Mercedes C-Klasse Coupe: imagini și detalii oficiale cu cel mai nou membru al familiei din Stuttgart

Publicat vineri, 14.08.2015 11:13 de Bogdan Mirică

Mercedes a prezentat astăzi noul C-Klasse Coupe, cel mai nou membru al familiei germane, influențat estetic de S-Klasse Coupe și echipat cu o mulțime de sisteme de siguranță.

Familia celui mai popular Mercedes al momentului se întregește astăzi odată cu lansarea noului C-Klasse Coupe, noua generație a modelului de clasă medie, creată pentru a se bate cu Audi A5, BMW Seria 4 și Lexus RC Coupe.

După cum era și normal, noul Mercedes C-Klasse Coupe preia liniile estetice ale fraților sedan și break, renunțând însă la al doilea rând de portiere. Comparativ cu vechiul model, noul coupe este mai lung cu 95 de mm, mai lat cu 45 de mm și cu un ampatament care a crescut cu 80 mm.

Design exterior inspirat de S-Klasse Coupe

Și pentru că vorbim despre un model cu o alură ceva mai sportivă, Mercedes C-Klasse Coupe a primit și o suspensie nouă, ceva mai rigidă, care coboară garda la sol cu 15 mm.

În materie de design nu sunt foarte multe lucruri de spus. Chiar și un ochi neavizat recunoaște detalii estetice pe care le avem la variantele sedan și break, dar mai ales similitudini puternice cu actualul S-Klasse Coupe, de la care se pare că a împrumutat linia coborâtă a plafonului și forma blocurilor optice.

Grila radiatorului s-a schimbat, bosajele au devenit mai generoase, geamurile portierelor sunt acum fără ramă, iar Mercedes promite că a folosit componente ușoare pentru panourile laterale, capotă și ușa portbagajului. Chiar și așa, rigiditatea structurală a crescut considerabil.

Scaune sport și trapă electrică în dotarea standard

Interiorul vine cu o serie de elemente de design noi, cel puțin dacă citim comunicatul celor de la Mercedes. Coupe-ul primește o serie de scaune, sport desenate special, care vin cu un suport pentru centura de siguranță a pasagerilor față. Mașina oferă mai mult spațiu interior și mai multe combinații de culori pentru tapițerie. Conform tradiției Mercedes, va exista și o ediție specială de lansare, Edition 1, care va beneficia de o combinație de culori inedită la interior.

Lista echipării standard va fi una generoasă și va include trapă acționată electric, aces fără cheie, faruri cu LED, jante de 18 inch, un pachet Sport și multe sisteme de siguranță.

Așa cum ne-a obișnuit, Mercedes pune un mare accent pe siguranța pasagerilor săi, ceea ce înseamnă că C-Klasse Coupe oferă pilot automat adaptiv, asistență la frânare, păstrarea benzii de mers, asistență la parcare, cameră cu vedere la 360 de grade și alte funcții utile care fac din modelul german o mașină semi-autonomă, așa cum este cazul fratelui mai mare, S-Klasse.

Pe lista inovațiilor putem trece un sistem care funcționează împreună cu climatizarea și în momentul intrării în tunel recircularea aerului este pornită automat.

Suspensie pneumatică cu cinci moduri de rulare

Mercedes nu a oferit detalii numeroase despre gama de motorizări. A amintit însă despre versiunea C300 Coupe 4Matic, disponibilă și în Statele Unite, care va beneficia de un motor de 2.0 litri benzină, dispus să ofere 241 de cai putere și 370 de Nm.

Pe lista de opțiuni se va afla și o suspensie pneumatică asociată acestei versiuni, care oferă cinci moduri de rulare: Eco, Comfort, Sport, Sport+ și Individual. Suspensia Airmatic are și o funcție de autonivelare, care ajustează garda la sol și ținuta de drum când mașina este încărcată.

