Honda prezintă conceptul unei mașini care promite senzația de libertate a unei motociclete

Publicat joi, 10.09.2015 15:43 de Sebastian Toma

Honda a publicat imaginile oficiale ale conceptului Project 2&4. Acesta este un vehicul cu patru roți echipat cu propulsor de motocicletă și promite să asigure senzațiile asociate acestora.

Honda Project 2&4, un concept pe care japonezii îl vor prezenta la Salonul Auto de la Frankfurt, este cel mai recent rezultat al concurenței interne între studiourile de design ale mărcii nipone. Exponatul își propune să îmbine senzația de libertate asociată unei motociclete cu manevrabilitatea și caracteristicile unui autoturism. Inspirația din spatele design-ului acestui model vine de la monopostul RA272, folosit în sezonul 1965 al Formulei 1, dar liniile și trăsăturile principale ale exponatului sunt moderne și sportive. Scopul designerilor a fost să aducă șoferul cât mai aproape de șosea pentru a-i asigura senzațiile trăite de motocicliști.

Conceptul este echipat cu motorizarea folosită în Moto GP de RC213V, motocicleta de curse a celor de la Honda. Motorul cu patru cilindri în V, de 999 centimetri cubi, livrează peste 215 CP la 13.000 rpm și 118 Nm la 10.500 rpm și este cuplat unei transmisii cu două ambreiaje care are șase trepte. Datorită masei reduse, de numai 405 kilograme, Project 2&4 ar trebui să asigure performanțe impresionante, apropiate de cele ale unei motociclete sport de stradă.

Peste 80 de designeri Honda au participat la concursul in-house derulat la nivel global, iar Project 2&4 este câștigătorul inițiativei de inspirare a creativității în design, numită ”Team Honda”. Concursul din acest an nu a fost singurul derulate de Honda, acest tip de provocare internă fiind un eveniment anual, pe care îl derulează, în diferite forme, și ceilalți producători de automobile. Scopul acestor proiecte este atât evaluarea răspunsului publicului la noi propuneri de design, cât și exersarea creativității designerilor, iar liniile rezultate ajung adesea pe modele de serie, chiar dacă nu tot timpul pe o mașină sau motocicletă inspirată direct din exponat.

Via Honda

  • someone, joi, 10.09.2015 16:48

    un fel de concurent a lui Atom si Caterham, doar ca motorul dezvolta mai putini cai. impresionant

  • alcineva, vineri, 11.09.2015 09:43

    Ariel Atom are motor Honda (2.0 K20Z Honda 4 cylinder i-VTEC), la fel si Caterham (Honda CBR1100), chestia asta are un motor de motocicleta, deci este un fel de buggy sportiv, insa unul comenteaza aiurea iar altii nu mai pot de bucurie

  • someone, vineri, 11.09.2015 10:02

    @ alTcineva care nu stie sa scrie in lb roamana : ariel atom are motor de type R cu compresor mecanic , daca nu luam in considerare varianta V8 . varianta nomad are un 2.4 , tot de la honda , tot cu compresor ( desi s-ar putea sa ma insel la varianta supraalimentarii ) caterham are majoritatea motoarelor de la ford, incepand cu 1.6 aspirat , terminand cu 2.0 aspirat sau turbo , si un 2.3 aspirat modificat de cosworth. si daca cineva isi spune parerea care e diferita de a ta, nu trebuie sa il ironizezi, caci asta arata lipsa de caracter si o personalitate lipsa. ei bine, ASTA a fost comentariu aiurea

  • petrush, vineri, 11.09.2015 11:20

    e ca o motocicleta cu atas pe care o conduci din atas.nici caruta nici teleguta .mi-ar fi frica sa conduc asa ceva. multe inventii nastrusnice si aparent aiurea au fost apreciate ulterior.sa speram ca nu este complet inutila.

  • Scrooge, vineri, 11.09.2015 18:00

    Arata f bine....dar mergeau 2 locuri....oana si o motocicleta poate lua 2 pasageri pe ea.