Hyundai Santa Fe, primele imagini şi informaţii ale versiunii europene

Publicat luni, 10.09.2012 11:23 de Sebastian Toma

Hyundai a prezentat primele imagini ale versiunii europene a lui Santa Fe. Noua generaţie a modelului va fi prezentă la Salonul Auto de la Paris şi vine cu un design nou şi o platformă reproiectată.

Hyundai Santa Fe a primit o nouă generaţie, modelul coreean urmând să fie prezentat europenilor la Salonul Auto de la Paris. Santa Fe a acumulat vânzări globale de aproape 2.56 milioane de unităţi de-a lungul duratei sale de producţie, dintre care 350.000 au fost comercializate pe piaţa din Europa. Alături de noul design şi de platforma actualizată, noua generaţie a lui Santa Fe vine cu un motor diesel Euro 6 de 2.0 litri, denumit R VGT, care dezvoltă 150 CP şi 382 Nm, în timp ce emisiile de CO2 sunt de 155 grame pe kilometru. Unitatea diesel de 2.2 litri a fost optimizată pentru eficienţă sporită, promiţând emisii de CO2 de 145 de grame pe kilometru. Această motorizare dezvoltă 200 CP şi 431 Nm. Pe piaţa din Europa, modelul va fi oferit şi în compania unui motor pe benzină cu injecţie directă, o unitate Theta II de 2.4 litri care oferă 193 CP şi se mândreşte cu cele mai reduse emisii de CO2 din segment pentru acest tip de propulsor.

În standard, toate versiunile sunt echipate cu o transmisie manuală cu şase trepte, iar motoarele 2.4 GDI şi 2.2 R VGT sunt disponibile şi în compania transmisiilor automate. Transmisiile automate au două moduri de condus – Auto sau Sport, cel din urmă oferind posibilitatea schimbării treptelor de viteză în mod secvenţial. Deşi este tot o transmisie automată convenţională, echipat cu convertor de cuplu, unitatea cântăreşte cu 12 kilograme mai puţin decât predecesorul său şi este cu 12% mai economică decât o automată convenţională.

Noul Hyundai Santa Fe se mândreşte cu o nouă suspensie, puntea spate având o configuraţie Multi-link, în timp ce puntea faţă are o configuraţie McPherson. Cadrul faţă a primit un set de bucşi noi, proiectate special pentru a reduce nivelul de zgomot şi vibraţii, iar feeling-ul oferit de direcţie a crescut semnificativ. SUV-ul din Coreea de Sud are suspensie auto-nivelantă în standard, iar sistemul de tracţiune integrală păstrează configuraţia cu tracţiune faţă până în momentul în care condiţiile de drum necesită acţionarea roţilor din spate. În condiţii speciale, şoferul poate să acţioneze comanda Lock, asigurând o împărţire a cuplului motor de 50/50 între punţi la o viteză de până la 40 km/h. În standard, noul Santa Fe are ABS, ESP, VSM, hill-holder, asistenţă la urcarea pantelor şi asistenţă la coborârea pantelor.

Via Hyundai

  • Decebal, luni, 10.09.2012 11:34

    Ca si design este excelent, abia o astept la SH.Este incredibila deprecierea masinilor din grupul KIa-Hyundai

  • mog, luni, 10.09.2012 11:38

    interesant motorul de 2.2 diesel 200 cp. ce pacat ca ei nu`si impart motoarele astea pe toate modele, cam cum face vag. imaginati

  • mog, luni, 10.09.2012 11:38

    continuare... imaginati`va un i30 sau elantra cu 2.2-ul asta diesel...

  • Mafia, luni, 10.09.2012 11:39

    Arata misto rau.Partea buna este ca Santa fe a fost mereu dorit de romani.Altfel nu mai vedeai atatea pe strazi.Noul model este mult mai rafinat si mai dotat de actualul.VW nu se va pune niciodata cu Hyunda ,la garantie si la fiabilitate.Hyundai -Kia dau 7 ani garantie.

  • eu, luni, 10.09.2012 11:43

    ..am incercat, dar nu pot sa-mi imaginez.

  • Tomson, luni, 10.09.2012 11:53

    Arata magnific rau noul model.Nu-i de mirare ca Santa Fe-ul a fost foarte vandut in Eu ,chiar si in Romania.O marca mult peste VW,care nici nu ofera 7 ani garantie ca grupul Kia-Hyundai.

