Qoros 3 City SUV a fost lansat în Europa cu dotări interesante, dar cu un singur motor, 1.6 turbo benzină
Salonul de la Geneva a găzduit lansarea oficială în Europa a celui de-al treilea model Qoros. 3 City SUV vine cu o listă interesantă de opţiuni, dar păcătuieşte la capitolul motorizări.
Undeva spre finalul anului 2013 primeam vestea că un brand chinezesc încearcă din nou marea cu degetul şi că vrea să vină în Europa. Am zâmbit din nou. Lucrurile aveau să se dovedească însă de această dată mult mai serioase decât până atunci. Qoros, noul brand care îşi anunţa intrarea pe pretenţioasa piaţă europeană, avea un nume non-chinezesc, un logo interesant, anunţa că angajează ingineri şi designeri europeni, că deschide centre de design în Europa şi că îşi doreşte să construiască maşini care să rivalizeze la capitolul siguranţă cu mărcile tradiţionale.
Iar timpul a dovedit până acum că brandul Qoros nu e doar o vorbă-n vânt. A devenit prima marcă chinezească cu un model de 5 stele EuroNCAP, iar gama de modele dezvoltate implicit pentru Europa s-a dezvoltat şi a ajuns la trei membri. Ultimul dintre ei a fost lansat în Europa ieri la Geneva la trei luni de la apariţia în showroom-urile din ţara natală a brandului: Qoros 3 City SUV, un SUV compact care intră în segmentul Qashqai/Tiguan.
Design cuminte, opţiuni interesante
Noul model dezvoltat de marca din China preia liniile de design ale anterioarelor modele lansate, 3 Sedan şi 3 Hatch, şi le duce mai departe înspre zona crossover. Dimensiunile lui Qoros 3 City SUV sunt asemănătoare cu cele ale lui Qashqai, iar ampatamentul - detaliul care oferă o primă idee legată de spaţiul interior al modelului - este cu 5 centimetri mai lung decât al rivalului japonez lider în clasa sa în Europa. Per total, alura modelului Qoros este una mai degrabă de break cross decât de SUV compact, însă în ambele variante vorbim de tipuri de caroserie în vogă care atrag în continuare clienţii din Europa.
Qoros 3 City SUV este încălţat cu jante de 17 inch în standard, dar le oferă viitorilor clienţi şi opţiunea unor roţi de 18 inch, iar nuanţele exterioare sunt în număr de cinci, toate gratuite: Alb Crystal, Negru Starlight, Argintiu Diamond, Gri Shimmer sau Roşu Sunrise.
La interior, Qoros le oferă clienţilor alternativa de a alege între patru echipări (Active, Style, Style Plus şi Excite). În standard, noul SUV al mărcii asiatice oferă buton de start, aer condiţionat manual şi jante de 17 inch, patru geamuri electrice, oglinzi electrice cu semnalizatoare integrate şi un sistem de infotainment botezat Qoros MMH (Bluetooth, streaming audio wireless). Printre elementele opţionale disponibile odată cu urcarea în nivelurile de echipare se numără o cutie automată cu şase trepte, aer condiţionat cu două zone active, cruise control, cameră de marşarier, scaune încălzite, plafon panoramic din sticlă, asistent de fază lungă, lumină ambientală şi conexiune 3G prin Cloud (QorosQloud 2.0) care ajută navigaţia şi accesul la reţelele sociale. Portbagajul atinge 403 litri cu bancheta ridicată şi un maxim de 1105 litri când aceasta este rabatată.
Un element interesant notat de Qoros în comunicatul de presă alăturat imaginilor oficiale este faptul că echipa de dezvoltare s-a concentrat foarte mult pe eliminarea vibraţiilor şi a zgomotelor la rulare, pachetul acustic al maşinii fiind unul de top.
Lipsesc motoarele diesel şi tracţiunea integrală
Dacă pachetul oferit de Qoros sună excelent până acum, călcâiul lui Ahile pare să fie motorul. Asta pentru că, sub capotă, SUV-ul compact al celor de la Qoros oferă un singur motor: 1.6 benzină turbo de 156 CP şi 210 Nm atinşi între 1750 şi 5000 rpm. Cutia standard este o manuală cu şase trepte pe echiparea de bază, însă toate echipările superioare aduc în peisaj o transmisie automată cu şase rapoarte denumită QorosTroniq. Acceleraţia 0-100 km/h are loc în 10.1 secunde cu transmisia manuala şi în 10.8 secunde cu cea automată. Qoros 3 City SUV consumă între 6.8 şi 6.9 litri, în funcţie de cutia de viteze aleasă.
SUV-ul celor de la Qoros nu dispune de tracţiune integrală nici măcar opţional, are suspensii macPherson pe faţă şi cu bară de torsiune pe spate, iar la nivel de siguranţă oferă control al tracţiunii, EBD, ESP, Cornering Brake Control, prinderi Isofix pentru scaunele copiilor şi un sistem de curăţare automată a discurilor de frână.
Deşi reţeaua de dealeri nu este încă foarte dezvoltată în Europa, Qoros are câteva puncte de vânzare, cel mai important fiind cel din Batislava, primul din viitoarea reţea de pe continent.
QorosTroniq - belea da belea cutia asta