Noul Dacia Logan MCV: deschidere verticală a hayon-ului, design modernizat
Principala premieră a celor de la Dacia la Salonul Auto de la Geneva este versiunea break a lui Logan. Denumit tot MCV, ca în cazul primei generaţii, modelul se modernizează vizibil.
La o jumătate de an de la lansarea noii generaţii Logan şi Sandero, Dacia îşi continuă ofensiva modelelor noi în acest an la Salonul de la Geneva, acolo unde constructorul de la Mioveni lansează astăzi noul Logan MCV, versiunea break a cunoscutului sedan de segment B. După 380.000 de comenzi din toată lumea din 2006 până astăzi, Logan MCV se modernizează vizibil, scăpând de părţile hulite de fanii break-urilor şi prezentând atât un design plăcut, cât şi o serie de elemente tehnologice demne de 2013 şi preluate direct de la noul Logan. O altă modificare importantă: noul Logan MCV va fi disponibil exclusiv în versiune cu cinci uşi.
HAYON CU DESCHIDERE VERTICALĂ
Noul Logan MCV preia faţa noii generaţii de modele de la Mioveni şi îşi schimbă complet profilul şi spatele. Cu 4,49 metri lungime (cu aproximativ o jumătate de metru mai lung decât Sandero), Logan MCV propune un portbagaj de 573 de litri în configuraţie cu cinci locuri, rabatarea scaunelor permiţând transportul unor obiecte de până la 2.7 metri. Marea noutate este deschiderea verticală a hayon-ului, MCV scăpând astfel de cele două uşi opozabile anterioare. Datorită acestei modificări, modelul românesc primeşte un profil mai dinamic, geamul hayon-ului fiind înclinat şi mai potrivit în contextul estetic general al unui break.
CINCI LOCURI PENTRU MCV
Pentru cei cinci pasageri (modelul nu va mai avea versiune cu şapte locuri), noul Logan MCV a pregătit o mulţime de spaţii de depozitare, acestea totalizând 16 litri. Astfel, obiectele de mici dimensiuni de la bord pot fi aşezate în buzunarele portierelor faţă şi spate, un buzunarele din spatele scaunelor, pe consola centrală, sau în zona superioară a planşei de bord. O altă noutate care atestă apartenenţa break-ului Dacia la anul 2013 este acoperişul textil al zonei de încărcare care se rulează în caz de nevoie. Acesta va fi disponibil opţional, în funcţie de versiunea de echipare.
La nivel tehnologic, noul Logan MCV primeşte elementele care şi-au făcut apariţia acum o jumătate de an pe Logan şi Sandero. Este vorba de sistemul Media Nav cu touchscreen de 7 inci, de limitator şi regulator de viteză, de asistenţă cu senzori la parcarea cu spatele şi de direcţia asistată. Siguranţa - călcâiul lui Ahile în cazul Dacia în ultimii ani - este satisfăcută prin patru airbag-uri în standard (şofer, pasager şi laterale faţă). Mai există ESP şi asistenţă la frânarea de urgenţă în versiunea de bază.
BENZINĂ, DIESEL, GPL
Motoarele nu sunt o surpriză. Fanii unităţilor pe benzină se vor putea baza pe clasicul 1.2 16v de 75 CP sau pe recent lansatul 0.9 TCe de 90 de cai putere. Normal, obişnuitul 1.5 dCi nu poate lipsi la apel, acesta fiind disponibil în două versiuni: de 75 sau 90 CP. În varianta de 75 CP, Dacia promite un consum mediu mixt de 3.8 litri/100 km. În plus, va exista opţiunea benzină-GPL care va fi disponibil opţional şi care are rolul de a stinge setea celor aproximativ 10% dintre clienţii Dacia care îşi comandă acest tip de motorizare.
Noul Logan MCV fi lansat în România în cursul verii anului 2013, Dacia promiţând un nivel de preţ comparabil cu cel al actualei versiuni break a lui Logan. Alături de Logan MCV, Dacia a lansat la Geneva şi Duster Adventure, despre care puteţi citi AICI.
Automarket.ro la Salonul de la Geneva 2013
Echipa Automarket se află în perioada 4-6 martie la Salonul de la Geneva şi vă prezintă live pe site şi pe pagina de Facebook ultimele noutăţi, informaţii şi imagini de la standurile constructorilor auto prezenţi la evenimentul din Elveţia.
De ce la poza cu interiorul in culoarea bej are comenzile pentru actionarea geamurilor si pe usi si pe consola centrala? comenzi duble?:)) In rest arata ca nubira sw( sau lacetti sw).