Bugatti Veyron Super Sport şi-a pierdut titlul Guinness pentru viteză
Organizaţia Guinness World Records a retras titlul celor de la Bugatti obţinut de Veyron Super Sport care viza "cea mai rapidă maşină de serie din lume", potrivit unei publicaţii britanice.
Bugatti Veyron Super Sport şi-a pierdut titlul Guinness de "cea mai rapidă maşină din lume", informează britanicii de la Driving.co.uk, citând reprezentanţii organizaţiei Guinness World Records. Contrar aparenţelor, Veyron nu şi-a pierdut titlul din cauza lui Hennessey Venom GT, ci din cauza modalităţii în care a obţinut acest titlu. Mai precis, modelul Bugatti care a obţinut recordul Guinness pentru cel mai rapid automobil de serie din lume era modificat, având limitatorul de viteză eliminat. Acest fapt a fost subliniat şi de John Hennessey, când acesta a susţinut că modelul Venom GT, produs de compania sa, este mai rapid decât hypercar-ul concernului Volkswagen.
Regulile interne ale Guinness World Records spun că autovehiculul care stabileşte acest record trebuie să fie identic din punct de vedere mecanic cu cele vândute publicului. Vestea ar trebui să fie benefică pentru americanii de la Shelby Super Cars, cu al lor Ultimate Aero, care a reuşit să atingă viteza de 256.1 mile pe oră înaintea lui Bugatti Veyron Super Sport. Paradoxal, cei de la Hennessey nu vor beneficia de această ridicare a titlului, pentru că tentativa lor de doborâre a recordului nu a fost operată într-un mod care respectă condiţiile Guinness, respectiv nu a implicat două treceri cronometrate şi viteza obţinută nu a fost media celor două treceri.
Reprezentanţii Bugatti îşi susţin recordul mondial, reprezentanţii mărcii din Molsheim spunând că viteza maximă a lui Veyron a fost reglementată din motive de siguranţă, clienţii fiind informaţi de această limitare încă din faza de comandă. Mai mult decât atât, reprezentanţii Bugatti spun că modelul lor nu ar fi afectat de pierderea acestui titlu, modelul fiind "mai mult decât o maşină care deţine un record mondial", explică purtătorul de cuvânt al mărcii.
Via Driving.co.uk
:))) Bugatii e trotineta? Cand aparuse conceptul Bugatti Veyron altii inca visau la Moto Martzieni. Si sa nu mai vorbim de fiabilitate.. Bugatii tot Bugatii ramane. E un nume destul de greu in industria auto. Si referitor la performante, 'motorasul' de Veyron nici nu e 'stors' la maxim. Au scos 1.000cp. Cum a aparut un rival, cum au crescut la 1.200cp. Mai nou vad stiri cum s-ar dori un model de 1.600cp. Tind sa cred ca e capabil sa scoata si 2.000cp acest motor. Totusi.. are 4 turbine pe un motor de 8.000cmc.