Noul Mercedes C-Klasse Coupe va fi dezvăluit în toamna acestui an, cu ocazia Salonului Auto de la Frankfurt, alături de versiunea sa de performanță, C63 AMG Coupe, ale cărei imagini teaser le-am văzut în ultima lună. Data de lansare pe piață a coupe-ului de serie urmează a fi anunțată, însă Europa ar putea primi modelul spre sfârșitul lui 2015, iar America la începutul lui 2016.

  • AAL, vineri, 14.08.2015 11:37

    Esential 241 de cai putere oferă motorul instalat pe versiunea C63 AMG Coupe. PE BUNE??, CORECTATI CA NU O S-O MAI CUMPERE NIMENI

  • BMW, vineri, 14.08.2015 11:43

    @automarket La Esential ati trecut "241de cai putere oferă motorul instalat pe versiunea C63 AMG Coupe" 241hp este puterea pentru C300 (2.0 Benzina). C63 AMG ca avea 476 sau 510 cai putere. Legat de C - Coupe o masina care arata foarte bine la exterior si daca poti sa treci peste "tableta" aruncata pe consola centrala cu un interior in spiritul Mercedes. Ce vreau sa spun este ca ofera acel sentiment de "premium". Oricum va face viata grea si lui BMW Seria 4 si lui Audi A5

  • Moldovean, vineri, 14.08.2015 11:44

    Nu știu ce să zic. Linia laterală are ceva ciudat pe care nu îl pot explica. Nici CLA nu mi s-a părut foarte armonios în forme. Mi-a dat mereu impresia că e cam cocoșat și îndesat din cauza liniei cupolei. Poate în realitate va fi mult mai frumos, cum e cazul multor altor modele.

  • @BMW, vineri, 14.08.2015 12:35

    Legat de tableta, la noul A4 nu mai este retractabila, deci la fel de "aruncata pe consola"

  • BMW, vineri, 14.08.2015 12:44

    Am uitat de Lexus IS, Cadillac ATS-V , Infiniti Q50 Eau Rogue si Jaguar XE .... deci concurenta este . Cel mai greu ii va fi cu ATS-V acolo unde si-a luat bataie in repetate randuri BMW si Mercedes. Am aici chiar un test, daca va intereseaza.

  • Scorpionul_negru, vineri, 14.08.2015 13:13

    Exteriorul este fara defect. O masina superba. Un singur lucru nu imi place la el. Tableta aia ieftina de pe bord. In rest nota 10 +! Cred ca in viitor o sa mi-l achizitionez. Arata prea bine. Parca e mai frumos ca S coupe.

  • hazard, vineri, 14.08.2015 13:22

    Design de nota 10. La fiabilitate insa mai au de lucrat.

  • Andy, vineri, 14.08.2015 13:37

    @hazard La premium fiabilitatea e foarte putin importanta. Una la mana, niciun cumparator de premium nu tine o masina 10-15 ani. Ma refer la cei care-si permit una noua. Maxim 4-5 ani. A doua la mana 4-5 ani e garantia. A treia la mana, in cazul in care Doamne fereste e ceva de platit (eventual neacoperit de garantie), banii nu sunt o problema pentru un client de premium. Fiabilitatea conteaza mult la low-cost si la volum, masinile muritorilor. Nu-ti iei Mercedes, Ferrari, Range Rover etc. pentru fiabilitate...

  • Scorpionul_negru, vineri, 14.08.2015 13:52

    @Andy Exact ! 5 ani in genreal se tine o masina premium. Adica pana apare modelul nou sau facelift-ul masinii pe care o ai ca sa o schimbi cu cea noua.

  • Scorpionul_negru, vineri, 14.08.2015 13:53

    ps. Si in 5 ani cati km poti sa faci ? 180 de mii cel mult. Nu se duce la km aia...

