Mazda anunţă un recall de 88.000 de unităţi la nivel global pentru Mazda3, Mazda6 şi CX-5

Publicat vineri, 04.04.2014 16:04 de Sebastian Toma

Oficialii Mazda au anunţat o campanie de rechmare în service pentru modelele Mazda3, Mazda6 şi CX-5. Aceasta implică reprogramarea unui computer de la bord şi afectează modelele produse între octombrie 2012 şi ianuarie 2014.

Mazda a anunţat astăzi că va derula o campanie de rechemare în service la nivel global, acţiunea urmând să implice 88.000 de vehicule. Recall-ul anunţat de constructorul nipon vizează reprogramarea unui computer de la bordul modelelor Mazda3, Mazda6 şi CX-5 produse între octombrie 2012 şi ianuarie 2014. Cercetările interne derulate de inginerii companiei au relevat o problemă software a sistemului care monitorizează condensatorul sistemului de recuperare a energiei cinetice. Veriificarea pe care o efectuează sistemul pe care inginerii Mazda vor să-l reprogrameze este starea de funcţionare a condensatorului integrat de sistemul i-Eloop de recuperare a energiei cinetice.

În baza unei proceduri care nu implică modificări mecanice, Mazda va reprograma toate unităţile pe care le suspectează că ar putea să sufere de pe urma acestei probleme. Până în prezent, cei de la Mazda nu au nicio informaţie legată de vreun accident sau de o pagubă materială cauzată de potenţiala defecţiune pe care o poate cauza subiectul acestei rechemări în service. În cazul în care sistemul de recuperare a energiei cinetice se defectează din cauza problemei vizate de recall, motorul ar putea să nu accelereze normal.

Această ilustraţie prezintă modul în care funcţionează sistemul i-Eloop de la Mazda.

Sistemul i-Eloop de la Mazda recuperează energia cinetică pierdută în mod normal la frânare din momentul în care şoferul eliberează pedala de acceleraţie. Energia cinetică recuperată este transformată în energie electrică şi stocată în condensatorul menţionat mai sus. Echipamentele electrice de la bord sunt alimentate de la respectivul condensator, reducând sarcina la care este supus alternatorul, ceea ce reduce şi consumul de carburant.

Via AutomotiveNews (înreg.) | Mazda

  • vianu, vineri, 04.04.2014 16:35

    puteau sa taca si la prima aparitie in service a clientului "sa-l lucreze" la soft....dar au preferat sa fie transparenti. Ce ti'e si cu asiaticii astia, tz, tz... Se aude GM?

  • Pavl, vineri, 04.04.2014 16:41

    @Vianu Daca era vorba despre marci germane sau frantuzesti, comentariul era legat de faptul ca nu sunt fiabile. Dar asa, e vorba despre respect pentru clienti.

  • vianu, vineri, 04.04.2014 16:51

    @pavl Stii bine ca mie nu imi plac masinile...de ce te mai obosesti sa incerci un inceput de dialog?

  • Pavl, vineri, 04.04.2014 18:37

    Stai linistit, ca nu m-am obosit deloc scriind comentariul.

  • razvanis, vineri, 04.04.2014 20:54

    E nostim cand vedem snobii romanesti care ridica in slavi producatorii asiatici la fiecare gafa, dar sterg pe jos cu cei locali, europeni. Toyota a luat amenda vreo 2 miliarde in state pentru ca a fost foarte transparenta si corecta cu clientii. Dar asta nu stiati nu ? Ma scuzati ca va trezesc la realitate.

  • Lache, vineri, 04.04.2014 22:12

    Si inca nu se stie nimic despre Toyota care si-a prezentat Corolele in Australia .Au spus ca scaunele sunt din piele.Australienii s-au prins de chestia asta, iar dupa asta toti producatorii au inceput sa anunte ce material folosesc .Mercedes,Audi si Bmw folosesc si ei fake leather la modele mai accesibile. Toti producatorii auto au recall-uri!

  • kk, vineri, 04.04.2014 23:49

    producatorii europeni dupa cum stti fac foarte rar un recall prefarand sa-i'' lucreze'' pe cumparatori la rrevizie;in acest fel imaginea lor nu este afectata iar naucii le cumpara in continuare masinile

  • Mihai, sâmbătă, 05.04.2014 12:40

    Cuuummmmm....Mazda, masina hipsterului roman, se defecteaza? Nu cred, e o masinatiune a concurentei fata de marca asta! Asta e cea mai mica problema la Mazda, stai sa vedeti problemele cu antifonarea sau suportii de motor!

  • fan Honda, sâmbătă, 05.04.2014 20:02

    Ma mir ca nu ati publicat si informatia despre recall-ul din SUA pentru Mazda 6 aparut acum cateva zile.

  • @razvanis, sâmbătă, 05.04.2014 22:57

    http://www.automarket.ro/stiri/scandal-la-gm-recall-ul-de-26-milioane-de-unitati-cauzat-de-o-piesa-55857.html acolo taceai ca proasta'n papushoi si mai cred ca nici nu cunosti semnificatia termenului de "snob". Dar lasa...

