OFICIAL: Ferrari 599 GTO - cel mai rapid Ferrari de strada din istorie!

Publicat joi, 08.04.2010 14:37 de Bogdan Mirică

Cu 670 de cai putere si cu 3.35 secunde pentru 0-100 km/h, noul Ferrari 599 GTO se anunta un candidat de top pentru listele de supercar-uri ale pasionatilor de masini performante in urmatorii ani.

Ferrari a dezvaluit astazi unul dintre cele mai performante modele din istoria sa. Este vorba despre mult asteptatul 599 GTO, bazat pe modelul cu acelasi prefix 599 GTB Fiorano.

Supercarul adopta acelasi motor V12 cu o capacitate de 6 litri, care a fost insa modificat pentru a dezvolta 670 de cai putere la 8250 de rotatii pe minut. Puterea a crescut cu 50 de cai multumita noului sistem de aspiratie iar exploatarea resurselor, inclusiv a cuplului de 620 de Nm la 6500 de rotatii, a fost posibila multumita transmisiei F1 cu sase rapoarte capabile sa schimbe treptele de viteza in numai 50 de milisecunde. Unitatea cu 12 cilindri in V promite un consum mediu de 17.5 litri/100 de kilometri si emisii de 411 g/km, motorul ridicandu-se la nivelul noilor norme Euro 5.

Ferrari si-a indreptat atentia si asupra masei totale, reusind sa supuna supercarul unui intens proces de slabire. Dieta a adus noul 599 GTO la o greutate de numai 1495 de kilograme, ceea ce face ca raportul masa/putere sa atinga o valoare excelenta: 2.23. O asemenea ecuatie promite performante de invidiat: sprintul de la 0 la 100 de km/h se realizeaza in 3.35 de secunde iar viteza maxima depaseste 335 de km/h.

Procesul de reducere a masei totale a dus la folosirea unor materiale compozite foarte usoare si la reducerea suprafetei vitrate, ceea ce se traduce printr-un design nou, mult mai aplecat inspre performanta. Nota individuala este insa data in mare parte de kitul aerodinamic pregatit de italieni, derivat de la fratele 599XX. Spoilerul a fost revizuit pentru a inghiti o cantitate mai mare de aer, capota a primit fante de aer, pragurile laterale de asemenea iar posteriorul s-a modificat radical prin introducerea unui deflector urias.

Noul 599 GTO are meritul de a introduce si o serie de inovatii tehnologice pe piata supercarurilor. Ne referim aici la cea de-a doua generatie a franelor din carbon ceramic cu o suprafata de protectie, capabil sa sporeasca eficienta aerodinamica si sa imbunatateasca racirea. Imbunatatirea sistemului de franare ajuta noul 599 GTO sa opreasca de la 0 la 100 de km/h in doar 32.5 metri. Supercarul propune si o noua suspensie magnetica, dusa la limita pentru o utilizare cat mai normala pe sosea. In plus, Michelin a pregatit un set de cauciucuri noi, botezate Supersport, cu dimensiuni de 285/30 ZR20 pe fata si 315/35 ZR 20 pe spate. Inginerii italieni au modificat si directia pentru un raspuns mult mai prompt, iar controlul tractiunii F1-Trac vine intr-o versiune evoluata.

La interior, modelul exclusivist vine cu o interfata de comunicare imbunatatita VRE (Virtual Race Engineer), care transmite constant soferului informatii despre nivelul prestatiilor pe circuit. Nici celebrul "manettino" nu a scapat de modificari, inginerii inlocuind functia ICE cu cea CT-Off.

Noul supercar italian va fi construit in doar 599 de exemplare, fiecare capabil sa parcurga circuitul de la Fiorano intr-un timp de 1 minut si 24 de secunde. Prima aparitie live a noului 599 GTO va avea loc la Salonul Auto de la Beijing, unde Ferrari va anunta si pretul de pornire.

  • C-G-C, joi, 08.04.2010 15:18
    Ferrari

    Ti se face pielea de gaina cand vezi astfel de masini. Sublim!!!

  • unckle, joi, 08.04.2010 15:58

    nu aveti si niste poze ceva mai mari? .. ca sa faca si omu' de rand un wallpaper din ele :P ... mai avem de asteptat sa apara un kit turbo si sa scoata 1000 de cai :)

  • @unckle, joi, 08.04.2010 18:56

    tipic romanesc, cai multi, totul sa fie mult, cantitatea conteaza pentru romani. ce sa faci cu 1000 de cp cand masina e optimizata pentru a da randament maxim sub configuratia initiala. Daca ajungi la 1000 de cp, tre´ sa imbunatatesti si restul masinii (sasiu, frane, directie etc.) ganditi si voi inainte sa postati.

  • unckle, joi, 08.04.2010 19:04

    si daca-ti imaginezi ca eu nu stiu ca tre sa ii maresti franale ... prietene... ai o imaginatie cam bogata sincer, si te duce catre concluzii gresite adevarul este ca o ironie un pic mai subtila nu poate sa-ti aduca beneficii intr-o tara plina de giboni...