  • zarnesteanu, vineri, 14.08.2015 14:52

    Am spus-o si mai demult si o repet :) Tableta aia e chiar foarte functionala, arata perfect si are o grafica superba. Sincer, un ecran integrat in bord cum a fost la generatia precedenta, acum mi se pare invechit. Chiar si cel de la generatia precedenta, face lift, post 2012. Nu stiu daca ati observat, dar sunt producatori auto care au inceput sa adapteze si ei genul asta de ecran. Nu sunt adeptul coupe-urilor in general, dar asta imi place. Chiar foarte mult :)

  • S, vineri, 14.08.2015 14:58

    M-am hotarat. Arata superb. O sa-mi cumpar Scirocco :))))

  • Tony_LPP, vineri, 14.08.2015 15:18

    Nu vreau sa creez dispute, dar din ce am citit printre comentarii, unele mi se par cam nereusite si sfideaza incapacitatea culturala ca cunoscator auto. Daca ''la premium calitatea este atat de neimportanta'', sincer nu stiu daca o fi fost asa si la acest proprietar pagubit de W222 ( mentionez ca masina era cumparata de 2 saptamani ), restul graieste de la sine, puteti vedea si voi . Mercedes a facut un pas gresit sa asambleaza si in China, iar pasul asta face brandul sa ramana cu ''sechele'' vizibile, ba chiar sa-i darame statutul. http://www.autostrada.md/stiri/a-fost-semnalat-primul-caz-de-incendiu-al-unui-mercedes-benz-s-class In alta ordine de idei, C class coupe de noua generatie denota mai multa sportivitate si capacitate de raectie ( performantele ) decat vechea generatie. De mentionat : la interior se putea mai bine !

  • Andy, vineri, 14.08.2015 16:49

    @Tony_LLP Un caz izolat nu conteaza. Un brand sau un model nu e caracterizat de cateva rebuturi pe care orice producator (indiferent de domeniul de activitate) le are, fie ca vorbim de premium, volum sau low-cost. Intr-adevar e de bun simt ca atunci cand dai suta de mii sau mai mult pe o masina sa mearga ceas insa nu uita sa privesti unde se afla industria in general in momentul de fata. Un model de automobil e succedat de generatia urmatoare la 6 ani maxim. In cazul telefoanelor mobile se itampla anual. La fel si in cazul componentelor din calculatoare, in special in cazul placilor video. Ca sa duduie economia lumea trebuie sa cumpere si sa schimbe rapid produsul repectiv. E normal ca la o viteza ffw nu ai cum sa produci cu fiabilitatea din anii 50-60 cand nici nu exista globalizare, iar tari precum China, India sau cele din zona araba bogata in petrol erau la nivel de ev mediu... Trebuie doar sa ne obisnuim cu lumea in care traim. O luma in care populatia e din ce in ce mai mare, implicit si cererea, iar niciun producator nu mai poate sa bibileasca un produs ani intregi inainte sa-l lanseze.

  • Tony_LPP, vineri, 14.08.2015 17:03

    @Andy, de acord. Dar hai sa-ti argumentez cateva caracteristici mai pe ''sleau'' . Poate m-am adresat putin rautacios mai sus. Imi cer scuze ! Chiar de consider om intelept. Acum cateva exemple care succed cu fenomenull ''globalizare'' in industria auto, nivel unde doar foarte putini au mai ramas ''corijenti'' ( intelegi ce vreau sa zic ) . -Mercedes-Benz A-Class asamblare: Germania (Rastatt) şi Ungaria (Kecskemet), China (Beijing) -Mercedes-Benz CLA Coupe asamblare: Ungaria (Kecskemet) -Mercedes-Benz E-Class asamblare: India (Pune), China (Beijing) şi Mexic (Toluca). -Mercedes-Benz GLE SUA (Tuscaloosa / Alabama) -ETC Cu consideratie,

