Range Rover Velar: britanicii prezintă o alternativă superioară la segmentul SUV-urilor premium X3, XC60, GLC, Q5 și Macan
Range Rover Velar își propune să provoace clienții segmentului SUV-urilor premium, mizând pe o poziționare de preț superioară lui Porsche Macan, care până acum era cel mai scump SUV din segment. Avantajele lui Velar: un interior inedit și un design exterior inspirat din liniile de succes ale mărcii.
ange Rover, aripa ceva mai nonconformistă a constructorului britanic Land Rover, a prezentat aseară oficial, în premieră mondială, cel mai nou model din gamă. Numele său este Range Rover Velar, se încadrează în gama mărcii între compactul Evoque și Range Rover Sport și își propune să devină o alternativă high-end la SUV-urile premium clasice din clasa medie, precum Volvo XC60, BMW X3, Mercedes-Benz GLC și Audi Q5.
Range Rover Velar: date esențiale
● Noul SUV Range Rover este un amestec estetic între Evoque și Range Rover Sport, modelele care îl încadrează în gama mărcii britanice.
● Poziționare de preț interesantă: în Marea Britanie, Range Rover Velar se prezintă ca cel mai scump SUV mediu din segment, depășind la nivel de preț de pornire implicit Porsche Macan. Plutonul premium XC60 - X3 - Q5 - GLC are prețuri de pornire cu până la 10.000 de euro mai coborâte. Prețurile pentru România nu au fost încă anunțate oficial.
● Deși gama Range Rover este dedicată în general modelelor cu atribute dinamice ridicate mai ales pe șosea și deși marca anunță că vorbim despre o mașină care se remarcă prin lux și rafinament, noul Velar are, în același timp, "capabilități în teren accidentat nemaiîntâlnite până acum în segment".
● Velar este construit pe aceeași platformă tehnică pe care este montat Jaguar F-Pace, "fratele" său din gama vecină.
● Range Rover mizează pe o definiție estetică în care cuvântul de ordine este "simplitate". Designerii au încercat să elimine orice element suplimentar inutil de la nivelul caroseriei și din habitaclu.
● Intenția designerilor britanici este foarte evidentă mai ales la interior, acolo unde întreaga planșă de bord este înlocuită de două display-uri HD touch masive, cu diagonala de 10 inch, așezate în cascadă. Numele oficial al pachetului: Touch Pro Duo.
● Display-urile sunt complet negre și par elemente integrante ale decorului până în momentul în care motorul este pornit. Ulterior, ecranul inferior este planșa de control a sistemului de climatizare, în timp ce cel superior devine aria de comandă a sistemului infotainment și multimedia.
● Apropo de interior, Range Rover încearcă să răstoarne logica clasică la nivel de tapițerie: cea mai scumpă opțiune nu este tapițeria din piele, ci tapițeria din stofă premium dezvoltată cu Kvadrat, cel mai important producător de materiale textile din Europa. Stofa este asortată cu inserții Alcantara.
● Velar oferă un coeficient aerodinamic Cx de doar 0.32, fiind cel mai bun Range Rover din istorie la acest capitol. Performanța este atinsă prin "artificii" tehnice care includ mânere exterioare retractabile integrate ale ușilor.
● Velar propune 6 motorizări diesel și pe benzină și transmisie automată ZF cu 8 trepte.
● Motorizări diesel: Ingenium 4 cilindri de 180 sau 240 CP. Avem și un 3.0 V6 de 300 CP și 700 Nm.
● Motorizări pe benzină: 4 cilindri de 250 CP sau 3.0 V6 Turbo de 380 CP. Ulterior, în gamă va apărea o versiune de 300 CP a motorului cu 4 cilindri. Motorul 3.0 V6 Turbo este cel mai performant din gamă: 0-100 km/h în 5.7 secunde și viteză maximă de 250 km/h.
● Vârfuri tehnologice: suspensie pneumatică integrală, sistem de tracțiune integrală, controlul tracțiunii cu Terrain Response 2, gardă la sol de 25.1 centimetri (21.3 pentru versiunile fără suspensie pneumatică), adâncime maximă de traversare a vadului de 65 de centimetri (60 de cenrimetri pentru versiunile fără suspensie pneumatică).
● Echipări disponibile: Standard, S, SE și HSE. Modelul este oferit în două game estetice și tehnice diferite: Velar și Velar R-Dynamic. În plus, Range Rover include în pachet două kituri exterioare diferite: Black și Luxury.
● Ediția specială Velar First Edition este disponibilă în primul an de comercializare, poate fi comandată exclusiv în variantele de motorizare V6 (diesel sau benzină) și oferă un nivel de echipare mai bogat decât HSE, varianta superioară din gama clasică: jante de 22 de inch cu finisaj diamantat, faruri LED Matrix-Laser, interior îmbărcat integral în piele, tapițerie din piele perforată și sistem audio Meridian de 1600W.
● Range Rover Velar va fi expus în fața presei la Salonul Auto de la Geneva, în 7 martie. Producția noului SUV începe în acest an la Solihull, Marea Britanie, iar în România va fi disponibil începând din toamna lui 2017.
E într-adevăr o evoluție, raportat atât la Range Rover, cat și la nivel de mașini, în general. Ma gândesc, totuși, ca ar putea apărea o canibalizare cu F-Pace, deși au caractere diferite. Nu ca s fan jaguar-land Rover, dar de ce te ai mai uita în triada nemțească din moment ce ai capodoperele astea doua