Mercedes-Benz S65 AMG: 630 CP şi 1.000 Nm pentru vârful de gamă al constructorului german

Publicat vineri, 08.11.2013 10:54 de Sebastian Toma

Mercedes-Benz a publicat datele tehnice oficiale ale noului S65 AMG. După cum anunţau zvonurile, modelul dezvoltă 630 CP şi 1.000 Nm, suficienţi pentru un timp 0-100 km/h de 4.3 secunde.

Mercedes-Benz S65 AMG, cel mai performant model gama S-Klasse, a primit o nouă generaţie. Versiunea de performanţă a limuzinei germane este echipată cu o motorizare V12 twin-turbo, care îi asigură performanţe impresionante pentru un automobil de gabaritul său, cum ar fi accelerarea de la 0 la 100 km/h în 4.3 secunde. Propulsorul de 630 CP şi 1.000 Nm este cuplat unei transmisii AMG Speedshift Plus 7G-Tronic, care are trei moduri de funcţionare şi şapte trepte, un salt tehnologic faţă de unitatea anterioară, care avea cinci trepte. Cea mai performantă versiune a noului S-Klasse este disponibilă doar cu caroseria cu ampatament mărit şi va fi lansată simultan la Saloanele Auto de la Tokyo şi de la Los Angeles, derulate în aceeaşi perioadă. Noul S65 AMG va fi disponibil comercial începând cu luna martie a anului viitor, preţul de pornire de pe piaţa din Germania fiind de 232.050 euro cu toate taxele incluse.

Motorizarea cu 12 cilindri în V are o cilindree de 5.980 centimetri cubi şi livrează puterea maximă între 4.800 şi 5.400 rotaţii pe minut, în timp ce cuplul maxim este oferit între 2.300 şi 4.300 rotaţii pe minut. În ciuda performanţelor impresionante, consumul de carburant în regim mixt este de 11.9 litri la sută, iar emisiile CO2 sunt de 279 grame pe kilometru. Propulsorul respectă normele Euro 6, iar noua transmisie asigură o turaţie mai joasă la viteze mari, oferind un consum mai redus de carburant cu 2.4 litri la sută în regim mixt în comparaţie cu predecesorul său. La fel ca în cazul generaţiei precedente, viteza maximă este limitată electronic la 250 km/h. Spre comparaţie, vechiul S65 AMG livra 612 CP şi 1.000 Nm.

În materie de design exterior, noul S65 AMG se diferenţiază de versiunea standard a lui S-Klasse prin noua grilă faţă, un set de fante de aerisire de dimensiuni mai mari integrate în bara faţă, fante de aerisire laterale revizuite, un splitter faţă, noi bare de protecţie faţă-spate şi un set de evacuări duble. Interiorul celui mai performant S-Klasse vine în standard cu echipamente specifice AMG-urilor, incluzând scaune sport, un volan sport şi siglele aferente unui model optimizat de specialiştii din Affalterbach. Gama de echipamente standard a acestei versiuni este generoasă, incluzând sistemul Magic Body Control, tehnologiile PreSafe, un sistem de reducere a subvirării care funcţionează prin intermediul ESP-ului, jante din aliaj de 20 inch şi numeroase elemente din fibră de carbon.

Via Mercedes-Benz

  • lol, vineri, 08.11.2013 11:09

    Mercedes-Benz – The best or nothing.

  • Scorpionul.negru, vineri, 08.11.2013 11:18

    Un motor inutil pt. un S normal dar o sa fie ideal pt. S coupe/cabrio.

  • Scorpionul.negru, vineri, 08.11.2013 11:22

    ps. Respect AMG. Impresionant motor.

  • Dan @sebastiantoma, vineri, 08.11.2013 12:04

    Nu vreau sa fiu carcotas dar Audi S8 are un timp de 4.2 s 0-100 km/h. Nu inteleg de ce S 65 e cel mai performant din segment? Din ce segment?

