Noul Ranger Rover Evoque a fost prezentat în România: SUV-ul britanic pleacă de la 42.300 de euro

Publicat marţi, 29.01.2019 17:47 de Cornel Șocariciu

Noua generație Range Rover Evoque a fost prezentată în România. Modelul va fi disponibil începând cu luna martie, iar versiunea de bază oferită pe piața locală este echipată cu motorul diesel de 2.0 litri de 150 CP cuplat la o cutie automată cu 9 trepte și asistată de sistemul de tracțiune integrală. Prețul de pornire este de 42.245 de euro cu TVA.

La finalul anului trecut, Land Rover a publicat primele imagini și detalii referitoare la noul Range Rover Evoque. Acum, cea de-a doua generație a SUV-ului britanic a fost prezentată și în România.

Noul Evoque va fi disponibil în țara noastră începând cu luna martie a anului curent, iar pentru moment, oficialii producătorului britanic au anunțat doar prețul versiunii de bază.

În România, cel mai accesibil Range Rover Evoque va fi echipat cu motorul diesel de 2.0 litri de 150 CP, transmisie automată cu 9 rapoarte și sistem de tracțiune integrală. Prețul de pornire este de 42.245 de euro cu TVA.

În scurt timp, fanii motoarelor diesel vor putea comanda și următoarele versiuni: 2.0 litri de 180 CP și 430 Nm, și 2.0 litri de 240 CP și 500 Nm. Indiferent de varianta de putere aleasă, britanicii vor oferi o cutie automată cu 9 trepte.

Fanii motoarelor pe benzină vor avea la dispoziție trei versiuni de putere oferite de motorul de 2.0 litri. Varianta de bază oferă 200 de cai putere și 340 Nm. A doua versiune promite 250 CP și 365 Nm, iar vârful de gamă "se laudă" cu 300 CP și 400 Nm. Indiferent de versiunea de putere aleasă, Evoque vine cu transmisie automată și tracțiune integrală. De asemenea, SUV-ul britanicilor integrează și un sistem mild-hybrid la 48V

Noul Evoque vine cu dimensiuni puțin modificate comparativ cu modelul pe care îl înlocuiește. Înălțimea a crescut cu 14 mm, lățimea este mai mare cu 11 mm, iar ampatamentul măsoară 2.681 de mm, cu 21 de mm mai mult față de vechea generație.

A doua generație Evoque vine standard cu faruri LED, iar opțional clienții vor putea alege blocurile optice cu tehnologie Matrix LED. Pe versiunea de bază, clienții vor primi jante de 17 inch, însă pe lista de opționale britanicii au pus jante cu dimensiuni care ajung la 21 de inch.

Noul Evoque va fi disponibil cu a doua generație a sistemului Terrain Response. Acesta recunoaște suprafața de rulare și ajustează setările în mod automat pentru a oferi performanțe maxime. Garda la sol anunțată de producător este de 212 mm, iar adâncimea maximă a vadului pe care noul Evoque îl poate traversa este de 600 de mm (+100 mm comparativ cu vechea generație). De asemenea, volumul portbagajului este mai mare cu 16 litri (591 de litri).

La interior, clienții vor putea opta pentru un instrumentar digital de bord sau pentru o oglindă retrovizoare centrală capabilă să redea imaginile transmise de o cameră video amplasată în spate atunci când vizibilitatea prin lunetă nu este suficient de bună. 

Noul Range Rover Evoque vs. principalii concurenți

MODEL/VERSIUNE PUTERE
(CP) 
CONSUM MIXT
(l/100 km) 
ACCELERAŢIE 0-100
(secunde) 
PREŢ DE LISTĂ*
(Euro, cu TVA) 
Range Rover Evoque
D150, Aut,4x4
150 5.6 11.2 42.245
BMW X1
18d, Aut, 4x4
150 4.8 9.4 37.988
Mercedes-Benz GLA
200d, Aut, 4x4
136 6.3 9.1 37.489
Jaguar E-Pace
D150, Aut, 4x4
150 5.6 10.5 35.938
Volvo XC40
D3, Aut, 4x4
150 6.1 10.4 36.305
*preţuri de listă, fără oferte de sezon şi promoţii 

Pe lista concurenților nu am inclus și noul Audi Q3, întrucât SUV-ul german nu poate fi comandat cu motorul diesel de 150 CP într-o configurație cu tracțiune integrală și transmsie automată.

  • Tatraurs, marţi, 29.01.2019 17:49

    Misto clantele de la usi,alea care iarna raman blocate. https://www.youtube.com/watch?v=G4AYHLKNhC0

  • Tatraurs, marţi, 29.01.2019 17:52

    https://www.youtube.com/watch?v=8Aa83ruXspU

  • vianu, marţi, 29.01.2019 18:08

    mda...de parca poti deschide o usa cu clanta normala la o grosime identica de gheata, 1cm pe rusul nostru il manca in foond...cine s-a gasit sa gaseaca un fail. Natia care a dat atatea marci auto de renume. dar ma uit la preturi: daca BREXIT (dar nu va fi) Rover-ul va costa dublu. Asa ca: luati, cat e ieftin!

