Morgan EV3 este cea mai nonconformistă electrică din lume: trei roți, design retro, autonomie 240 de kilometri

Publicat miercuri, 02.03.2016 11:35 de Mircea Meşter

Marca britanică Morgan își pune amprenta retro pe o mașină cât se poate de modernă. Rezultatul este un triciclu cu cockpit deschis cu design vintage motorizat 100% electric care reușește performanțe de top: 9 secunde pentru 0-100 km/h.

Dacă ați urmărit în ultima perioadă evoluția mărcii Morgan, ați observat în mod sigur faptul că brandul britanic a devenit specializat în dezvoltarea unor vehicule atipice pentru lumea auto. O companie care oricum ieșea în evidență prin modul total nonconformist de a-și desena mașinile cu tentă retro merge pe mâna triciclurilor cu design vintage care par preluate direct din Mad Max.

Ei bine, Salonul Auto de la Geneva a găzduit premiera mondială a unui astfel de triciclu. Modelul creat de Morgan amestecă însă liniile preluate din anii '50 cu cele mai noi tehnologii, având sub capotă un sistem de propulsie full-electric. Numele noii creații Morgan este EV3 și îi oferă celui de la volan aceleași senzații unice derivate din prezența unui cockpit deschis, dar într-o liniște deplină contrastantă cu sunetul baritonal dezvoltat de motoarele utilizate până acum de compania britanică.

Modelul electric Morgan este o apariție cu adevărat inedită într-o mare de conformism.

Dacă în versiunea "tradițională" vorbim de un vehicul care utilizează un motor de 2.0 litri de 115 CP care reușește viteze de peste 160 km/h, varianta electrică a triciclului motorizat Morgan vine cu performanțe asemănătoare: 9 secunde pentru 0-100 km/h și viteză maximă de circa 150 km/h. Autonomia ineditului model electric este de 240 de kilometri, lucru facilitat de faptul că modelul Morgan nu cântărește decât 500 de kilograme.

Prețul lui Morgan EV3 nu este încă public, dar se va învârti în jurul a 35.000-40.000 de euro. Vânzarea va începe spre finalul anului 2016.

  • someone, miercuri, 02.03.2016 12:39

    foarte tare , big like :)

  • vianu, miercuri, 02.03.2016 13:34

    mda, urmatoarea victima https://vandraeckensteijn.files.wordpress.com/2011/01/mrbean.jpg

  • someone, miercuri, 02.03.2016 14:55

    ma intreb daca sasiul e tot din lemn, ca si la celelalte modele....ar fi incredibil ca un motor electric plus baterii performante, un varf al industriei auto, sa fie montate pe un sasiu de lemn....asta da ironie si in acelasi timp imbinare a trecutului cu viitorul

  • mircea, miercuri, 02.03.2016 15:18

    @someone Lemn de frasin. :)

  • vianu, miercuri, 02.03.2016 15:53

    frasin din padurile Angliei...taiat in miez de noapte fara luna si coborat catinel si fara zgomot cu frana pe roata sa nu auda nici cainii din sat...am vazut io pe discoperi

  • Alex, miercuri, 02.03.2016 17:23

    La noi un astfel de model ar fi inutil. Pe langa faptul ca nu avem infrastructura dedicata masinilor electrice, gropile pe care le ocolesti cu rotile din fata sigur vor fi nimerite cu cea din spate :P

  • mishazaitev, joi, 03.03.2016 09:02

    @vianu. mircea si someone Dragilor, sunteti in eroare. Voi confundati sasiul (acea structura pe care, la anumite masini sta caroseria, inexistenta la multe dintre masinile moderne care au caroserie autoportanta) cu insasi caroseria. Structura de rezistenta a caroseriei, este in cazul lui Morgan, intr-adevar din lemn de frasin. Sasiul, respectiv acea componenta care sustine caroseria cu structura de frasin, a fost mereu metalic fiind confectionat din otel, sau, in cazul ultimelor modele aero din aluminiu.