Toyota a amânat lansarea celei de-a patra generaţii a lui Prius pentru 2016
Lansarea celei de-a patra generaţii a lui Prius a fost amânată cu şase luni, spun surse din cadrul mărcii Toyota. Hibridul japonez este aşteptat să debuteze în prima parte a anului 2016.
Toyota Prius va primi o nouă generaţie cu o întârziere de şase luni, titrează Automotive News. Hibridul japonez ar fi trebuit să intre în producţie în primăvara anului viitor, dar anumiţi factori au dus la amânarea lansării acestuia. După cum explică sursa citată de Automotive News, Toyota ar fi trebuit să construiască deja primul exemplar al viitorului Prius, dar acesta este programat să fie finalizat în noiembrie 2014. De obicei, primul exemplar al viitorului model este construit cu aproape un an înainte de debutul producţiei de serie la fabrică, pentru ca inginerii să aibă suficient timp să evalueze nivelul de calitate al acestuia şi să poată evita eventualele probleme care ar putea să intervină în procesul de fabricaţie. Sursa anonimă din cadrul Toyota nu a putut preciza motivul amânării lansării viitorului Prius, dar cea mai probabilă variantă este prelungirea perioadei de testare şi reglare a noului tren de propulsie.
Noua generaţie a lui Toyota Prius poartă numele de cod 690A şi este un veritabil banc de probe pentru viitoarele tehnologii ale mărcii. Fie că vorbim despre acumulatorii litiu-ion în standard care fac parte din sistemul hibrid îmbunătăţit sau de noua platformă modulară destinată întregului concern Toyota, tot ce ţine de viitorul Prius trebuie optimizat pentru un consum cât mai redus, fără a uita de partea dinamică. Tocmai de aceea, este de aşteptat ca japonezii să se concentreze mai mult pe testarea micilor reglaje la nivelul suspensiei, direcţiei şi trenului de propulsie pentru a obţine o experienţă de condus conformă cu aşteptările clienţilor. Toyota vrea ca noua sa arhitectură modulară să îi reducă semnificativ costurile prin împărţirea anumitor componente, dar întregul plan poate să-i fie precum Călcâiul lui Ahile, deoarece un defect la o componentă comună pentru milioane de unităţi produse într-un singur an poate să ducă la un recall costisitor. Chiar dacă vorbim despre o piesă dedicată lui Prius, model vândut în peste un milion de unităţi pe an, cei de la Toyota tot ar putea să aibă bătăi de cap în caz de rechemare în service.
Primele informaţii legate de viitorul Prius anunţă o eficienţă termică a motorului de peste 40%, în contextul în care actuala motorizare a hibridului, cea mai eficientă din întregul concern Toyota, este de 38.5 procente. Cu cât este mai mare această valoare, cu cât ajunge mai multă energie din puterea calorică a carburantului la roţi. Deşi reprezentanţii Toyota au declarat că nu vor să comenteze zvonurile apărute despre viitoarele modele din gamă, un reprezentant al mărcii a specificat faptul că Prius nu va primi în 2016 noile semiconductoare prezentate în mai, menite să reducă cu până la 10% consumul de carburant al unui model, deoarece acestea vor fi gata de debutul în producţie abia în 2020.
Toyota pregăteşte noul Prius: mai uşor, mai eficient, mai manevrabil
Via AutomotiveNews (înreg.)