Noua generație Auris revoluționează gama Toyota: două versiuni hibride, una de 122, cealaltă de 180 CP
Noua generație Auris a fost lansată de Toyota astăzi la Salonul Auto de la Geneva. Modelul japonez nu mai oferă versiuni diesel, dar vine cu două variante hibride: una dedicată șoferilor eco, cealaltă șoferilor cu aplecări sportive.
Cea mai importantă premieră din lista celor pregătite de Toyota pentru Salonul Auto de la Geneva este noua generație a compactei Auris. Modelul hatchback care complementează segmentul C de la Toyota alături de bestseller-ul Corolla se prezintă în fața publicului în cea de-a treia generație. Noutățile principale sunt, pe de o parte, eliminarea completă a motorizărilor diesel din ofertă, dar mai ales apariția a două opțiuni de sisteme de propulsie hibride: unul dedicat celor care își doresc un consum foarte mic, celălalt clienților care caută performanțe dinamice superioare.
Noua generație Toyota Auris: date esențiale
● Prima informație importantă: hatchback-ul compact din gama Toyota nu-și va schimba numele, deși unele informații din presa Occidentală anunțau că Auris revine la numele Corolla începând cu 2018.
● Din gama noului Auris este eliminat motorul diesel, iar cele 5 versiuni de motorizare de pe actuala generație se transformă în doar 3 versiuni pe noul model.
● Motorizările disponibile: Benzină turbo 1.2 de 116 CP; Sistem hibrid electric+benzină 1.8 de 122 CP; Sistem hibrid electric+benzină 2.0 de 180 CP.
● Auris a fost în 2010 primul model din gama Toyota în afara lui Prius care a primit o versiune hibridă. Astăzi, Auris continuă "experimentele" și devine primul model din gama Toyota care oferă două motorizări hibride, în funcție de profilul clientului.
● Niciuna dintre versiunile hibride disponibile pe Auris nu oferă încărcare la priză. Altfel spus, vorbim despre același sistem hibrid clasic care a făcut istorie în gama japonezilor de la Prius încoace.
● La nivel de construcție, noul Auris se bazează pe o platformă de nouă generație: Toyota New Global Architecture (TNGA). Conform japonezilor, TNGA le oferă inginerilor posibilitatea de a se baza pe o parte comună a subansamblelor fără ca designerii să fie nevoiți să "repete" porțiuni vizibile ale caroseriei între modele.
● Alte caracteristici ale platformei TNGA: un centru de greutate mai coborât, un comportament mai rigid al șasiului și o suspensie spate Multilink.
● La nivel estetic, Auris primește o alură mai dinamică prin câteva artificii care afectează pozitiv proporțiile mașinii. Astfel, aflăm că noua generație e mai lungă (+4 centimetri) și mai coborâtă (-2.5 centimetri) decât anterioara.
● Liniile lui Auris sunt inspirate din noile generații ale modelelor Toyota, în detalii fiind regăsite indicii care vin dinspre C-HR, Corolla, RAV4 și Prius.
● Auris oferă în premieră faruri LED care complementează stopurile și luminile de zi LED existente în dotarea modelului japonez.
● Toyota nu a oferit deocamdată nicio imagine oficială cu interiorul noul Auris.
● Auris a fost prezentat oficial la Geneva în cursul zilei de astăzi și urmează să fie disponibil în showroom-uri în cursul acestei primăveri.
Arata foarte bine! As alege-0 oricand in fata unui tern Golf, plasticos Focus sau nefiabil Megane.