  • Mitica, luni, 10.09.2012 12:03

    Ma tot uit la "chestia" asta. Ma uit cat de mare este, ce garda amarata de 18 cm are, cum ii lipsesc unghiurile de atac, cum costa o caruta de bani...masina asta arata ok, e ok ca fiabilitate dar absolut inutila oriunde ai merge cu ea. Ok, e de fitze practic si sunt oameni cu bani care ii arunca pe astfel de masini, ca isi doresc asa ceva, isi doresc un motor mare, niste lux acolo, ii inteleg dar sunt totusi alte alternative cu mai mult sens in lumea reala.

  • WTF, luni, 10.09.2012 12:16

    Auto Bild deja au testat-o si voi abia prezentati pozele si informatiile? Masina testata de ei e 2.2d cu nr de Germania deci e varianta europeana.

  • alinmarina, luni, 10.09.2012 12:17

    Cred ca avem de-a face cu un nou Best-Seller de la Hyundia... Un fel de "Golf" al clasei SUV... RESPECT HYUNDAI!!!

  • men, luni, 10.09.2012 12:35

    Noul touareg a ridicat prea sus stafeta ...

  • Decebal, luni, 10.09.2012 12:41

    Fata de Tuareg nici macar nu se apropie e cam departe Tuaregul deja bate in gama de premium.Dar daca vrei "gip" cred ca e o alegere foarte buna.

  • antonny, luni, 10.09.2012 14:38

    @mog.......ai dreptate pacat ca nu pun motoarele pe toate modele ....de exemplu la noi i 40 nici nu are motorul de 2.0 benzinar ......ar fi fenomenal

  • slVW_83, luni, 10.09.2012 14:41

    Ideala pentru romanasii neaosi care n-au potenta financiara pentru un X5, Touareg sau Q7, dar care vor neaparat '' jip''. In felul asta vede lumea ce mafioti smecheri si valabili sunt ei. O alta parte proasta este ca dupa doi ani acest Van putin inaltat se va deprecia crunt, ca orice Hyundai-Kia. Spor la cumparaturi......!

  • Corneliu, luni, 10.09.2012 16:28

    Cine a avut Hyundai- Kia stie cum e cu garantia si fiabilitatea. M-am ars eu si nu-mi mai trebuie masina de la ei. Nu sunt masini proaste, din punctul meu de vedere sunt peste Opel, Ford sau frantuzesti, dar mai au pana sa ajunga marcile europene consacrate din gama de volum (exclus cele enumerate mai sus).

  • mircea, luni, 10.09.2012 18:01

    @WTF Vine şi testul Automarket. E programat vineri, în 14. Fii pe fază.

  • ScorpyonVAG, luni, 10.09.2012 18:14

    Design ok, motorizari ok, daca vor pastra preturile la acelasi nivel si nu il vor urca sus cum s-au invatat deja o sa fie un succes.

  • BaditzaEx, luni, 10.09.2012 18:34

    Hyundai, mai ales prin acest SUV ( categoria mare ) a depasit si la design ( exterior si interior ) si la motorizari marca dupa care s-au ghidat - Honda. Arata f bine, motorizari actuale probabil va ava si un raport calitate/pret f bun, dupa cum ne-a obisnuit Hyundai/Kia, Dar, parca Touareg are garda mai inalta , se apropie ceva mai bine de ideea de SUV, sunt convins ca pt Hyundai o sa aibe un pret mai bun ( oferind mult mai mult pt mai putini bani decat VW ), dar uitandu-ma la garda , e doar un monovolum inaltat, deci dk vrei GIP & fitze pt a agata ceva prin Dristor / Bellagio , e f ok/bun , dar in rest ...Epic Fail

  • BaditzaEx, luni, 10.09.2012 19:07

    @ AM o idee, ca tot veni vorba, ati putea specifica in teste si chiar si in acel configurator care este garda la sol pt acest segment, si chiar incepand de la crossover-e sau alte combinatii de genul asta destinate neatente care din lipsa de talent simt nevoia de acel sentiment si eventual le vezi chiar si la volanul unui GLK ( chiar dk dansa sta in Dorobanti si-si face in AFI )

  • BaditzaEx, luni, 10.09.2012 19:09

    corectare, in ex dat mai sus vroiam sa spun GL nu GLK ( acela e deja pt saraci )

  • mihai, luni, 10.09.2012 21:09

    ce seamana interiorul cu acura....maine poimaine comparam masinile coreene cu cele japoneze:))

  • Adi, luni, 10.09.2012 22:06

    @Corneliu '....Marcile europene consacrate din gama de volum ... excluzand Open, Ford si cele frantzusesti ...." Ai o minte tare incalcita, prietene; Daca deja Hyundai-Kia sunt peste Opel, Ford si cele frantuzesti - inseamna ca mai au inca putin pana cand vor depasi pe ... VW si Skoda (?) si .. Fiat?