  • @@razvanis, duminică, 06.04.2014 21:37

    Era vorba de producatori europeni, GM este european? Esti praf.

  • zarnesteanu, luni, 07.04.2014 17:24

    Cel mai tare recall vine tot de la mazda. Saptamana trecuta anuntau ca masinile au ... paianjeni in rezervor. Te umfla rasul, dar partea proasta e ca paianjenul isi tese plasa si intrerupe iesirea vaporilor de benzina. Asta duce la cresterea presiunii in rezervor si crapa. Scurgeri de carburant, risc de incendiu cu tot tacamul. Mai ceva ca Ferrari. Sau cel putin asta e explicatia oficiala a rezervoarelor crapate. Acum baietii stau si se scarpina in cap sa-si dea seama cum intra paianjenul in rezervor. Oooo, dar stati putin ... Aici pe site avem niste smecheri babani, de calibru greu frate, care proiecteaza componente auto, ba chiar calculeaza motoare si alte chestii necunoscute publicului larg. Nu mai vorbim de inginerul de rand care e total afon in fata stiintei lor. Ia dati-va cu parerea alde @mda. @blowjober, @mafia.... Cum zice bucuresteanul "asteptam provincia". :) Sunt curios de-o explicatie profesionala, nu ferentari de genul : tampitule, picioare-n cur, samd. Am vazut ca la de-astea sunteti experti.

  • Marian, luni, 07.04.2014 22:57

    Si masina mea face paianjeni in rezervor si nu e Mazda. De la o vreme nu mai reusesc sa ii fac plinul, cand e aproape sa fie gata ... sare pompa pentru ca imi spune ca nu mai am bani pe card :)))

  • mda, marţi, 08.04.2014 01:25

    in afara de experienta de sofer pe rablele..n hand pe care le-ai achizitionat (asta si datorita bagajului de cunostinte in domeniul constructiei autovehiculelor rutiere acumulate in anii de studiu) si a articolelor din mass-media citite si repovestite aici, cu iz de cunoscator, mai ai si altceva? sau asta e indeajuns ca sa duci niste polemici interesante cum spunea mai ieri un scriitor de ...cai verzi pe pereti...sau de vrabia malai viseaza...

  • @@@razvanis, marţi, 08.04.2014 02:49

    era vorba de Mazda si GM ...mergi si te plimba. producatorii europeni au aparut in propozitie neinvitati.

  • mda, marţi, 08.04.2014 22:06

    vad ca mi-a fost sters comentariul in legatura cu supapele, care in mod normal la toate motoarele oricat de vechi ca model, regularizeaza presiunea la admisie, si nu se acumuleaza supra-presiune in rezervor, se pare ca era cam in bascalie, altfel ar fi aflat si Zarneseanu, baiat sarac cu duhul cunoasterii, pana la ora asta, ca in general exista pt toate o solutie, doar ca nu e el la curent...chiar cu toate oare cand o sa afle de un ... valvetronic, sa zicem...cred ca pe la batranete, tot inainte pionierule!

  • mda, marţi, 08.04.2014 22:13

    ...un regulator de presiune nu tine doar de rezervor si sistemul de admisie, il intalnesti la aproape toate sistemele hidro-pneumatice, dar trebuie sa ai la baza o facultate tehnica macar, sa intelegi anumite fenomene...care-ti impaienjenesc mintea in anumite situatii

  • mda, marţi, 08.04.2014 22:30

    oare la Mazda, nu le functiona bine acest sistem (controlat electronic)?

  • mda, marţi, 08.04.2014 22:40

    sau era cu membrana, tu ce crezi Zarnestene?

  • zarnesteanu, miercuri, 09.04.2014 17:02

    Eu cred ca inca visezi si-ti doresti foarte tare anumite lucruri. Din pacate realitatea e alta si trebuie s-o accepti asa cum e, indiferent ce fenomene ciudate se intampla acolo la mansarda. Intre altele am fost intre cei 6 din grupa care am trecut examenul la actionari pneumatice, din prima. La unul din cei mai dificili profesori. Regulator de presiune are chiar si butelia de la gratarul din spatele casei, dar deh, daca zice @mda, asa o fi, habar-n-am ce-i aia. Intrebarea era totusi pe unde a intrat paianjenul? Chiar daca explicatia inginerilor mazda e trasa de par, asta e informatia oficiala. Rezervoarele crapa din cauza panzei de paianjen. O fi vreun mutant care-si tese plasa din titanium. Si-o face atat de des incat nu scapa nici un vapor de benzina. Totul se acumuleaza si plesneste rezervorul. Deci pana acum ai descris doar niste principii generale de functionare pe care chiar si un neavenit ca mine le pricepe. Altceva? O idee, o supozitie, o solutie? Asta e momentul tau de maretie. Te poti face remarcat la mazda si o pui de-un job. Baietii inca n-au raspunsul ... deci nu ezita. Remarca-te!