Noul Ford Ranger, imagini și detalii oficiale: noi motorizări diesel, transmisie automată cu 10 trepte și sisteme de asistență moderne

Publicat miercuri, 23.01.2019 12:34 de Cornel Șocariciu

Noul Ford Ranger a fost prezentat oficial. Pick-up-ul producătorului american promite motorizări noi, o transmisie automată cu 10 trepte și mai multe sisteme de siguranță. Atât la exterior, cât și la interior, Ranger primește câteva modificări minore.

Ford a publicat primele imagini și detalii referitoare la noul Ranger. Pick-up-ul constructorului american a primit o serie de modificări la nivel estetic, un interior îmbunătățit, o serie de sisteme de siguranță moderne și sistemul de infotainment Sync 3. Totodată, americanii propun o nouă motorizare diesel și o transmisie automată cu zece rapoarte.

Confrom oficialilor Ford, noul Ranger va fi disponibil pe piața din Europa începând cu a doua parte a anului curent.

Noul Ford Ranger: date esențiale

● Noul Ford Ranger propune acum un spoiler frontal modificat, o grilă revizuită și culori noi pentru caroserie. Pe lista producătorului american, clienții vor găsi noile nuanțe Diffused Silver și Blue Lightning. De asemenea, americanii propun faruri cu o semnătură luminoasă nouă și cu lumini de zi cu LED.

● Versiunea Ranger Wildtrack va putea fi comandată în nuanța specială Saber Orange (vechea culoare fusese botezată Pride Orange) și integrează și o serie de accesorii de caroserie finisate în negru. Clienții vor avea la dispoziție și varianta Limited, aceasta fiind disponibilă cu jante cu design special cu diametrul de 17 inch. 

● La interior, americanii au optat pentru noua temă Ebony Black, în timp ce versiunile de top vor primi o tapițerie din piele și elemente decorative specifice. 

● Noul Ford Ranger va putea fi comandat în versiunile de caroserie Regular Cab, Super Cab și Double Cab. 

● Garda la sol a lui Ranger măsoară 230 de mm (-7 mm comparativ cu vechea versiune), în timp ce adâncimea maximă a vadului pe care îl poate traversa este de 800 de mm. Unghiul de atac este de 29 de grade (+1 grad), iar cel de degajare măsoară 21 de grade (-4 grade). Sarcina utilă anunțată de Ford pentru noul Ranger este de 1.252 de kilograme. În același timp, americanii susțin că au modificat suspensiile, iar acum pick-up-ul oferă un comportament rutier ceva mai rafinat. 

● Ford înlocuiește vechile motoare diesel de 2.2 litri și 3.2 litri cu noul 2.0 EcoBlue. Motorizarea va fi disponibilă în trei versiuni de putere. 

● Varianta de bază promite 130 CP și 340 Nm și va fi disponibilă doar cu o transmisie manuală cu șase trepte. Cea de-a doua versiune a motorului de 2.0 litri promite 170 CP și 420 Nm, în timp ce clienții vor putea alege și o cutie automată cu 10 rapoarte. Versiunea de top a noului motor diesel dezvoltă 213 cai putere și 500 Nm. Și în acest caz, Ford oferă posibilitatea instalării transmisiei cu 10 rapoarte. 

● Mulțumită acestui propulsor de 2.0 litri EcoBlue, Ford Ranger este capabil să consume cu până la 9% mai puțin comparativ cu versiunile vechi echipate cu unitatea de 2.2 litri TDCi. 

● La interior, Ford a pregătit un ecran tactil de 8 inch și sistemul de infotainment Sync 3. Acesta din urmă este compatibil atât cu Apple CarPlay, cât și cu Android Auto.

● Standard, noul Ford Ranger va fi echipat cu următoarele tehnologii de siguranță: sistem de asistență pre-coliziune cu detectare a pietonior, sistem de asistență activă la parcare și limitator de viteză inteligent.

● Pe lista de opționale, clienții vor găsi următoarele tehnologii de asistență: sistem de menținere a benzii de rulare, sistem de avertizare la părăsirea benzii de rulare și cruise control adaptiv.

● Ford oferă pe noul Ranger și modemul integrat FordPass Connect care permite conectarea a maximum 10 terminale electronice. De asemenea, americanii propun și aplicația de mobil FordPass care include funcții precum: Vehicle Status, Vehicle Locator și Remote Lock/Unlock. 

  • Costel, miercuri, 23.01.2019 14:26

    ii lucizi astia la dearborn? ii garda la sol -7mm ii intereseaza efectu de sol cumva la masina asta :D la motoare ii alta discutie ii neinspirata reducere la cilindree ii doar valori pentru ai care is superficiali ii altu baiu ii mai nialcosa amplitudine cuplu si putere la motor 3.2litri si chiar2.2 ii solidar la mine cine condus motoare de macar 3litri motor 2l ii bucurie doar la contabili nu fain la ranger downsizing ii o necunoscuta la mine transmisia 10trepte is dispus sa ascult parere la cel care ii cunoscator la acest subiect

  • mircea, miercuri, 23.01.2019 14:46

    @Costel Prima părere pe acest subiect e că ar fi minunat dacă te-ai strădui măcar să scrii astfel încât să înțelegem ce vrei să comunici. Până atunci, ne vom strădui noi să nu mai acceptăm comentariile scrise-n dorul lelii.

  • Liviu, miercuri, 23.01.2019 14:57

    @mircea Am mai vazut o postare unde a scris si m-am lamurit cu el. Atata risipa de apasari pe tastatura mai rar vezi, insa isi pierde repede farmecul noutatii. Nici nu ma mai obosesc sa citesc atunci cand vad ca fiecare rand incepe cu "ii", caci stiu ca 2/3 randuri nu spun nimic.

  • LR, miercuri, 23.01.2019 15:23

    Pentru mine, renunțarea la motorizarea cea mai mare ar avea sens dacă propulsorul de 2l ar fi cuplat cu un sistem mid-hybrid.

  • LR, miercuri, 23.01.2019 16:12

    *mile în loc de mid

  • vianu, miercuri, 23.01.2019 16:14

    poate nu Heliade dar mi-ar placea sa fii...zburatorul on-topic.... nu-mi place/imi place masina

  • vianu, miercuri, 23.01.2019 16:15

    ...am inteles, am inteles din prima. si din a 2 a :)))

  • vianu, miercuri, 23.01.2019 16:29

    "ca nuca'n perete" -- poporul roman

  • alex, miercuri, 23.01.2019 17:22

    ii prezenta exotica Costel asta. Pe fond are comentarii interesante. Ca forma ii poate enerva pe cei prea seriosi. Ghinion, vorba celui mai serios dintre romani.

  • Alex, miercuri, 23.01.2019 18:24

    Intervin sa se inteleaga ca sunt si alti Alex care nu sunt fani 'ii" de nici o culoare. La subiect: incep sa vad din ce in ce mai multe astfel de Ranger-e prin oras. In diverse declinatii: Ford, Mitsubishi, VW, Isuzu, Nissan, etc. De curand s-a alaturat si Mercedes in hora asta a pickupurilor cu aspiratii inalte. Adevarul e ca intr-o mare de SUV-uri numai cu ceva de genul te mai poti face remarcat. Iar noi ca popor dorim sa ne facem remarcati cu orice pret... Indiferent daca prin ce conducem sau vocabular :)

  • LR, miercuri, 23.01.2019 23:35

    Fuck autocorrect! *mild, nu mile și nici mid!