Mazda: Viitorul Mazda6 va prelua 80% din trăsăturile conceptului Takeri
Oficialii Mazda au anunţat că noua generaţie a lui Mazda6 va prelua aproximativ 80% din trăsăturile conceptului Takeri. Conceptul este echipat şi cu noua generaţie de propulsoare şi transmisii SkyActiv.
Viitorul Mazda6 va fi inspirat puternic din conceptul Takeri, spune şeful de design al Mazda Europe, Peter Birtwhistle. Într-un interviu acordat celor de la Autocar, Birtwhistle spune că viitorul Mazda6 va prelua 80% din trăsăturile lui Takeri. Elementul surprinzător este faptul că Takeri nu este un simplu concept, realizat doar pentru a prezenta viitorul limbajului Kodo, ci că este un banc de probă pentru următoarea generaţie a tehnologiilor SkyActiv. Până în 2015, Mazda promite să reducă emisiile de CO2 şi consumul de carburant cu până la 30%, iar tehnologiile SkyActiv sunt cheia acestui obiectiv.
Spre deosebire de alţi constructori, cei de la Mazda preferă să se concentreze pe dezvoltarea viitoarelor motorizări otto şi diesel, în loc să aleagă trenurile de propulsie electrice. Japonezii consideră că motoarele cu combustie internă ascund un mare potenţial, deoarece 30% din energia consumată de aceste motoare este risipită. În plus, oficialii Mazda estimează că 80% dintre automobilele folosite în 2020 vor avea motoare cu combustie internă. Estimările interne ale celor de la Mazda le-au arătat că o gamă în care 50% dintre modele ar avea propulsie hibridă i-ar ajuta să-şi atingă ţintele pentru 2015 fără probleme, dar japonezii nu au niciun hibrid în ofertă.
În schimb, Mazda mizează pe tehnologiile SkyActiv şi pe sistemele microhibrid. Primii paşi au fost deja făcuţi, graţie sistemului i-stop şi sistemului i-Eloop. În timp ce i-Stop poate porni un propulsor cu ardere internă într-un singur ciclu motor – premieră la nivelul industriei auto – sistemul i-Eloop permite reducerea semnificativ a consumului de carburant. Spre exemplu, Takeri 2.2 SkyActiv diesel cu transmisie automată are o autonomie de 1.500 de kilometri, în timp ce emisiile sale sunt cotate la 106 grame de CO2 pe kilometru. Mazda lucrează cu Toyota pentru dezvoltarea unor eventuale modele hibride, dar procesul este încă în faza de evaluare.
Conceptul Takeri a fost construit în jurul tehnologiei SkyActiv, spun oficialii Mazda. Aparent, galeria de evacuare a motorului SkyActiv-G are un unghi special, care îi permite un flux mai bun al gazelor arse, iar montajul motorului respectiv sub capota lui Takeri a implicat modificarea spaţiului destinat pasagerilor, acesta fiind mutat mai în spate. Rezultatul a fost reuşit, spun cei de la Mazda, deoarece Takeri are un aspect clasic de limuzină sportivă. În viitor, cei de la Mazda se vor concentra pe eficientizarea propulsoarelor cu ardere internă şi pe integrarea sistemelor hibrid în gama proprie, deoarece consideră că modelele electrice nu vor fi atât de importante pe piaţa auto până în 2020.
Via | Autocar
Senzationala! O demonstratie de bun gust si respect pt clientii sai!