Renault Twin'Z - cel mai nou concept al francezilor este inspirat de Renault 5
Renault a lansat astăzi un nou concept, botezat Twin'Z, desenat alături de Ross Lovegrove. Prototipul are dimensiunile unui model de clasă mini şi beneficiază de un motor electric.
Renault a dezvăluit astăzi cel de-al cincilea concept din seria de şase promise de noul şef de design Laurens van den Acker. Este primul studiu de design care nu este dezvăluit în cadrul unui salon auto, ci în cadrul unui eveniment cultural desfăşurat la Milano.
Inspirat de modele emblematice ca Renault 5 şi Twingo, noul concept a fost desenat pentru a respecta un singur cuvânt de ordine: ”Joacă”. Dimensiunile sale, 3627 mm lungime, 1705 mm lăţime şi 1506 mm înălţime îl recomandă ca fiind un model de segment mini. Chiar şi aşa, ampatamentul de 2495 mm garantează spaţiu pentru patru pasageri.
LED-uri integrate în lunetă
Conceptul a fost desenat împreună cu studioul de design al artistului Ross Lovegrove, care a reuşit să imprime un aspect inediat, inspirat din natură. Designul general este un joc de culori şi lumini, lumini de tip LED integrate în suprafaţa vitrată generoasă care pleacă de la nivelul montanţilor faţă şi se opreşte la nivelul hayonului.
Un eleron, de asemenea din sticlă, asigură eficienţă aerodinamică, în vreme ce jantele de 18 inch au fost create dintr-o singură bucată de material, prezentând ramificaţii ce se continuă şi la nivelul anvelopelor dezvoltate special de Michelin, cu dimensiuni de 205/40 R18.
Şasiu tubular şi motor electric de 70 cai putere
Botezat Twin'Z Concept, studiul de design a fost dezvoltat pe un şasiu tubular şi beneficiază de o caroserie din fibră de carbon. Totul a fost îmbrăcat într-o culoare albastră, ce aduce un tribut nuanţelor obţinute de pictorul francez Yves Klein.
Sub finisajul satinat al caroseriei se ascunde un tren de propulsie electric, ce are la bază un motor electric de 70 de cai putere şi 226 Nm. Acesta este ţinut în viaţă de patru baterii litiu-ion, amplasate sub podea, care garantează o autonomie de 161 kilometri. Resursele sunt suficiente pentru a pune în mişcare modelul de numai 920 de kilograme. Ba chiar îl ajută să atingă o viteză maximă de 130 km/h.
Habitaclu fără montant central
Interiorul se dezvăluie abia dincolo de cele patru uşi cu deschidere opusă. Habitaclul renunţă astfel la montantul central pentru un acces facil. Scaunele sunt extrem de subţiri şi uşoare, cu o ramă vizibilă, tapiţate cu un material ce rezistă la foc şi la apă.
Totul păstrează o linie simplistă, consola centrală fiind singura zonă unde tehnologia îşi face simţită prezenţa prin intermediul unei tablete, responsabilă pentru toate funcţiile regăsite în mod normal în cadrul unui sistem multimedia.
cred ca lumea ar avea nevoie de un 'nou' Renault 5........ pacat ca conceptu e prea futurist si nu da speranta pt. un model de serie........