  • inexorabil, vineri, 14.08.2015 18:31

    Mă uit de ceva vreme, cu luare aminte, la @BMW şi nu-mi vine să cred...Ce metamorfoză neaşteptată! În bine, desigur. Aceste considerente sunt valabile dacă cine postează sub acest nick generalist este acelaşi @BMW pe care îl ştiu eu. Dacă chiar s-a petrecut o minune, atunci...care nătărăi i-au dat atâtea "negative" la ultimul lui post?? Ce li s-a părut aiurea la textul lui? A înşirat omul concurenţa modelului în cauză. Da, la acest gest facil s-ar fi pretat oricare dintre noi, dar ăsta nu-i motiv să-i torni vopsea roşie în cap. Tâmpită lume... Cu părere de rău pentru Zărne, pe care îl stimez foarte mult, şi aşa cum sugerează şi @Tony_LLP, Mercedes nu mai este Mercedes...În primul rând, nu-mi place interiorul, care se remarcă prin...hiperstandardizare, la fel restul Triadei, la fel Lexus şi la fel Cadillac (chiar dacă aparţine GM-ului, nu-l menajez). Originalitatea ar trebui să fie laitmotivul ideologiei care priveşte o maşină premium, ce Dumnezeu! Trăim în plină generaţie "wow", nu? Eu n-o agreez şi nu-mi place nici reacţia ei preferată, dar aş vrea să exclam "wow!" pe stradă la vederea unui Mercedes contemporan. Vreau, dar nu pot...Eşti amabil să-mi explici tu, Zărne, de ce nu pot?

  • MARIUS, vineri, 14.08.2015 23:37

    inexorabil...cred ca nu ai idee despre ce inseamna designul interior la o masina , interiorul lui c classe este unul dintre cele mai frumoase si cele mai aerisite de pe piata...dar gusturile nu se discuta...priveste putin la BMW acelasi bord in colturi de cateva generatii, cu mici modificari bineinteles in functie de clasa, AUDI foarte conservator . Cand a aparut c-ul toata lumea a fost de acord ca arata superb

  • jgjg, duminică, 16.08.2015 00:40

    jgjg

  • inexorabil, duminică, 16.08.2015 04:14

    @Marius, gusturile nu se discută? Pe AM, omule??? Cred că eşti suficient de intuitiv ca să-ţi dai seama că, pe Automahala, gusturile nu numai că se discută, ci se şi impută :) Mai ales "războiul intergalactic" pe arie premium --- Lexus vs. Triada --- tinde către grotesc (dar nu numai Mafia şi Mafiile lui sunt vinovaţi, ci şi "deştepţii" care savurează şi ei "voluptatea" conflictului inutil, axat pe atacul la persoană, nu pe disputa civilizată a ideilor!). Ştii ce mi se pare nostim? Indiferent despre ce marcă premium ar fi vorba, aceasta primeşte lecţii de calitate (inclusiv estetică) în primul rând de la...ea însăşi, mai precis de la istoria ei!!! În privinţa lui Mercedes, parcă aş vrea să văd din nou defilând...Cobra şi Bot de Cal. Mă rog, interioarele acestora nu m-au impresionat niciodată, dar alura exterioară şi mai ales partea frontală grăiau de la sine despre personalitatea lor. Eu consider că greşeala lui Mercedes este că, pe parcursul ultimilor 30-35 de ani, s-a lăsat "egalat" sau chiar depăşit de Audi şi BMW (hai să zicem cu excepţia lui S-Klasse). Mă rog, tehnologia a avansat mereu şi, datorită acestui fapt, era imposibil (cel puţin d.p.d.v. teoretic) să nu se ridice toată branşa la nivelul de pretenţii pe care le-au emis specialiştii şi clienţii, deopotrivă. În SUA, problema s-a pus altfel, Cadillac, Lincoln şi Chrysler concurând cu şanse egale. În Europa însă, multe decenii luxul, stilul şi eleganţa (de zi cu zi, nu excentricele RR şi Bentley) au fost reprezentate de steaua cu trei colţuri a lui Daimler. De aceea, eu vreau să văd cu totul altceva la Mercedes, nu simpla apartenenţă la faimoasa Triadă. Să se ajungă la acea situaţie în care să nu-şi aibă rostul "comparativele" mediatice referitoare la membrii Triadei pe motiv temeinic că "Mercedes nu admite comparaţii"...

