Kia Sorento facelift - primele imagini şi informaţii
Kia a publicat astăzi primele imagini şi informaţii ale noului Sorento facelift. SUV-ul coreean primeşte o faţă nouă, motoare mai eficiente şi câteva modificări mecanice.
Kia nu a profitat de Salonul Auto de la Paris pe deplin. Deşi a prezentat acolo noul Pro_Cee'd, constructorul coreean a păstrat pentru astăzi alte două premiere mondiale. Este vorba despre Kia Sorento facelift şi despre Kia Cee'd Station Wagon.
SUV-ul asiaticilor a primit o faţă nouă, revizuită discret, însă păstrează dimensiunile vechiului model: 4685 mm lungime, 1855 mm lăţime. Garda la sol se modifică însă, fiind coborâtă cu un centimetru pentru a reduce centrul de greutate şi a îmbunătăţi actuala ţinută de drum. Tot la acest capitol, Kia plusează cu o rigiditate torsională mai mare cu 18%.
La nivel estetic, Sorento vine cu blocuri optice faţă redesenate, cu un spoiler vopsit în culoarea caroseriei, cu un nou set de jante şi un set de lumini LED pentru rularea diurnă. În partea posterioară, Sorento primeşte blocuri optice redesenate, deasemenea bazate pe tehnologie LED şi acelaşi spoiler vopsit în culoarea caroseriei.
Kia se laudă cu o îmbunătăţire a nivelului de siguranţă, etichetat deja cu 5 stele de EuroNCAP. Coreenii susţin că au sporit rigiditatea caroseriei, că au introdus noi elemente de deformare controlată şi că oferă în standard airbaguri frontale, laterale şi cortină, sistem de control al stabilităţii (ESC) şi asistenţă la coborârea în pantă (DBC). Pe lângă sistemele deja cunoscute, ABS şi EBD, Sorento vine şi cu un semnal luminos LED, activat la frânarea de urgenţă pentru a avertiza ceilalţi participanţi la trafic.
Inginerii Kia au modificat şi suspensia vechiului model, alături de sistemul de direcţie, care a renunţat la vechea soluţie hidraulică în favoarea sistemului Motor Driven Power Steering, capabil să reducă consumul de energie şi implicit de carburant. În spatele noilor jante de 18 inch, Kia a instalat şi un nou sistem de frânare, cu discuri ceva mai mari.
Modelul coreean vine propulsat de un motor CRDi cu o capacitate de 2.2 litri, revizuit şi el. Unitatea pune în mişcare toate cele patru roţi prin intermediul unei cutii manuale sau automate. Motorul diesel este capabil să ofere un consum de 5.5 litri/100 de kilometri, atunci când este oferit împreună cu transmisia automată, şi de numai 4.9 litri atunci când există o cutie manuală.
Motorul oferă 195 de cai putere şi un cuplu motor de numai 422 de Nm, disponibil de la 1800 de rotaţii. Acceleraţia de la 0 la 100 de km/h se face în 9.4 secunde, în vreme ce viteza maximă se opreşte la 189 km/h.
via Kia
Nici n-au lansat-o bine si hop.....un facelift! Cu facelift sau fara masina asta n-are pic de personalitate fiind o cutie plasticoasa si terna!