Mini John Cooper Works GP vine la Frankfurt: concept dedicat competițiilor de circuit
Grupul BMW va prezenta la ediția din acest an a expoziției IAA Cars de la Frankfurt/Main un concept dedicat curselor pe circuit: Mini John Cooper Works GP.
În timp ce "frații" de grup de la BMW au rezervată o gamă largă de premiere interesante care vor vedea lumina zilei la Salonul Auto de la Frankfurt, brandul Mini plusează cu un prototip electric și cu un concept dedicat celor pentru care versiunile John Cooper Works ale modelelor din gamă nu sunt îndeajuns de spectaculoase la nivel estetic.
Inspirat de victoria constructorului auto în Raliul Monte Carlo de acum fix 50 ani, conceptul John Cooper Works GP preia ştafeta de la anterioarele MINI John Cooper Works GP (2012) şi MINI Cooper S cu kit John Cooper Works GP (2006), produse în serii limitate de câte 2.000 de exemplare fiecare.
Unul dintre elementele de impact la nivelul designului exterior este lățimea mașinii, care a crescut semnificativ. Pasajele evazate faţă şi spate ale roților de dimensiuni mari, pragurile laterale şi un eleron proeminent plafon stau la baza unui look special.
Prizele de aer mari şi deflectoarele de aer modelate precis domină partea frontală și contribuie la o poziţie joasă pe şosea. Elementele suplimentare încadrează silueta MINI şi evidenţiază orientarea spre circuit a MINI John Cooper Works GP Concept.
În centrul părţii frontale, simbolurile de design MINI emblematice, cum ar fi farurile eliptice şi grila hexagonală a radiatorului, accentuează identitatea automobilului. În acelaşi timp, elemente cum ar fi curba Powerdome - cu o priză de aer proeminentă în capotă, grila hexagonală tip fagure a radiatorului şi prizele de aer din faţă sporesc aspectul sportiv al maşinii.
Un punct de atracţie tehnic este reprezentat de construcţia din fibră de carbon a părţii frontale, care reduce masa automobilului. Acum, învelişul de carbon este vizibil şi dispune de un finisaj cu vopsea foarte lucioasă asortată cu grafică hexagonală roşie.
Interiorul MINI John Cooper Works GP Concept reprezintă o întoarcere la elementele sale de bază. Se remarcă rollbar-ul şi o pereche de scaune-scoică, cu centuri de siguranţă cu cinci puncte de prindere şi un panou de bord cu design simplu. Schimbarea vitezelor se face prin clapetele dispuse pe volan.
Toate elementele interiorului sunt orientate direct spre pilot. Conceptul de afişare şi control cu panoul de instrumente digitale şi Head-Up Display plasează informaţiile relevante la îndemână, direct în câmpul vizual al pilotului, permiţând menţinerea atenției șoferului asupra drumului.
Bancheta spate, tapiţeria plafonului şi decoraţiunile convenţionale ale uşilor au fost eliminate, fiind sacrificate pentru scăderea masei totale. În schimb, suprafeţele dintre elementele rollbar-ului şi compartimentul spate sunt realizate din panouri ultrauşoare, cu detalii texturate într-un model hexagonal.
Via BMW