  • EU MA, luni, 10.09.2012 22:56

    Hyundai e in crestere pe piata europeana Garantie pt Hyundai 5 ANI T RIPLA

  • ., marţi, 11.09.2012 04:29

    o fi masina buna, ok, poate se va vinde si bine, ok, dar numai insistati fratilor cu garantiile de la grupul kia-hyundai, ba ca sunt de 5 ani, ba ca sunt de 7 ani si tot asa... garantiile astea sunt in limita a unor km pe care si masina nationala ii face fara probleme... la cee´d erau 7 ani in limita a 150.000 de mii de km, dupa 20.000 km trosnea si scartaia tot haionul la fel ca un reno dar tehnic un benzinar aspirat (ce se vindea mai mult) nu are cum sa nu reziste 150.000 de mii de km fara probleme...poate rar sa apara probleme din cauza utilizarii necorespunzatoare...deci unde e garantia? la ei in buzunar, ca va obliga ani la rand sa cotizati, acolo este. asa merge totul in lume, trebuie sa dai impresia ca faci ceva, nu este neaparat sa faci ceva.

  • @slv83, marţi, 11.09.2012 11:19

    Ca tot vorbesti de depreciere, inseamna ca nu ai vazut un ML sau X5, care dupa ce au fost aproape 70.000 noi dupa 1-2 ani se duc la 30-35000, o depreciere aproape egala cat toat Santa Feul. Ca si procente din valoare masinii, stai linistit nu sunt atat de mari. Normal ca ti se pare ca se depreciaza cand dupa ce ai dat 35-40K pe un Santa Fe si imediat dupa ajunge la 18-20k ti se pare mai putin decat 35k la cat ajunge un X5 pentru care s-a platit aproape 70k. Ia fa tu socoteala si vezi care a pierdut mai mult?

  • tot eu:)@slv83, marţi, 11.09.2012 11:23

    Am un prieten care si-a luat zilele trecute un X5 din 2006 (cu piele, cutie automata...etc) si a dat 12.500 de euro. Ce zici de deprecierea asta? Un santa Fe din 2006 in vinzi cu 6-7000 de euro. In zi piciule, care s-a depreciat mai tare?

  • Giga Motors, miercuri, 12.09.2012 11:35

    @Mitica si @slVW parca mi-au luat cuvintele de pe limba - nici eu nu m-as fi putut exprima mai clar si mai convingator ! Dar acum intreb si eu: chiar asa, sa nu mai aprecieze nimeni finetea unui Chevrolet Captiva sau clasa unui Cadillac Escalade doar fiindca sar coreenii pe piata cu "ieftin si bun" (mai degraba mi se pare scump si prost !) si astfel le fura mintile ignorantilor intr-ale calitatii ?! Eu nu ma omor dupa "germane" sau "japoneze", dar le consider cu trei nivele peste micro-chinezismele sud-coreene. Goana dupa profit si ideologia globalizarii au umflat prea mult tărâţa in peninsularii aia......M-am suit suficient in Hyundai-uri de ocazie - alt epitet nu-mi venea in minte decat: oribile! Copii nereusite dupa designul si motorizarile japoneze - sa le fie rusine, sper ca VAG sa inabuse ascensiunea mercantila a acestor prosti fuduli (care se amagesc ca vor deveni un spin in coasta colosului din Wolfsburg, dupa cum ei insisi isi declara intentiile belicoase !) si, mai mult, ca se va termina odata pt. totdeauna cu mascarada pseudo-automobilistica de factura chinezo-indiano-coreeana, cele trei regiuni trebuind sa accepte doar postura cuminte de piata de desfacere pt. produsele cu adevarat valoroase si superioare: americane, europene si japoneze......Catre amatorii de asemenea "masini" precum Santa Fe: inrositi-ma ca ouale de Pasti, ce mai asteptati ?!

  • sky, miercuri, 12.09.2012 21:08

    WOW!!! Super interesanta parerea ta Giga! Si foarte vehement expusa! S-a inteles totul dupa 4 randuri, nu era nevoie de ditamai prelegerea. Cred ca tu stii ce vrei de la viata. E un punct de vedere. Nu?