un motor pe benzină, iar una este diesel, după modelul brevetat de Volkswagen Golf GTD și de Seat Leon FR.
Versiunea pe benzină se va bate cu francezul Renault Megane GT, proaspăt lansat și el pe piață. Asta pentru că dispune de un motor de 1.6 litri și 205 cai putere, alăturat unei cutii manuale cu șase trepte și gata să ajungă la 100 de km/h în 7.5 secunde.
Versiunea Peugeot 308 GT diesel BlueHDi de 2.0 litri livrează doar 180 de cai putere prin intermediul unei cutii automate cu șase rapoarte. Accelerația de la 0 la 100 de km/h se face ușor mai lent, adică în 8.4 secunde.
Prețurile pentru noile modele sportive Peugeot încep de la 24.600 de euro cu TVA inclus pentru versiunea GT de 205 cai putere. Dacă vă doriți dieselul trebuie să știți că socotelile ajung la 28.200 de euro. Iar dacă vă gândiți cumva la versiunea de top, atunci ar fi bine să pregătiți 31.200 de euro.
PEUGEOT 308 GT și GTI | PREȚURI (euro, TVA inclus) |
|||||
Motor | Putere (CP) |
Transmisie | ||||
308 GT 1.6 THP start&stop |
205 CP | Manuală 6 | 24.600 | |||
308 GT 2.0 BlueHDi |
180 CP | Automată 6 |
28.200 |
|||
308 GTI 1.6 THP |
270 CP | Manuală 6 | 31.200 |
Echiparea standard pentru modelele GT este destul de generoasă și include climatizare pe două zone, asistență la parcare față și spate, șase airbaguri, ecran tactil în centrul planșei de bord, faruri și ștergătoare automate, faruri full LED, geamuri și oglinzi electrice, pedalier și ornamente din aluminiu, jante de 18 inch, tapițerie din textil și alcantara, volan și schimbător îmbrăcate în piele, navigație și acces fără cheie.
Modelul GTI adaugă peste toate acestea praguri cu inscripția GTI, jante de 19 inch, scaune sport și reglaj lombar pentru șofer și pasager.
nu are nici o legatura cu golful. golful este mult superior