Nissan GT-R 2012: 550 CP şi îmbunătăţiri tehnice interesante

Publicat luni, 07.11.2011 11:39 de Mircea Meșter

Nissan urcă puterea lui GT-R în 2012, clienţii care se vor orienta spre sportiva japoneză urmând să beneficieze de mai mulţi cai, de schimbări tehnice importante şi de un consum mai bun.

Nissan a anunţat astăzi faptul că sportiva GT-R va primi începând cu 2012 o serie de îmbunătăţiri tehnice importante, acestea incluzând un plus de putere, suspensii asimetrice pentru versiunile cu volan pe dreapta, o transmisie mai lucrată şi cifre ale consumului ceva mai bune. De altfel, GT-R a primit îmbănătăţiri de acest tip în fiecare an de la lansarea noii generaţii, astfel că fiecare primăvară vine cu ceva nou pentru potenţialii clienţi ai modelului nipon.

+20 DE CAI PUTERE

Nissan GT-R 2012 se afişează în faţa lumii cu un motor care acum dezvoltă 550 de cai putere (cu 20 mai mulţi faţă de modelul existent acum pe piaţă), cuplul maxim urcând şi el de la 613 la 632 Nm (disponibil între 3200 şi 5800 rpm). Conform inginerilor Nissan, comportamentul motorului a fost îmbunătăţit la viteze mici şi la turaţii foarte ridicate datorită unor schimbări la nivelul injecţiei, la cel al emisiilor pe sistemul de evacuare şi la cel al controlului valvelor, al amestecului de carburant şi al timpului de aprindere. Deşi performanţele lui GT-R cresc (datele nu sunt încă disponibile), consumul mediu mixt scade la 8.6 litri/100 km. 

MODIFICĂRI TEHNICE

Modificările lui GT-R ating şi timoneria cutiei, îmbunătăţită şi ea. De asemenea, anumite zone ale maşinii au fost ranforsate pentru o rigiditate structurală mai bună, rezultatul direct fiind legat de comportamentul maşinii pe şosea. Tot la acest capitol vin şi suspensiile asimetrice pentru versunile cu volan pe dreapta, care până acum sufereau uşor la capitolul manevrabilitate din cauza poziţionării "non-naturale" a şoferului. Astfel, arcurile suspensiilor au fost întărite pe partea stângă pe faţă şi sunt inegale pe spate. Dacă roţile primesc o încărcătură inegală atunci când maşina stă, pe şosea lucrurile se schimbă, iar suspensiile sunt perfect egale, permiţând un comportament dinamic net îmbunătăţit.

Celelalte puncte pozitive ale noului GT-R 2012 sunt reprezentate de apariţia opţiunii de a selecta frâne ceramice pe GT-R Premium Edition şi pe versiunea EGOIST, introducerea camerei posterioare în dotarea standard şi posibilitatea alegerii unui sistem audio Bose Precision Sound System.

Versiunea 2012 a lui Nissan GT-R va fi lansat în Japonia în această toamnă, Europa urmând să primească modelul nipon în primăvara anului viitor.

  • gt-r fan, luni, 07.11.2011 12:48

    ma bucur ca sunteti promti; astazi a fost lansarea oficiala si ati si postat informatia pe site; bravo AM!

  • ivanoff, luni, 07.11.2011 12:50
    Ce se vrea a fi?

    "...introducerea camerei posterioare în dotarea standard..."

  • Vlad, luni, 07.11.2011 13:01
    @ivanoff

    e camera pentru parcare.

  • tehnica jdm, luni, 07.11.2011 13:29

    e o camera pt cu**e. oare ce putea sa fie acea camera posterioara nissan nu se potoleste in a-si demonstra suprematia tehnica. nu s-au plafonat cu un produs superb. si tind sa cred ca au lansat initial gt-r35 mai slab decat puteau sa il faca, numai sa ii prosteasca pe rivalii din industria auto. aia studiaza o tehnica slaba in timp ce nissan mai arunca cate o "mica" pastila. nu ramane decat sa faca un exotic comparabil cu veyronul la un sfert din pret.

  • ignis, luni, 07.11.2011 15:26
    intr-un cuvant

    Superb! Am avut şi eu o şansă rară să fiu pasager într-unul. Să fac o paralelă Ferrari = Apple Nissan GTR = Alienware (pentru cunoscători).

  • Moshu, luni, 07.11.2011 19:16
    De vis

    Ce au fost in stare sa fac cei de la Nissan dealungul anilor este formidabil. GTR consider ca este cea mai reusita masina sport, in masina asta fiind investita o cantitate uriasa de pasiune, dap, pasiune si cunostinte tehnice debordind de curaj, studiu aprofundat si mina libera la orice initiativa legata de progres tehnologic. Asta este diferenta dintre ei si altii. Sa poti face asa ceva, atat de avansat si performant, cu un pret exceptional fata de concurenta...este arta in eficienta. Bani sa am si oricind, fericit as cumpara un astfel de model. Un vis indepartat, foarte indepartat

  • zarnesteanu (Strabunicu' lu' m, luni, 07.11.2011 21:17
    Nepoate

    Ti-am zis din copilarie ca macul nu e de mancare. Halucinatiile pot deveni permanente daca ii tragi cu semincioarele prea mult timp. Pe langa asta eu tot mai sper c-o sa te ascuti la minte, chiar si-n pragul pensionarii. Daca intr-o zi o sa stii sa faci bani de-un pissan nou, inseamna ca in clipa aia o sa ai mai multa desteptaciune decat arati astazi. Si numai un ghinion tampit ar face ca desteptaciunea aia sa-ti spuna sa-ti cumperi tot ... pissan.