Incredibil, dar adevărat: Alfa Romeo Giulia îi suflă noului Porsche Panamera titlul de ”cel mai rapid sedan pe Nurburgring”

Publicat vineri, 09.09.2016 12:46 de Bogdan Mirică

Alfa Romeo a anunțat că Giulia Quadrifoglio, cea mai puternică versiune a berlinei, a reușit să parcurgă circuitul de la Nurburgring mai repede decât Porsche Panamera Turbo.

În urmă cu aproape două luni, Porsche se lăuda cu titlul de cel mai rapid sedan pe circuitul de la Nurburgring, detronând cu o secundă timpul vechiului record deținut de Alfa Romeo Giulia QV. Noua generație Porsche Panamera, în versiunea sa Turbo, adică echipată cu 550 de cai putere și 770 Nm, reușea să parcurgă celebrul circuit în doar 7 minute și 38 de secunde. Un timp fabulos pentru cei aproape 21 de kilometri.

Recordul germanilor nu a stat foarte mult în picioare, fiind demolat din nou de sedanul surpriză, lansat după o așteptare extrem de lungă și echipat cu ceva mai puțini cai putere: Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio.

Cea mai puternică versiune a berlinei italiene dispune de un motor V6 de 3.0 litri, dezvoltat cu ajutorul celor de la Ferrari și capabil să ofere 503 cai putere. Accelerația de la 0 la 100 de km/h se face în 3.9 secunde, iar ținuta de drum excelentă este garantată de o repartizare 50/50 a masei totale.

Cu aceste arme, italienii promiteau și reușeau să parcurgă circuitul de la Nurburgring în doar 7 minute și 39 de secunde, în urmă cu un an. Se pare însă că o nouă încercare a dat roade și mai bune, întrucât sedanul Alfa Romeo a reușit să parcurgă Iadul Verde în doar 7 minute și 32 de secunde, un nou record, care face din Giulia QV cel mai rapid sedan din lume pe acest circuit. Giulia își recapătă astfel acest titlu după ce-l pierduse în fața lui Panamera Turbo.

Exemplarul care a reușit recordul era echipat cu transmisia automată cu opt rapoarte, iar la volan se afla Fabio Francio, un pilot italian experimentat.

via carscoops

  • Bogdancornea, sâmbătă, 10.09.2016 11:38

    Alfa peste nemtii.Asta am vrut sa aud.I-o demolat.Bravo Alfa!!!

  • Matei-Gorbunov, sâmbătă, 10.09.2016 12:19

    @silimarina Poti sa ne demonstrezi si noua printr-un link.Multumim !

  • Scorpionul.negru, sâmbătă, 10.09.2016 13:12

    @Matei-Gorbunov Taune ! Alta replica nu mai stii ? Mai pune si tu o cocaina, un ecstasy ceva ca ma plictisesti cu LSD_ul tau ! :))) esti penibil rau de tot. ps. Ti-ai dat capacitatea ?

  • Matei-Gorbunov, sâmbătă, 10.09.2016 13:40

    PS: Tocmai mi-am facut revizia la Hyundai Veloster de 35.000 km. Nu vii sa te dau o tura ? E destul de incapator portbagajul sa stii, cred ca ai loc ...pretene ' '';)

  • Scorpionul.negru, sâmbătă, 10.09.2016 14:31

    @Matei-Gorbunov Nu mai am nici Fiesta nici Q7 nici Macan. Am trecut de mult la ceva mai bun. Dar se pare ca ai ramas in urma cu informatiile despre mine. Stii cum e ... numai prostii si frustratii ca tine mor de grja altora. Acum stergete la bot de mamaliga si lasa visele cu Hyundai ca tu nu ai bani nici de Dacia 500. Adica Lastun daca nu ai auzit de ea. Hai pa !

  • Dan, sâmbătă, 10.09.2016 15:51

    N-are nici o treaba Giulia cu Porsche. Comparatia e facuta doar prin prisma faptului ca Porsche Panamera era inainte cel mai rapid sedan pe Nuerburgring. In resti, nici o treaba. Giulia nici nu se compara cu noul A4. Si sa vedeti RS4 cum o sa fie!

  • silimarina, sâmbătă, 10.09.2016 16:13

    @matei-gobunov care parte sa o demonstrezi?Daca te referi la partea cu Honda, uite aici ->http://www.carscoops.com/2016/07/this-is-how-porsche-trolled-honda.html ->http://www.roadandtrack.com/new-cars/news/a30121/porsche-911-gt3-acura-nsx/ Ti-am dat 2 linkuri ca ma simt generos azi

  • Scorpionul.negru, sâmbătă, 10.09.2016 20:32

    @ Matei-Gorbunov Nu mai zici nimic Mascarescule ? Ai luat 99% manute rosii. Asta ar trebuii sa iti dea de gandit sa iti faci un alt cont sa ne vrajesti iar ca iubesti germanele de data asta si poate nu te mai desconspiri asa :))) Sau ai luat PCP si esti in adormire ? Asta daca stii ce e ala !

