Navara pe dedesubt, Mercedes deasupra: noul Mercedes-Benz Clasa X Concept anunță primul pick-up premium eurpean cu capacitate de o tonă
Mercedes-Benz ne face cunoștință cu viitorul său pick-up cu capacitate de o tonă în benă, primul model de acest tip de segment premium european. Numele său va fi Clasa X și va fi produs pe platforma lui Nissan Navara, urmând să ofere însă o experiență premium tipică mărcii germane.
Colaborarea dintre Renault-Nissan și Daimler, începută oficial acum 6 ani și care până astăzi ne-a oferit deja exemple interesante de sinergie între cei doi constructori, a ajuns la un nou episod important. Iar rezultatul fizic al acestui nou episod este un pick-up premium de o tonă pe care Mercedes-Benz îl va scoate pe piață oficial în cursul anului 2017. Numele său: Clasa X. Sau, cum îi spun englezii, X-Class. Sau X-Klasse în germană.
Bazat pe platforma tehnică a lui Nissan Navara și a noului Renault Alaskan, prezentat în Europa de asemenea în această toamnă, dar la Salonul Auto de la Paris, noul pick-up al mărcii Mercedes este un alter ego premium al celor două modele Renault-Nissan. Modelul a fost dezvăluit în premieră absolută în cadrul unui eveniment care a avut loc la Stockholm și este prezentat deocamdată ca un concept pre-serie, urmând ca versiunea finală de producție să ne fie arătată și detaliată în cursul anului viitor.
Mercedes-Benz Clasa X Concept: date esențiale
● Primul pick-up cu capacitate de încărcare de o tonă dezvoltat de Mercedes-Benz este dezvoltat pe platforma lui Nissan Navara, în virtutea colaborării dintre Renault-Nissan și Daimler.
● Modelul de serie bazat pe conceptul Clasa X va vedea lumna zilei în cursul anului 2017.
● Mercedes: "Clasa X va fi un Mercedes autentic, de la designul de marcă până la confort, dinamică și siguranță".
● Conform oficialilor germani, investiția pe care o preconizează înaintea lansării modelului de serie se va situa în jurul sutelor de milioane de euro.
● Piețele-cheie vizate de acest pick-up premium: Argentina, Brazilia, Africa de Sud, Australia și Europa.
● Mercedes vrea să atingă o parte a publicului care nu a avut în vizor până acum un astfel de model.
● Mercedes a prezentat două versiuni-concept ale mașinii. Una se numește Powerful Adventurer și demonstrează caracterul utilitar pe care-l poate avea Clasa X, cealaltă poartă numele Stylish Explorer și se bazează pe o abordare inspirată din eleganța oferită de actuala gamă de autoturisme a mărcii germane.
● Clasa X Powerful Adventurer: înălțime maximă 1.90 metri, gardă la sol mare, anvelope speciale 35x11.5, design atletic. Nuanța verde fluorescentă exterioară utilizată de Mercedes poartă denumirea oficială Lemonax. Mașina se evidențiază prin elementele estetice carbon mat la exterior și interior, în timp ce habitaclul este prezentat cu piele Nappa.
● Clasa X Stylish Explorer: jante din aliaj de 22 de inch crom-antracit, culoare exterioară Metallic White. Se dorește a fi un exemplu de abordare cu stil a unui pick-up dedicat "mediului urban". La interior, această variantă vine cu o combinație luxoasă de piele întoarsă naturală, piele Nappa, lemm de stejar și aluminiu prelucrat. Pentru o apropiere de gama actuală Mercedes, ambele versiuni oferă un display central "plutitor" deasupra bordului, aeratoare familiare și "cel mai modern sistem de infotainment din segment".
● Motorizări: versiunea de top va dispune de un motor V6 diesel cu 4x4 permanent 4Matic. Pick-up-ul va oferi sistem electronic al tracțiunii, cutie de transfer cu reductor și două diferențiale blocabile.
● În versiunea de serie, pick-up-ul Mercedes va putea căra 1.1 tone în benă și poate tracta 3.5 tone. Valori asemănătoare cu cele ale modelului pe baza căruia va fi construit.
● Mercedes nu oferă încă informații despre preț, limitându-se la afirmația "noul model va fi poziționat la un nivel atractiv din acest punct de vedere".
● Noul Mercedes-Benz Clasa X va fi produs din 2017 la uzina Nissan din Barcelona, Spania, alături de frații săi Nissan și Renault. Pentru America de Sud, fabrica cea din Cordoba, Argentina, iar producția va începe în 2018.
Este cea mai optimă camionetă cu tehnică japoneză la prețuri nemțești. Așa cum se împerechează iapa cu măgarul (atenție ! nu invers).