Nu-l mai așteptați degeaba pe BMW M7: compromisul a fost deja lansat și se numește Alpina B7
Pentru că mulți își doreau o limuzină de performanță care să se bată cu Mercedes S65 AMG, Alpina a lansat B7. Adică un BMW Seria 7 cu 600 de cai putere.
Cu toții ne-am dorit un BMW M7. Încă de acum două generații. BMW a considerat însă că un asemenea model nu ar fi viabil din punct de vedere financiar și nici nu s-ar încadra foarte bine în idealismul diviziei sale de performanță. Așa că am fost nevoiți să ne mulțumim mereu cu un 760i sau un 750i.
Din fericire pentru cei care și-au dorit un M7 există Alpina, brandul care s-a consacrat odată cu lansarea unor versiuni mai puternice ale modelelor de serie. Cel mai nou produs al lor se numește B7 și este dezoltat, după cum o sugerează și numele, pe actuala generație Seria 7.
Modelul, așteptat să fie expus la Salonul de la Geneva, a ajuns în mâinile Alpina alături de versiunea sa cea mai puternică: 750i. Asta înseamnă că sub capotă s-a ascuns un motor V8 bi-turbo, de 4.4 litri, conectat la o transmisie automată cu opt rapoarte. Alpina a operat o serie de modificări la nivelul acestui ansamblu, reușind să îmbunătățească și cutia de viteze cu ajutorul celor de la ZF.
Așa se face că puterea totală a limuzinei a urcat de la 450 la 600 de cai putere, iar cuplul motor a ajuns la 800 de Nm și este disponibil de la 3000 de rotații. Cu asemenea resurse, nu este de mirare că BMW Seria 7 poate accelera de la 0 la 100 de km/h în doar 3.6 secunde și poate atinge o viteză maximă de 311 km/h.
Suspensia a primit și ea o serie de îmbunătățiri, însă fără a afecta confortul necesar unei asemenea limuzine. Alpina susține că a îmbunătățit manevrabilitatea, agilitatea și dinamica laterală. Tot pentru o mai bună stabilitate, Alpina a folosit un set de jante de 20 de inch, oferite alături de anvelope de performanță Michelin, cu dimensiuni de 255/40 pe față și 295/35 pe spate. Clienții pot opta și pentru jante de 21 de inch. Indiferent de alegere, în spatele jantelor se ascund discuri de frână de 15.5 inch pe față și de 14.5 inch pe spate.
Alpina a operat și o serie de modificări estetice. La nivel exterior avem o nouă grilă activă, care se ajustează în funcție de nevoia de răcire a motorului, și două culori de caroserie: Alpina Blue Metallic și Alpina Green Metallic.
La interior, pasagerii vor fi răsfățați cu piele Nappa, un bord îmbrăcat și el în piele, cele mai noi tehnologii BMW, inserții ceramice și cusături contrastante în culorile albastru sau verde. Tot aceste nuanțe pot colora și bordul digital, în funcție de modul de rulare ales.
Pacat ca nu folosesc varianat M a spoilerului fata, chiar daca au acel mic spoiler Alpina. Stiu ca de obicei folosesc varianta de baza, nu cea M, la versiunile lor, dar la X3 si X4 au folosit varianta M.