  • unckle, joi, 08.04.2010 19:29

    sry .... "prietenii stiu de ce " :P

  • NeoGalaxy, joi, 08.04.2010 19:50

    @Unkle: ignora-i mah si tu pe toti astia care isi dau cu parerea si vor ei sa-ti explice cum sta treaba. Nu ca ar stii, nu ca s-ar pricepe dar le place sa-si dea cu parerea si sa incerce sa convinga pe oricine de cat de destepti sunt ei. Si cred ca "giboni" este un compliment... maimutele alea ca si restul sunt mult mult mult mult mai destepte decat multi din cei care posteaza pe aici, afirmatia mea se poate demonstra oricand :) ca este adevarata :)

  • Nicu, joi, 08.04.2010 20:01
    599

    eu nu as aproba vanzarea in Romania si asta din cauza drumurilor

  • stefan, joi, 08.04.2010 21:18

    ai dreptate nicule

  • bernd, joi, 08.04.2010 22:34
    599gto

    Conform Ferrari, noul 599GTO a batut cu 1sec timpul pe tur stabilit de 430 Scuderia si Enzo la Fiorano.Asteptam timpii pe vechiul Nurburgring si pe circuitul Top Gear

  • andr3i, vineri, 09.04.2010 03:10
    599

    e perfect sa ti-l cumperi doar daca ai curtea de vreo 100 ha k sa-ti faci un circuit numai al tau k in rest nu vand pe unde sa mergi cu el. k autostrada soarelui e tot un fel de drum de tara, are denivelari in prostie si il loc sa repare ei pun indicatoare cu reducerea vitezei.

  • rpo07, vineri, 09.04.2010 08:44
    gresala

    Cred ca s-a strecurat o gresala in text: "315/35 ZR 30". Probabil ca este vorba de ZR 20.

  • gica popescu, vineri, 09.04.2010 14:02
    cel mai rapid?

    nu cumva enzo avea viteza maxima pe la 350 km/h?

  • Lorin, vineri, 09.04.2010 15:58
    Ferrari .. ce mai

    no comment... sincer, mi se pare cel mai reusit Ferrari de pana acum, in primul rand la aspect iar apoi ca performante e clar. Da... daca traiesti in Italia sau Germania merita sa-ti iei asa ceva, dar pt "autostrazile" noastre care costa nuj cate zeci de milioane de euro km... si care zici ca's facute de cei de la "DOTS" (sa nu facem publicitate) adica pline de "dots" mai mari... :)) nai unde si nici cu ce. De asta mor si zeci de motociclisti saracii ... dau 2 mii de euro pe o jucarie frumusica , ca ei nu au bani de ferrari, si le-o dau oleaca cand soseaua e libera si nu-i vede nimeni... si sfarsesc bucati aruncati la zeci de metrii de o groapa pe care nu au vazut-o... Stiti cand o sa ne permitem Ferrari? ? ? Peste 500 de ani cand Romania o sa ajunga la nivelul de azi al Germaniei. Toata stima!

  • Ryky, vineri, 09.04.2010 18:50

    Cine vrea poze mai mari poate lua de aici: http://www.desktopmachine.com/cars/12-Ferrari%20wallpapers.html

  • astra, vineri, 09.04.2010 22:25
    ce misto sa opresti de la 0 la 100 km/h

    Imbunatatirea sistemului de franare ajuta noul 599 GTO sa opreasca de la 0 la 100 de km/h in doar 32.5 metri. cat de misto suna..... :D

  • astra, vineri, 09.04.2010 22:27
    ce misto sa opresti de la 0 la 100 km/h

    Imbunatatirea sistemului de franare ajuta noul 599 GTO sa opreasca de la 0 la 100 de km/h in doar 32.5 metri. cat de misto suna..... :D

  • bbbobbbo, vineri, 09.04.2010 22:55
    500 de ani sa ajungem la nivelul Germaniei?

    @Lorin Hai ca m-ai facut sa rad, si chiar aveam nevoie. Punem pariu ca romanii (in curand, rrromanii) n-or sa ajunga pana la sfarsitul lumii la nivelul Germaniei? In schimb, la ce emigranti trimitem Germaniei, sigur vor ajunge ei la nivelul Romaniei in 500 de ani.

  • ufx, sâmbătă, 10.04.2010 18:12
    @unckle

    pai nu stiu la ce iti doresti tu asa un kit, cand nu o sa ai in viata ta un ferrari, la ce te ajuta? eventual daca il face mai frumos si ai ce admira in poze (pe viu mai greu apuci sa vezi asa ceva, la cat de rare is) si normal ca nu poti sa ii adaugi cateva sute de cai in plus fara sa schimbi nimica altceva, nu stiu nici eu ce dar sigur trebuie ceva, mai ales ca e gandita pt o anumita putere, asta ca sa nu esueze in anumite privinte. si pana la urma la ce te ajuta 1000 de cai? sa prinzi primul pom? pe langa ca nu ai unde sa ii folosesti nici nu prea are cine sa ii tina in frau.

  • lklk, luni, 12.04.2010 10:45

    http://www.youtube.com/watch?v=oy1sSPrT0Wk intrati aici sa vedeti ceva adevarat