Prețuri pentru noul Suzuki Swift: a șasea generație a citadinei japoneze pleacă de la 10.350 de euro

Publicat miercuri, 10.05.2017 10:12 de Mircea Meşter

Mai ușoară dar mai încăpătoare. Motoare mai potente, dar consum mai mic. Acestea sunt caracteristicile principale ale noii generații Suzuki Swift, o mașină care se lansează în România la un nivel de preț foarte competitiv în clasa mică.

După ce a prezentat în premieră europeană noua generație a lui Swift în cadrul Salonului Auto de la Geneva, în luna martie, Suzuki a anunțat prețurile oficiale ale celui mai nou model venit în propria gamă.

Integrat în inima segmentului B european, noul Suzuki Swift este construit pe o nouă platformă al cărei principal avantaj este utilizarea unor materiale ușoare. Acest lucru îi permite noului Swift să piardă 120 de kilograme între generații, ceea ce înseamnă că, în versiunea de motorizare 1.2 benzină aspirat de 90 CP, Swift cântărește doar 840 de kilograme, o valoare-record pentru clasa mică.

Noul Swift este oferit în România în două versiuni de motorizare pe benzină, una aspirată (1.2 de 90 CP) și una turbo Boosterjet (1.0 de 112 CP). Ambele pot fi comandate în variantă micro-hibridă SHVS (Smart Hybrid Vehicle by Suzuki), tehnologie care îi permite lui Swift să recupereze energia de frânare, pe care o stochează într-o baterie de capacitate mică, și să funcționeze electric la plecarea de pe loc și la manevrele de parcare.

Motorul 1.2 de 90 CP poate fi comandat cu o transmisie manuală cu 5 trepte sau în versiune automată VCT, în timp ce unitatea turbo de un litru și 112 CP oferă fie o manuală cu 5 trepte, fie o cutie automată cu 6 rapoarte. În buna tradiție Suzuki, Swift va putea fi comandat în variantă cu tracțiune integrală permanentă, opțiune disponibilă exclusiv pe motorizarea aspirată pe benzină de 1.2 litri și 90 CP.

Swift este oferit în România în trei versiuni de echipare: Cool, Passion și Spirit. Prețul de pornire în gamă este de 10.350 de euro (pentru 1.2 benzină 90 CP manuală în echiparea Cool), în timp ce vârful de preț este 1.0 Turbo de 112 CP cu transmisie automată și sistem micro-hibrid SHVS în echipare Spirit: 15.650 de euro.

● Mai multe informații despre noutățile oferite de Suzuki pe noua generație Swift puteți găsi AICI.
● Datele tehnice complete ale fiecărei motorizări Suzuki Swift pot fi consultate AICI.

Noul SUZUKI SWIFT: MOTORIZĂRI ŞI PREŢURI

MOTOR PUTERE
CUPLU
NOUL SUZUKI SWIFT
4x2
Man5
Cu 
Automată
Cu
4x4
ECHIPARE COOL
1.2 90 CP
120 Nm
10.350 - -
1.0 Turbo 112 CP
160 Nm
- - -
ECHIPARE PASSION
1.2 90 CP
120 Nm
11.150 - 12.850
(Man5)
1.0 Turbo 112 CP
160 Nm
12.850 - -
ECHIPARE SPIRIT
1.2 90 CP
120 Nm 
- 14.050
(CVT)
-
1.2
Micro-hibrid
90 CP
120 Nm
- - 15.250
(Man5)
1.0 Turbo 112 CP
160 Nm
15.250 - -
1.0 Turbo
Micro-hibrid
112 CP
160 Nm
- 15.650
(Aut6)
-
  • Tibi, miercuri, 10.05.2017 10:34

    8000 - 9000 euro era pret competitiv. Asa e la fel ca celelalte...

  • Seat, miercuri, 10.05.2017 12:08

    ar trebui sa-i ia locul fiestei, sa se umple europa cu masinuta asta. e cu un pas inaintea tuturor. daca vrei masina noua, clar iei swift.

  • S, miercuri, 10.05.2017 12:57

    E super, dar sa ceri 15k pe o masina de clasa mica + ca nu e nici "de firma" mi se pare exagerat.

  • caro_90, miercuri, 10.05.2017 13:47

    Masina asta nu doar ca-i cu un pas inaintea tuturor ca raport pret/calitate, dar e si cea mai fiabila alegere la un pret rezonabil. Iar la 12.850 euro ( care cu rabla si oferta de lansare cel mai prbabil va ajunge la 9.500-10.00 ) masinuta asta este singura din clasa ei care ofera tractiune 4x4. Asadar cand cocalarii cu Polo TEDEIU raman suspendati intre sleaurile de zapada create pe stradutele din minunatul Bucuresti iarna dupa cod portocaliu, Swift va trece fara probleme . La 15.200 euro la nici un alt concurent nu poti avea in acesti bani si motorizare hybrid si 4x4 . E un mixt interesant , unde repet , cu rabla si o oferta va costa cu mult sub 15.200 . La banii astia ai dotari pe care le gasesti pe clase mai mari, gen : Cruise control adaptiv cu functie de franare automata, Oglinzi retrovizoare exterioare pliabile electric, Sistem de asistență la pornirea din rampă (HILL HOLD CONTROL), Sistem keyless push start , Sistem multimedia + conectivitate smartphone + cameră de mers înapoi + Navigație, senzor lumina & ploaie, faruri led, scaune fata incalzite, stopuri led, masaj etc.

  • bughy, miercuri, 10.05.2017 14:31

    @caro_90 48$ la mașina asta, o glumă. cu mașină rămâi suspendat datorită gărzii la sol nu tracțiunii. mașina, destul de scumpuță din punctul emud e vedere și o să fie greu să se impună în fața ford/vw/opel/renault

  • S, miercuri, 10.05.2017 15:15

    @caro_90: De unde stii ca e cea mai fiabila ? Nici nu a aparut bine pe piata la vanzare si tu deja ai facut teste de anduranta cu ea... O masina noua, intotdeauna poate sa aibe probleme.

  • vw s-a apucat de făcut cârnați, miercuri, 10.05.2017 16:24

    Swift-ul 1,2 e mai greu cu 35 kg față de Matiz !

  • MAVERICK_SS, miercuri, 10.05.2017 17:45

    @Automarket: Atentie !! Pentru varianta Spirit, motorizare 1 litru turbo, cutie automata NU se poate opta pentru sistemul micro-hibrid. Sistemul se poate comanda doar cu cutia manuala in 5 trepte in cazul motorizarii turbo, varianta Spirit. Tocmai ce am verificat site-ul Suzuki Romania.

  • @scorpionul.negru, miercuri, 10.05.2017 22:52

    stai linistit, nu unora ca tine se adreseaza masina asta, pt. tine exista bemve...

  • Seat, joi, 11.05.2017 02:55

    aia la 10mii(fara tichet rabla) e deja racheta pe langa concurenta. ce nu s-a spus, in ce tara e fabricata pt ue/ro?

  • Scorpionul.negru, joi, 11.05.2017 14:27

    @@scorpionul.negru Corect ! Se adreseaza sarantocilor sau celor care habar nu au pe ce junghi au dat banii.

  • Scorpionul.negru, joi, 11.05.2017 14:35

    Suzuki Stift poate....