Mașină de colecție încă înainte de lansare: primul Honda NSX de serie a fost cumpărat cu 1.2 milioane de dolari

Publicat marţi, 02.02.2016 16:26 de Mircea Meşter

Deși un NSX costă doar 160.000 de dolari în showroom-urile Acura, marca sub care este vândută sportiva Honda în SUA, un colecționar a cumpărat exemplarul cu numărul de șasiu 001 cu 1.2 milioane de dolari.

Noul Honda NSX (sau Acura NSX, așa cum este denumit modelul în Statele Unite) este, fără îndoială, unul dintre vârfurile actualei game de modele a mărcii japoneze. Un model care nu doar că ne transportă în istorie, unde numele NSX face parte din galeria de onoare a industriei auto japoneze, ci ne oferă o privire în viitor, fiind purtătorul ADN-ului mărcii ca inspirație pentru viitaorea generație de modele.

Trecând peste simbolurile pe care le interpretează NSX, simpla prezență fizică a acestui nou model este una spectaculoasă. Atât de spectaculoasă, încât primul exemplar al producției de serie NSX a fost vândut recent într-o licitație cu o sumă de 8 ori mai mare decât prețul de showroom al mașinii.

Dacă mai aveați îndoieli legate de potențialul noului NSX în ceea ce privește intrarea în viitor în galeria mașinilor de colecție, suma de 1.2 milioane de dolari pe care patronul unei echipe din NASCAR a plătit-o pentru a intra în posesia exemplarului cu numărul de șasiu 001 ar trebui să vă pună pe gânduri. În SUA, Acura NSX costă 160.000 de dolari.

Rick Hendrick, fericitul posesor al mașinii, a anunțat că o va așeza la loc de cinste în colecția sa de mașini pe care o are în Charlotte, Carolina de Nord. Suma rezultată în urma licitației va fi donată de Honda în scopuri caritabile.

La toamnă, în Europa

Noul Honda NSX va intra în gama vândută de Honda în Europa în toamna anului 2016, urmând să se lupte într-un segment dominat astăzi de Audi R8 și Mercedes-Benz AMG GT. Vă reamintim că noul NSX apare pe piață la 25 de ani de la prezentarea generației originale și este produsă de 100 de specialiști dedicați ai fabricii pe care Honda o deține în Ohio, SUA. 

Desenat in-house şi dezvoltat de o echipă de ingineri americani, noul Honda NSX utilizează sub capotă un sistem de propulsie hibrid care combină un motor V6 twin-turbo de 3.5 litri montat central cu trei motoare electrice: unul montat în spate, între agregatul pe benzină şi cutia de viteze, celelalte aşezate şi concentrate pe axa faţă. Transmisia este una automată cu nouă trepte şi două ambreiaje, iar tracţiunea e integrală. Sistemul de propulsie oferă 573 de cai putere și o accelerație 0-100 km/h în circa 3.2 secunde.

  • istrate, marţi, 02.02.2016 17:38

    Vorba aceea ''istoria si legenda'' are au pretul lor. Bravo Honda.

  • marius, marţi, 02.02.2016 17:51

    si mafia/mada si acum mai nou istrate sunt legenda.

  • marius, marţi, 02.02.2016 19:34

    inclusiv (eu) marius/dan grecu suntem o legenda a prostiei crancene.

  • Mitica Blajinul, marţi, 02.02.2016 19:40

    Nu este istorie(sau legenda) ca n-a dat ortul popii. Sunt curios! Oare cine e designerul?

  • vianu, marţi, 02.02.2016 19:58

    http://www.autonews.com/article/20150117/OEM02/301199916/the-woman-behind-the-bold-nsx oricum nu are vreo insemnatate...exista nenumarati designeri niponi in industrie PS acum imi dau seama de ce imi place masina asta....:)

  • LEE, marţi, 02.02.2016 20:53

    @vianu - are doar 34-35 ani :) https://www.linkedin.com/in/michelle-christensen-2448154

  • vianu, marţi, 02.02.2016 22:09

    e la apogeu... tre' sa fie tare mandra de ea; dupa mine e una dintre cele mai interesante masini de pe piata

  • lorinczi.thomas, marţi, 02.02.2016 22:11

    yeey, alta masina care va rugini nefolosita in muzeu :0

  • vianu, marţi, 02.02.2016 22:23

    sunt unele masini care au facut istorie si despre care stim doar pentru ca un exemplar din ele a supravietuit in muzeu ;)

  • Cyrus, marţi, 02.02.2016 23:20

    O gramada de bani...

