Opel Insignia devine cel mai aerodinamic model din segmentul său, cu un coeficient aerodinamic de doar 0.25
După ce a anunţat că noul 2.0 CDTi de 120 CP de pe modificatul Insignia va emite doar 99 de grame CO2/km şi va consuma 3.1 litri/100 km, Opel spune că măsurătorile pun modelul de clasă medie în fruntea aerodinamicii segmentului.
Opel a anunţat astăzi că, odată cu noul refresh estetic primit de gama Insignia în această toamnă, modelul de segment mediu al mărcii a devenit cel mai aerodinamic din lume în această clasă. Acest titlu neoficial vine pe fondul apariţiei în gamă a unei versiuni frugale a motorului 2.0 CDTi, de 120 CP, care oficial emite doar 99 de grame CO2/km şi consumă 3.1 litri/100 km în regim mediu mixt.
Conform informaţiilor oficiale venite dinspre cei de la Opel, noul Insignia are un coeficient aerodinamic de 0.25 (0.28 pentru versiunea break Sport Tourer), o valoare neîntâlnită în acest segment la nivel mondial. Pentru a atinge aceste cifre, Opel a dotat Insignia cu o serie de elemente create special în acest scop: scuturi profilate sub maşină, margini mai late ale spoilerului faţă, stoprui redesenate astfel încât curgerea aerului să aibă loc fără impedimente şi un spoiler posterior. În plus, versiunile ecoFLEX ale motorului CDTi de 2.0 litri (120 şi 140 CP) vin cu grilă faţă activă care se "închide" şi se "deschide" automat pentru a permite circulaţia aerului în funcţie de viteza de rulare. "Aerul care circulă prin grila frontală şi care are rolul de arăci componentele motorului înseamnă de obicei până la 8% din totalul forţei de frecare opozabile unei maşini în mers", spun oficialii Opel.
Noul Opel Insignia se lansează împreună cu un interior modificat şi cu o nouă versiune de caroserie în cadrul Salonului Auto de la Frankfurt, care va începe în 10 septembrie. Automarket va testa noul Opel Insignia la sfârşitul lunii septembrie, testul urmând să apară imediat după sesiunea de testare care are loc în Germania.
Sincer mult mai aerodinami pare modelul Astra, dar ma rog poate calculele lor arata altceva.