Lexus a prezentat noul UX 300e: primul model electric al companiei oferă peste 200 CP și autonomie de până la 400 de kilometri
Lexus a publicat imagini și detalii referitoare la noul UX 300e. Primul model electric al companiei este echipat cu un motor de 201 CP, iar bateria de 54.3 kWh oferă o autonomie de 400 de kilometri, valoare calculată conform vechiului standard NEDC.
În urmă cu doar câteva zile, Lexus a publicat o imagine teaser care anunța lansarea primului model electric al companiei. Acum, cu ocazia Salonului Auto de la Guangzhou, China, producătorul nipon a publicat primele fotografii și informații referitoare la noul Lexus UX 300e.
Primul model electric al companiei va fi disponibil în China și Europa începând cu anul viitor, urmând ca debutul pe piața din Japonia să aibă loc în prima parte a anului 2021.
SUV-ul de clasă compactă primește jante cu design nou, o gardă la sol mai mică cu 20 de milimetri și elemente noi de protecție. De asemenea, capacul care ascunde portul pentru încărcarea bateriilor are o formă diferită comparativ cu capacul rezervorului tradițional.
Oficialii producătorului nipon menționează că suspensiile au fost modificate pentru un comportament rutier îmbunătățit.
Noul Lexus UX 300e este echipat cu un motor electric amplasat în partea din față capabil să ofere 150 kW (echivalentul a 201 CP) și 300 Nm. Reprezentanții companiei spun că șoferii vor putea alege din mai multe moduri de rulare, iar cu ajutorul padelelor amplasate în spatele volanului vor putea gestiona manual nivelul de recuperare al energiei.
Bateria pregătită de niponi are o capacitate de 54.3 kWh, iar autonomia anunțată va fi de 400 de kilometri (valoare calculată conform vechiului standard NEDC). În perioada următoare, japonezii vor veni și cu valori calculate conform standardelor WLTP și EPA (standardul american).
Lexus UX 300e va putea fi încărcat la prize rapide cu o putere maximă de 50 kW.
Autonomia este declarata in ciclul NEDC pentru ca acest model se va vinde - cel putin in prima faza - in China, unde se utilizeaza acest tip de evaluare. In ciclul WLTP autonomia va fi - cel mai probabil - de circa 300-325 km.....mai mult cu circa 50% decat in cazul MAZDA MX-30. Tor pentru China se vor lansa si modelele electrificate TOYOTA (cu energie stocata in baterii de acumulatoare): - C-HR BEV precum si - Corolla BEV (Levin BEV), anuntate pentru urmatoarele luni de zile. Acesta este insa doar inceputul deoarece alianta cu PANASONIC (furnizorul principal de baterii de acumulatoare si pentru compania TESLA) - privind producerea de baterii de acumulatoare - va conduce la lucruri foarte interesante in viitorul apropiat. MULT SUCCES concernului TOYOTA in planul masinilor electrice!