Se înmulțesc BMW-urile hibride: 530e iPerformance este versiunea ecologică a lui Seria 5
BMW a detaliat noul 530e iPerformance, versiunea hibridă alimentată la priză a noului Seria 5. Modelul dispune de 248 de cai putere și poate rula până la 32 de kilometri doar electric.
BMW își lărgește gama de modele hibride odată cu introducerea noului 530e iPerformance, derivatul mult mai prietenos cu mediul al proaspăt lansatului sedan german.
BMW 530e se alătură astfel unei game care mai include 330e iPerformance și 740e iPerformance, însă vine cu o noutate importantă: este pentru prima dată când publicul poate alege între tracțiune integrală și propulsie spate pe un model hibrid. În prezent, 330e vine cu tracțiune spate, iar 740e este disponibil cu xDrive.
Ca și în cazul lui 330e, noul 530e dispune de un motor pe benzină de 2.0 litri turbo, asociat unui motor electric. Ansamblul hibrid, administrat cu ajutorul unei transmisii automate cu opt rapoarte, oferă 248 de cai putere și un cuplu motor de 420 Nm.
Performanțele sunt bune pentru o mașină din acest segment, accelerația de la 0 la 100 de km/h fiind realizabilă în 6.1 secunde, iar viteza maximă ajunge la 210 km/h.
Noul BMW 530e iPerformance dispune de o baterie cu o capacitate de 9.2 kWh, amplasată sub podeaua portbagajului. Ea poate fi încărcată în șapte ore de la o priză de 120V sau în jumătate din timp dacă se alege o sursă mai mare de 220V.
Deși BMW nu a anunțat care va fi autonomia pur electrică, surse neoficiale vorbesc despre posibilitatea de a parcurge între 28 și 32 de kilometri fără emisii.
Asemeni celorlalte modele, BMW 530e poate să le ofere clienților mai multe moduri de rulare: automat, doar electric sau unul în care energia din baterie este conservată.
Noul BMW 530e iPerformance își va face debutul în cadrul Salonului Auto de la Detroit, programat în luna ianuarie a anului 2017.
Alături de acesta va fi introdusă și versiunea M550i xDrive, cea mai puternică derivare din gama noului Seria 5, până la debutul viitorul BMW M5. Compromisul bavarezilor presupune 462 de cai putere la 5500 de rotații și un cuplu motor de 650 Nm, disponibil de la 1800 de rotații. Motorul V8 poate accelera de la 0 la 100 de km/h în 4 secunde și poate atinge o viteză maximă, limitată electronic, de 250 de km/h.
Seria 5 e ca Windows-ul - unul bun, unul prost și tot așa - doar că aici e unul frumos, unul urât. Seria 5 E39 - frumos Seria 5 2003-2010 - urât (cel al lui Bangle) Seria 5 2010-2016 - frumos Seria 5 actual - urât Doar o părere ce ține de gusturi personale.