  • LR, miercuri, 03.02.2016 11:03

    ...și o grămadă de tehnologie.

  • Mitica Blajinul, miercuri, 03.02.2016 20:07

    @vianu, chiar crezi ca nu are importantza faptul ca cei care deseneaza asa masini japoneze ,sunt de fapt europeni si americani. Oameni albi,nu? Stiam cine e designerul !

  • vianu, miercuri, 03.02.2016 21:41

    "oameni albi" ce de-a fluturi....

  • AndreiRN, joi, 04.02.2016 22:36

    Cica odata cu moartea pielea se inalbeste Mitica.

  • Mitica Blajinul, vineri, 05.02.2016 10:14

    @Andrei, la tine, pielea se va innegri.. Vianule, tu, in lunga ta experientza, in campul muncii, ai avut colegi de alta culoare? Ai avut musulmani, care la ora 12 , te-au lasat in spate cu cutia de viteze de la autocar ? Nu de alta, dar la ora aia ,au rugaciunea de facut, iar tu te vei caca pe tine din cauza greutatii! Vianule, cand vei avea de a face cu colegi africani,indieni,magrebieni, samd. ,atunci vei putea sa comentezi. Cand vei lucra cu ei, vei simti cum muncesti ca un magar, iar ei cauta sa se fofilezeze .Comoditatea si lenea lor este proverbiala.Ai simtit pe pielea ta de om alb, avantajele? Eu, le-am simtit!Singurul lor avantaj este Acela ca accepta cele mai mici salarii,iar dupa un timp. seful o sa regret ca l-a luat pe slugoi.Niet eficientza.Daca vrei sa discutam mai mult pe tema asta, esti binevenit.Dar pana atunci, te rog sa nu-mi dai mie lectii despre culoarea oamenilor. Esti fericit sa-ti fie prietena violata de un magrebian? Ca doar si el este cu o istorie de 2000 de ani in spate, si are dreptul sa ti-o puna la tine in casa.Ca doar este oaspete! Revenind la subiect,uita-te cati europeni sunt angajati de producatorii asiatici.Sa fiifericit atata timp cat granitele ti-s sigure! Ar fi interesant sa lucrezi un pic afara, si sa te lovesti de skin colour! problema exista! Iar , cat priveste acei fluturasi, nu-i imprastia!

  • Nelu.Pantofaru, vineri, 05.02.2016 10:55

    Off topic. Bre nea' Mitica nu stiu cine te pune pe tine sa lucrezi cu astfel de oameni, eu aici in Romania nu m-am lovit de problemele tale. Eu iti recomand sa fii mai "blajin" cu afirmatiile astea, nu de alta, dar Hitler e istorie. On topic. Masina asta e geniala, de-a dreptul geniala. Multi critica faptul ca cei de la Honda nu au facut un alt NSX simplist cum era prima generatie insa eu ii apreciez ca si-au pus toata maestria in masina asta. R8 killer.

  • Mitica Blajinul, vineri, 05.02.2016 12:55

    Bre Nelutzu, cred ca este clar de tot. dar tu nu potzi sa vezi. NU MAI SUNT IN EUROPA DE MULTI ANI.Si sunt inconjurat de oameni din astia, Si ma sufoca cu mirosul lor de curry. Si copiii lor, cand se nasc, put a curry.Cand vezi un om imbacat cu jeans, sport shoes si turban pe cap, crede-ma, o sa o iei in toate directiile. Sau din toate directiile. Invazia este la ea acasa. Enjoy , mestere!

  • Nelu.Pantofaru, vineri, 05.02.2016 17:52

    Eu vad foarte bine, nu vad totusi cine te tine in acel loc (si sper sa nu dai vina pe oricine altcineva in afara de tine) daca tot iti displace asa tare. Am vazut oameni si oameni, chiar cu sau fara turban, daca vorbim despre oameni care sunt respingatori, te anunt ca sunt peste tot. Totusi, sa scurtam povestea, ce propui?

  • Mitica Blajinul, vineri, 05.02.2016 19:15

    Nu-mi displace. Sunt o gramada de alte lucruri care ma tin aici. Unul dintre ele este Respectul. End of story.

  • ProfiBv, miercuri, 10.02.2016 21:03

    Revenind la Masina , sunt de parere ca "Regele nu a murit , Regele a intinerit !". Articol pentru cunoscatori ! Felicitari si lui Mircea Meşter !