  • zarnesteanu, duminică, 16.08.2015 19:28

    @Inexorabil, Merci, esti un dragut, dar mi-e teama ca nu ma ridic la inaltimea provocarii pe care mi-o arunci :) Ca sa inteleg de ce nu iti place Mercedes in ziua de azi ar trebui sa te cunosc mai bine. Ai fost vreodata in interiorul unui C Class din generatia actuala? Oamenii critica tableta aia, dar cati au vazut-o in realitate si mai ales cati au mers cu masina si au vazut-o functionand live in timpul deplasarii? Legat de interior, iti spun cu mana pe inima ca este absolut superb. In ultima luna am facut foarte multe drive tests cu C Class din generatia trecuta, dinainte si de dupa face lift (2012). Ei bine, desi masinile de dupa 2012 au un salt calitativ semnificativ la interior, totusi sunt in urma fata de C Class din 2015. Iarasi spun ca e doar o chestiune de gusturi. Pe care in ciuda curentului general, chiar nu le discutam :):):) Am norocul sa vad macar odata pe luna masini americane din anii 60-70 intretinute exemplar. Bare cromate, cauciucuri cu laturile albe, tot tacamul unei ere demult apuse, dar care si astazi are un farmec extraordinar. Iti inteleg nostalgia. Dar totusi, dupa parerea mea Mercedes a fost unul din cei mai conservatori constructori de-a lungul timpului. Este unul din putinii care stiu sa-si pastreze traditia si totusi s-o improspateze cu un aer de modernism la fiecare generatie.Mie unu cel putin imi plac foarte mult aproape toate Mercedesurile de dupa 2000, care au avut schimbul de generatie in mileniul asta. Un S Class vine burdusit cu toate tehnologiile imaginabile la momentul in care iese pe piata. Dar modelele de clasa mai mica, nu sunt (inca) atat de sofisticate. Depinde ce vrei de la o masina. Unii vor sport, tinuta de drum, altii vor confort si prestanta, altii pur si simplu o unealta ieftina care sa-i duca de colo-colo cu cat mai putini bani posibil. Eu cred ca gusturile celor care vor un Mercedes sunt bine definite, la fel ca si al clientului de BMW, Audi sau orice altceva. De-a lungul timpului aceasta simbioza client-producator s-a rafinat foarte profund si fiecare s-a adaptat perfect la cerintele-oferta momentului actual. @Moldovean, sunt total de acord cu tine. Luni de zile nu m-am putut obisnui cu linia generala a design-ului lui CLA. Ca sa fiu sincer mereu mi s-a parut ca are fundul lasat de parca ii atarna pana la pamant. :):):) Foarte nearmonios. Ma refer la partea din spate a portbagajului. Ieri insa, plecam dintr-o parcare relativ goala de la un mall, am vazut unul din profil si m-am gandit. "O fi un C Class model nou", Cand m-am apropiat am vazut ca era un CLA si sincer nu mi s-a mai parut atat de dizgratios. Probabil ne trebuie un pic de timp pana sa acceptam o noua linie de design si de ce nu, s-o intelegem. @Andy, fiabilitatea chiar daca nu este cea mai importanta, totusi isi are greutatea ei, chiar si in segmentul premium. In general cum spunea si @scorpionul, o masina de genul asta n-o tii mai mult de durata unui lease (termenul leasing e utilizat gresit in limba romana) sau maximum cat e valabila garantia. Dar asta nu inseamna ca, mai ales, un client de automobil premium o sa fie incantat sa mearga la service si sa-si ajusteze micile probleme de fabricatie, fie ele in garantie sau in urma unui recall. La clasa asta sociala timpul inseamna bani si a sta fara masina ta cateva zile. chair daca dealerul iti pune la dispozitie un loaner, este un inconvenient.