Subaru WRX STI - imagini oficiale cu noul sedan de performanţă
Subaru s-a folosit de ediţia de anul acesta a Salonului de la Detroit pentru a dezvălui noua generaţie WRX STI. Modelul japonez dispune de 305 cai putere şi de celebrul sistem de tracţiune integrală Symmetrical All Wheel Drive.
Toţi cei care iubesc mirosul de benzină şi sunetul inconfundabil al unui Subaru dincolo de curbă vor fi bucuroşi să facă cunoştinţă cu noua generaţie WRX STI, expusă astăzi, în premieră, la Salonul Auto de la Detroit. După seria de imagini scăpate pe internet, japonezii îşi răsfaţă fanii cu o serie de fotografii capabile să sugereze performanţele modelului nipon.
Spre deosebire de vechea generaţie, noul WRX STI va fi disponibil doar în variantă sedan. Aspectul sportiv va fi asigurat de un kit de caroserie, deconspirat deja zilele trecute. Acesta include un spoiler faţă nou, o capotă cu priză de aer centrală pentru răcirea celor patru cilindri, praguri laterale, un deflector masiv, din fibră de carbon, şi două perechi de ţevi de eşapament.
Motor turbo de 305 cai putere
Şi pentru a respecta tradiţia, Subaru nu a uitat nici de eleronul supradimensionat, aşezat pe uşa portbagajului. Pachetul estetic este completat de un set de jante aurii cu dimensiuni de 18 inch, pe care au fost montate pneuri de performanţe.
Testat intens chiar şi pe celebrul circuit de la Nurburgring, noul WRX STI este animat de un motor cu patru cilindri, de 2.5 litri, turbo, capabil să producă 305 cai putere la 6000 de rotaţii şi un cuplu motor de 393 Nm la 4000 de rotaţii. Resursele sunt asistate de o cutie cu şase rapoarte, revizuită, care transmite totul către tracţiunea integrală Symmetrical All-Wheel Drive. Nu lipsesc sistemul de control al dinamicii (VDC) şi nici funcţia Torque Vectoring Control. În plus, Subaru WRX STI câştigă puncte la capitolul ţinută de drum pentru că beneficiază de un ampatament mai mare cu 25 de mm.
Cum s-a născut WRX STI
După cum mulţi dintre voi ştiu deja, modelul care a născut ideea de WRX şi mai apoi pe cea de STI a fost Impreza. Modelul a fost introdus pe piaţă în 1993, an în care publicul făcea cunoştinţă şi cu primul WRX. Maşina era echipată pe atunci cu 240 de cai putere pe piaţa din Japonia, însă în Europa venea cu doar 208 cai şi un nume diferit: Impreza GT. În 1994 modelul ajunge să ofere deja 260 de cai putere. Şi tot în acelaşi an, alături de WRX apărea logo-ul STI, abrevierea de la Subaru Tecnica International, echipat cu suspensie, transmisie şi motor revizuite. În 1996 japonezii adaugă încă 20 de cai şi urcă totalul la 280.
A doua generaţie Impreza, înscrisă între anii 2000 şi 2007 a beneficiat de asemenea de o versiune WRX STI, propulsată de un motor turbo de 2.5 litri. A treia generaţie Impreza a adus o noutate greu înghiţită de fanii WRX STI: o variantă de caroserie hatchback. Maşina venea cu 300 cai putere şi 407 Nm în Europa. Abia în 2011 Subaru răspundea criticilor şi lansa o variantă sedan.
Din fata parca seamana putin cu EVO X.