Seat Leon SC - imagini oficiale ale coupe-ului compact
Seat a publicat un comunicat oficial şi informaţii complete ale noului Leon SC, varianta cu trei uşi a modelului compact. Pregătit să debuteze la Geneva, Leon SC se va bate cu Opel GTC Astra şi Renault Megane Coupe.
Seat a publicat astăzi o galerie foto completă şi un comunicat oficial al premierei pe care o va dezvălui la Geneva, în luna martie. Este vorba despre Leon SC, varianta cu trei uşi a modelului compact şi primul derivat de caroserie al familiei Leon.
Se pare că spaniolii au decis să abordeze clasa C cu o familie ceva mai numeroasă, conştienţi fiind că succesul în acest segmentul nu poate fi adus doar de o variantă cu cinci uşi. Urmând exemplul unor constructori cu experinţă, ca Renault, Opel şi Volkswagen, Seat a decis să ofere fanilor săi şi o interpretare mai sportivă a compactei, cu numai trei uşi. Ca şi în cazul actualului Ibiza SC, Leon primeşte abrevierea Sports Coupe pentru a putea fi identificat mai uşor.
Cinci locuri şi portbagaj de 380 de litri
Noua generaţie Leon SC pierde, cum era de aşteptat, două uşi, pe cele din spate şi promite spaţiu pentru cinci pasageri. Chiar şi aşa, lucrurile vor fi ceva mai înghesuite având în vedere că ampatamentul se reduce cu 35 de mm. De asemenea, geamurile laterale capătă o nouă formă, ceva mai îngustă. Diferenţe mici şi la nivelul hayonului unde avem o lunetă ceva mai plonjată.
Destinat a se bate cu Renault Megane Coupe, Opel GTC Astra şi Kia Pro_Cee'd, Leon SC nu va pierde totuşi din vedere aspectul practic al unui model compact. Drept pentru care va fi mai înalt cu 2 mm pentru a nu afecta spaţiul pentru cap al pasagerilor spate, dar şi pentru a oferi un portbagaj suficient de încăpător, etichetat la 380 de litri.
La interior, Seat va copia aspectul planşei de bord întâlnite pe varianta de caroserie cu cinci uşi. Asta înseamnă că pasagerii se vor bucura de serviciile unei climatizări pe două zone, dar şi de sistemul multimedia cu ecran tactil de până la 5.8 inch.
”Benzinar” de 180 de cai putere
Gama de motorizări va include aceleaşi unităţi regăsite şi pe fratele său cu cinci uşi.
Pentru cei care preferă benzina, ibericii oferă două versiuni ale motorului de 1.2 litri, una de 86 de cai şi una de 105 cai putere. Alături de cele două opţiuni, vine popularul TSI de 1.4 litri, ce livrează 122 de cai putere şi 200 de Nm.
Nu lipseşte sistemul Start-Stop, care garantează un consum mediu de 5.2 litri/100 de km şi emisii de 120 g/km. Acelaşi motor de 1.4 litri va fi oferit şi în versiunea de 140 de cai putere, care garantează aceeaşi medie a consumului, de 5.2 litri/100 km.
Pe viitor, la mijlocul acestui an mai exact, Leon SC va primi şi un TSI de 1.8 litri şi 180 de cai putere.
Diesel de 184 cai putere
Pentru cei care preferă dieselul, Seat garantează prezenţa TDI-ului de 1.6 litri, disponibil în două variante de putere, una de 90 şi alta de 105 cai putere. Aceasta din urmă va beneficia de sistem Start-Stop şi va garanta un consum mediu de numei 3.8 litri/100 de km.
Vor fi disponibile două versiuni de putere şi pentru dieselul de 2.0 litri. Acesta va livra 150 de cai, caz în care consumă 4.1 litri/100 de kilometri, sau 184 de cai şi 380 de Nm. În funcţie de motorizarea pe care o vor alege clienţii, Seat oferă o transmisie manuală cu şase rapoarte în standard, precum şi un DSG cu dublu ambreiaj, cu şase sau şapte trepte.
Tren de rulare
Trenul de rulare beneficiază de o suspensie McPhearson pe faţă şi o bară de torsiune pe puntea spate. Versiunile care dezvoltă peste 150 de cai putere primesc însă o suspensie multi-link pe axa posterioară. Direcţia a fost şi ea revizuită pentru a oferi un răspuns îmbunătăţit.
Pentru versiunile sportive Leon SC FR, şoferii vor avea la dispoziţie trei moduri de rulare distincte: eco, confort şi sport. Fiecare va oferi o setare predefinită a acceleraţiei, direcţiei şi motorului.
Automarket.ro la Salonul de la Geneva 2013
Automarket va fi prezent în perioada 4-6 martie la Salonul de la Geneva şi vă va prezenta live pe site şi pe pagina de Facebook ultimele noutăţi, informaţii şi imagini de la standurile constructorilor auto prezenţi la evenimentul din Elveţia.
dieselul acela de 1,6 90 cp nu ar avea ce cauta, la fel benzinarul de 1,2 86 cp...iar ca design ,comparativ cu concurenta e cam sub..........restul ..asta nu inseamna ca nu arata bine...o chestiune de gust daca i-am pune o sigla japoneza sau coreana multi ati da cu pietre dar asa..............e by vw....lucrurile se schimba.si da ,puncteaza la unele tehnologii de la parintii sai....