  • Tatraurs, marţi, 29.01.2019 18:16

    @Vianu.Nu e vorba doar de gheata pe clante,e vorba si de tehnologia inutila folosita abuziv la noile masini.In cazul in care ramane fara curent de la baterie ,in Ranger te mai urci ajutat de cheia de urgenta, elegant,doar prin portbagaj.

  • 2-10, marţi, 29.01.2019 21:28

    @Cornel Șocariciu, Evoque e in aceeasi clasa cu X3, GLC si XC60, nu inteleg ce cauta suratele lor mai mici in tabelul comparativ.

  • Kirotractor, miercuri, 30.01.2019 08:39

    @vianu: Marcat ironia, dar la banii ăia (cu 6-7.000 € peste frate-su E-Pace ori XC40) numai ieftin nu-i. Plus că-i mai lent văz chiar decît obezul Baby-Jag. Mașina-i de excepție ca stil, dar dacă, prin absurd, m-aș virusa acu la bătrînețe de SUVonită,:-) aș prefera un Duster 4x4 de 150 CP... plus o bojdeucă de vacanță.

  • vianu, miercuri, 30.01.2019 09:18

    @Kiro...ms :) am priceput "pentru ca" Duster, dar din restu' banilor abia daca iti ridici 4 pereti si o caciula de tabla ondulata.... pai, ce batranetea mea e asta? @Tatraus...ar fi o posibilitate. Dar parca am depasit perioada Dacia 1300, nu crezi? Sa vezi cum o vor lua in manutza (clantza) viitorii clienti de Tesla 3.

  • Kirotractor, miercuri, 30.01.2019 10:24

    @vianu: O dăm în imobiliare deja, :-) dar crede-mă că-ți faci 70-80 mp onorabili cu +22.000 €, chiar dacă nu-n figuri maxime și nu în zone trendy (OK, n-am pus terenul.) Back ontopic: nu subestimați rușii ! - pînă acu nu li s-a permis să creeze decît *tehno-estetică funcțional-milităroasă*, dar încep să miște și-n domeniul auto-designului, că au simț artistic en-gros. Clar că mai au mult pînă departe :-) însă prevăd în 10-12 ani și-o Niva concurentă cu Evoque.

  • vianu, miercuri, 30.01.2019 10:46

    Aha!! ...terenul ;) last post

  • Corocsenie Adrian, miercuri, 30.01.2019 13:49

    @Kirotractor Ai dreptate ! Cu 20 de mii euro poti ridica 80 mp de casa din lemn rotund lejer. Chiar si de BCA poti. Terenul e ieftin la tara....cu 3000 euro cumperi 1000 mp in zona bunicica. Asa ca se poate !

  • olteanu, miercuri, 30.01.2019 14:20

    fulminanta acceleratia 0-100, cu 0.3 sec mai rapid decat un Logan 1.6 MPI cu 90 de cai :)))

  • pipo, miercuri, 30.01.2019 15:12

    @AM : sunteti siguri de acceleratia aia de 11, 2 s? Manuala scoate sigur sub 10 s . Nu ar trebui sa fie penalizat asa rau de o cutie automata de ultima generatie.

  • vianu, miercuri, 30.01.2019 15:20

    11.2s...cat amaratu'meu de motor de 1L deci nu merita https://buildyour.landrover.co.uk/lr2/r/summary/_/en_gb/l551_k20/3ml4x/a-d150-a-awd_a-evoque_sp0/?_ga=2.157630906.1424815074.1548853994-193543414.1548853994 jos la tehnical specifications

  • hazard, miercuri, 30.01.2019 15:42

    o data cu lansarea asteptam cu nerabdare si rechemarile.

  • pipo, miercuri, 30.01.2019 16:54

    Pe site-ul din Romania automata de 150 cai nu apare si la cel de 180 cai automata e mai rapida cu 1 s decat manuala , deci ceva nu e in regula aici , nu are de ce sa fie automata de 150 cai mai slaba ca manuala. Oricum era cu mult mai ok in exploatare cel de generatia veche de 2,2 L.

  • vianu, miercuri, 30.01.2019 17:43

    @pipo & all intrati pe siteul Rover (am pus linkul) cifrele acceleratiei sunt corecte

  • pipo, miercuri, 30.01.2019 18:15

    @vianu : nu-mi deschide link-ul si n-am chef acu sa caut eu , dar te cred nu-i nevoie. Ideea e ca tot imi pare ciudata situatia vs cel de 180 cai . Am dat o tura mica in trecut cu cel de 2,2 /150 cai si era foarte "fasnet" ,pareau mult mai multi cai , nu vad de ce sa faca cei de la Rover un astfel de compromis la dinamica acum. Ma rog , o sa vad, am pe cineva cu motorul asta nou de 2L/150 cai / automata (facelift-ul generatiei precedente) si o sa-l intreb.

  • vianu, miercuri, 30.01.2019 18:32

    am uitat sa spun...pagina alba? se da un "enter"

  • pipo, joi, 31.01.2019 15:23

    pe bune !?...i-am dat si mama lu' enter stai fara grija.