Nu trebuie să te cheme Ferrari ca să vinzi mașini ca pâinea caldă: Aston Martin a primit deja 450 de comenzi pentru supercarul său de 1000 CP
Aston Martin a anunțat că a primit deja 450 de comenzi pentru supercarul dezvoltat împreună cu Red Bull și botezat AM-RM 001. Mașina ar fi trebuit să fie produsă în doar 150 de unități.
Dacă vă imaginați că trebuie să te cheme Ferrari ca să epuizezi rapid producția unui supercar, vă înșelați. Și Aston Martin poate face asta, deși nu se bucură de o popularitate similară Căluțului Cabrat.
Astfel, chiar dacă a publicat informații puține despre noul său supercar, dezvoltat împreună cu Red Bull și denumit AM-RB 001, constructorul britanic s-a trezit cu un interes enorm din partea colecționarilor. Într-un interviu recent, directorul global de marketing Aston Martin a declarat că producătorul a primit deja 450 de comenzi pentru supercar. Asta în condițiile în care Aston Martin a anunțat că va produce doar 150 de unități.
”În urmă cu câiva ani ne-am trezit cu sfânta treime a supercarurilor, lansată în același timp de Porsche, Ferrari și McLaren. Au fost mulți colecționari care și-au dorit să le aibă pe toate trei în garaj. Acum, cred că o mare parte din acei colecționari vor să adauge în garajul lor și supercarul nostru”, a declarat Simon Sproul, oficialul de marketing Aston.
Cererea mare ar putea să dea peste cap planurile britanicilor și să-i facă să se răzgândească asupra producției de numai 150 de mașini, dintre care doar 99 vor fi create pentru rularea pe stradă. Primele livrări sunt așteptate să debuteze în 2018.
Premizele supercarului AM-RB 001 sunt excepționale. Mașina ar trebui să aibă un raport greutate/putere similar unei mașini de Formula 1. Adică 1/1. Despre putere se spune că ar urma să ajungă la 1000 de cai, proveniți dintr-un motor V12 aspirat normal. Masa totală nu ar trebui să depășească 1000 de kilograme.
Supercarul este construit din fibră de carbon şi mizează pe caraceristici aerodinamice unice dezvoltate de Adrian Newey, directorul tehnic al Red Bull şi unul dintre cei mai apreciaţi ingineri din istoria modernă a Formulei 1. Astfel, forţa de apăsare este generată prin aerodinamica de sub podea, ceea ce a permis adoptarea unui design care să nu ia foarte mult în calcul aspectele tehnice.
cine e redbull? si deci o sa vajaie ca naiba la peste 100km/h ca nu e aerodinamica. :/