  • Kotegaeshi, sâmbătă, 10.09.2016 23:09

    Bah, baietzi, @kakarova a demonstrat ca habar nu stie care este suspensia fata sau spate. Uitati ceacris pe data de 9 septembrie 2016: Asadar pana si Matiz ofera o suspensie spate semi-rigida, in locul uneia rigide conventionale precum pe modele premium sau non-premium germane. Pt unii e greu de bagat la cap, sunt mult prea spalati pe creier. Ei cred si acum ca TEDEIU-rile sunt foarte ''ecologige'' iti vine sa crezi ? :)))) Si acum , suspensia de pe Toyota Corolla, net superioara petardelor ghermance : http://www.arpem.com/coches/coches/toyota/corolla/fotos/2009/toyota-corolla-sedan-suspension.jpg Vorbeste despre suspensia spate de la matiz, si apoi ne trimite sa vedem suspensia net superioara de la ciorolla. Net superioara? E cea mai banala suspensie fata care exista in ziua de azi. Si e suspensie MacPherson. El ,sarakul, a citit "suspensie MacPher SAN, si de aia a crezut ca e japoneza. Stiti voi de ce: de la Miagi San. Trebuie sa pricepem ceva: zaludul a primit un pat de kalasnikov drept in frunte.

  • dan_grc, duminică, 11.09.2016 11:22

    Incredibil cât de perseverent este omul, dacă ar folosi toată această energie pentru ceva folositor. Era o treabă.

  • Kotegaeshi, duminică, 11.09.2016 13:08

    Dane, tu ii zici "omul". Eu intreb: care om?

  • schumi, duminică, 11.09.2016 18:58

    Daca tot a venit vorba de modificari, Porsche chiar a avut cel putin una, si anume cusca de protectie 'implantata' in interior. Ah, si ar mai fi ceva interesant de mentionat: pilotul Porsche era echipat ca la carte, combinezon si toate cele, in timp ce italianul de pe Alfa era la blugi si tricou. :-D

  • top, duminică, 11.09.2016 21:56

    dan grc de unde stii ca nu foloseste energia si pentru altceva in viata de zi cu zi, poate e un mizilic sa scrie niste comentarii :) kotegaeshi , sincer.. esti uimitor , ca de obicei

  • arogantul, duminică, 11.09.2016 22:12

    m-am suit azi intr-o Giulia, scaunele spate Ok, chiar foarte ok, dar scaunele fata, o crunta dezamagire, in masina asta spatele iti oboseste in juma de ora si mai mare dezamagire cand am vazut portbagajul, nu atat capacitatea totala ci dimensiunile, adica e lung/adanc dar foarte foarte scund, si nu vorbesc de deschidere, care e normal sa fie mica la un sedan, ci in profunzime. per total destul de inutilizabil si sunt fan alfa, pacat , pt ca asteptam numai lucruri bune de la giulia

  • Andy, luni, 12.09.2016 14:05

    @arogantul Toate scaunele sport gen Recaro, Sparco etc. sunt incomode la drum lung, pentru ca nu-s gandite pentru asa ceva. Simplu. Uite de exemplu un review interesant cu un concurent de-al Giuliei: https://www.youtube.com/watch?v=SkQiJ8sB0rs Omul zice clar sa optezi pentru scaunele non-sport :-)

  • alex, luni, 12.09.2016 18:54

    se vede mana celor de la ferrari!!!

  • Kirotractor, marţi, 13.09.2016 09:05

    "Dueluri virtuale" de genul: http://www.zeperfs.com/match5948-4823.htm ...indica o valoare superioara pentru Alfa a raportului putere/masa proprie, in ciuda unui cuplu max. inferior al italiencei - care-o fie ea "sedan", da-i oricum incadrabila in ALT segment decit Panamera. In plus, performantele (acceleratii, reprize) aprox. egale ne conduc spre o alta deductie logica: Giulia e superioara la capitolul tzinutei de drum - si fiindca legile fizicii (respectiv inertia-n viraje) nu pot fi anulate nici de mama lui Porsche.

  • Kotegaeshi, marţi, 13.09.2016 13:16

    @top, nu sunt uimitor. Sunt doar normal. Am o slabiciune deosebita pentru masini. Lucrez cu ele din 1995. Am inceput cu Dacia, am continuat cu cele europene.Daca mai pica si ceva japoneze....Tot timpul mi s-au parut interesante. Nu aveam manuale de reparatie, iar japonezii , la masinile lor folosesc suruburi ascunse. Nu le vezi. Incepusem sa urasc masinile europene.Si acum urasc unele marci. Am plecat din tara si am inceput sa lucrez numai cu masini japoneze(din 2002).Am invatat o gramada despre ele. Am avut la dispozitie toate manualele posibile si imposibile.Am fost foarte impresionat de ele, dar ,cu timpul, entuziasmul a disparut complet.Nu sunt cu nimic superioare.Am avut de a face si cu motosportul.Masinile japoneza lasa de dorit la suspensii.Mai au rezultate in raliuri? Nu. Acum le-am lasat deoparte.Toyotele mafiotului sunt bune.Doar bune.Sunt ca masinilede spalat.Se invart, functioneaza, sunt bune. Nimic altceva. @zarnesteanu, am vazut comentariul tau. Dar a disparut, din pacate. Multe dintre comentariile mele au disparut.Comentariul asta , este ultimul. Atata timp cat "romania mare" de pe automarket, va fi lasat in continuare sa vomite,eu ma voi retrage.Un fel de "stend bai" cum zice zaludul. Domo Arigato!

  • ProfiBv, marţi, 13.09.2016 21:41

    "Am trait sa o vad si pe asta"... boxer diesel am vazut la Subaru, Ferrari 4x4 este , Mustang mai bine vandut in Germania , si altele. Eu mai astept , inca , Lancia Delta Integrale si ca sa fie in ton cu moda .... poate va fi hibrida. Daca in F1 astept Honda , in WRC inca mai sper la o Lancia. Multumiri D-lui Bogdan Mirica.