  • lol, vineri, 08.11.2013 12:22

    probabil se refera la cp si nm, nu neaparat la timpul 0-100.

  • Chris, vineri, 08.11.2013 13:37

    Dan @sebastiantoma , esti putin pe langa subiect... Audi A8 Long Wheelbase (cel mai puternic A8) : Motor w12 , cilindree 6299 cmc, putere 500 cp , cuplu maxim 625 nm , acceleratie 0 - 100 km/h 4.7 secunde , cosum mixt 11,9 , urban 16,6 , extraurban 9,1 Mercedes S65 AMG : Motor V12 , cilindree 5.980 cmc , putere 630 cp , cuplu maxim 1000 nm , acceleratie 0 - 100 km/h 4,3 secunde, consum mixt 11,9. Deci care e mai eficienta ? Din ce segment face parte Audi ? :)) Sigur nu din acelasi segment ca si S-Klasse

  • bob, vineri, 08.11.2013 14:23

    Nu o mai ardeti cu Audi 0–60 mph 4.2 seconds 60 mph =96,5 kmh.

  • bob, vineri, 08.11.2013 14:27

    Vedeti ca vin baietii de la BRABUS dati-va la o parte...!

  • Edi, vineri, 08.11.2013 15:40

    Cum sa compari S65 AMG cu Audi A8L normal? Probabil ca iubitorilor MB le-ar conveni, dar nu sunt in aceeasi clasa de performanta (ar trebui sa se compare cu S8 care nu a aparut si care am inteles ca va fi mai rapid decat MB). Oricum, 4.3 s pentru varful de gama e cam putin, avand in vedere concurenta care ofera pe masini normale (seria 7, A8) performante foarte apropiate.

  • Chris, vineri, 08.11.2013 15:53

    Edi, având în vedere ca S65 e oferit doar în varianta lunga adică L , e normal sa îl compari cu Audi A8 L în versiunea cea mai puternică.

  • @lol, vineri, 08.11.2013 16:22

    corect:modelul acest...the best ...iar cele cu 1,5 cdi ...nothing.bine marcat!

  • @Chris, vineri, 08.11.2013 19:23

    Nu e vorba de faptul ca e varianta normala sau lunga, e vorba ca MB e AMG (divizia de performanta) iar A8L e varianta normala.

  • Chris, vineri, 08.11.2013 21:45

    Diferența dintre versiunea L și versiunea normală e ca intre un A6 și A8, gabarit mai mare, kilograme în plus. Iar versiunea w12 e cel mai puternic A8, deci comparația e cât se poate de reala. Bmw nu există M7 dar asta nu înseamnă că nu e la același nivel cu S8 sau S Amg sau chiar superior.

  • Sorin, luni, 11.11.2013 12:37

    Doar din curiozitate , are meniu in limba romana si navigatie la fel? Pariu ca nu.....

  • lumea a treia, luni, 11.11.2013 14:27

    n-au meniu in limba romana, dar cica s-ar da tichii de margaritar.

  • pt cunoscatori, marţi, 12.11.2013 09:13

    cum sa faca 4.3 s pana la suta cand un S63 amg 4 matic face 4 s??? probabil e vorba te modelul fara 4 matic asa ca nu mai comparati S8-ul sau A8L W12 care au quattro si asteptati datele oficiale pt versiunea 4 matic care va face in jur de 3.6s pana la prima suta (un cls63 amg 585 hp 0-100 km/h 3.6 sec)

  • inexorabil, marţi, 12.11.2013 17:49

    Mie tot imi vine greu sa cred ca un asemenea motor, intr-adevar, bestial de-abia poate invinge cu o juma' de secunda mai repede la "plaja" un "prapadit" de motor american de acum 25 de ani, care este "doar" 3.8 V6, single turbo, 245 CP si 481 Nm! Ar trebui sa asteptam inca pe atat ca sa ne convingem si de fiabilitatea germana...