Marca DS pornește curentul: Grupul PSA aruncă prima electrică dezvoltată in-house în gama brandului premium DS
Viitoarea generație a lui DS3 va fi, cel mai probabil, primul model electric dezvoltat in-house de grupul francez PSA.
Deși obișnuim să vorbim despre Grupul PSA ca despre o companie franceză care se concentrează pe cele două mărci din portofoliu, Peugeot și Citroen, desprinderea brandului cu pretenții premium DS de Citroen face ca PSA să conțină din 2014 încoace trei mărci diferite. Cel puțin la nivel scriptic sau din punctul de vedere al marketingului, pentru că pentru mulți clienți DS rămâne fratele ceva mai bine îmbrăcat al lui Citroen.
Ei bine, pentru a sublinia mai clar diferența dintre Citroen, Peugeot și DS, șefii PSA au luat o decizie interesantă în ceea ce privește viitorul apropiat al gamelor celor trei mărci. Conform unor informații apărute în presa britanică, prima mașină 100% electrică de epocă modernă a francezilor (defunctele Peugeot iOn și Citroen C-Xero sunt văzute deja ca experimente ale "copilăriei") va apărea în gama DS, și nu sub sigla mărcilor-reper ale grupului.
Deși nu este foarte clar despre ce model este vorba, nu e greu de dedus că prima electrică PSA va fi viitoarea generație a lui DS3, care va apărea pe piață cel târziu în 2018. Ulterior, viitoarea generație 208 va trece și ea la moda electrică, așa cum Automarket a anunțat deja acum câteva zile.
Strategia celor de la PSA, enunțată public în acest an de Maxime Picat, directorul regiunii europene în cadrul constructorului francez, este de a dezvolta versiuni electrice ale tuturor modelelor din segmentele mici și versiuni hibride cu încărcare la priză pentru modelele de segment superioare din gamele mărcilor din grup.