Peugeot mizează viitorul pe noul 308, analiştii nu se aşteaptă la creşterea vânzărilor
În ciuda faptului că au echipat noua generaţie a lui 308 cu touchscreen de 9.7 inch şi afişaj pe parbriz, analiştii auto ţin să contrazică aşteptările Peugeot în materie de vânzări pentru noul lor model.
Peugeot 308 a primit o nouă generaţie, în care "stau" toate speranţele constructorului din Sochaux, dar analiştii auto cred că modelul nu va fi un succes de vânzări. Potrivit AutomotiveNews, modelul a primit motoare mai eficiente şi mai performante, un nivel de echipare mai bogat şi elemente tehnologice de top, fără a-i creşte preţul, special pentru a-l ajuta în lupta cu Golf şi celelalte compacte care-l surclasează în materie de vânzări. Deşi mai avem de aşteptat încă un an până când vom vedea noul 308 în showroom-uri, analiştii IHS Automotive ţin să-i contrazică pe cei de la Peugeot şi preconizează vânzări mai slabe pentru noul 308 decât a obţinut generaţia actuala în Europa. Peugeot a încercat să-l ”crească” pe 308 din toate punctele de vedere, incluzând şi dotări precum head-up display pentru parbriz, touchscreen de 9.7 inch şi multe altele, fără a creşte preţul în raport cu generaţia precedentă.
Potrivit lui Ian Fletcher, analist IHS Automotive, noul 308 se va lupta atât cu Golf, care are în spate o imagine mai puternică şi este, de mai mulţi ani la rând, cel mai bine vândut model nou din Europa, cât şi cu noile crossovere şi monovolume subcompacte şi compacte, a căror popularitate este în creştere. Practic, analiştii spun că Peugeot a ratat trenul potrivit cu tehnologia şi design-ul la preţuri accesibile, toată atenţia fiind îndreptată spre piaţa crossoverelor, cea mai "la modă" categorie de automobile în perioada actuală şi unul dintre puţinele segmente în creştere la nivel european.
Cel mai bun an în materie de vânzări pentru actuala generaţie a lui Peugeot 308 a fost 2008, când francezii au vândut 228.954 unităţi. Analiştii IHS se aşteaptă ca noua generaţie să fie cel mai bine vândută în 2015, fiind aşteptate 175.000 unităţi vândute. Piaţa europeană de compacte este aşteptată să crească în 2014 la 2.85 milioane de unităţi, faţă de cele 2.66 milioane de unităţi preconizate pentru 2013 şi cele 2.84 milioane de unităţi aşteptate în 2015.
Via AutomotiveNews (înreg.)
Problema constructorilor gen PSA e ca nu s-au orientat sa ofere produse globale. In America, care a doua piata auto inca, sunt inexistenti. In China, prima piata auto, GM, VAG si constructorii locali fac legea. Ramane Europa, insa piata europeana nu mai e ce era acum 10-15 ani. O buna parte din felia de tort e compusa de producatorii asiatici care ofera mai multe, inclusiv fiabilitate, la preturi la fel sau chiar mai mici. Majoritatea feliei e impartita intre VAG si Ford. Au pierdut trenul mai pe romaneste si criza continua din Europa (Franta a intrat iar in recesiune iar cresterea germana e de doar 0.1 in ultimul trimestu) i-a afectat enorm, oricat de multe modele ar scoate. Daca nu reusesc sa faca profit in urmatorii 2-3 ani vor ajunge si ei ca Volvo, Saab, Jaguar, Rover. Pacat.