Honda Clarity se extinde în familie completă: după versiune pe hidrogen, acum există Clarity Plug-in Hybrid și Clarity Electric

Publicat vineri, 14.04.2017 12:57 de Mircea Meşter

Honda a prezentat doupă versiuni de propulsie noi pe modelul american Clarity, disponibil până acum exclsiv în versiune experimentală electrică pe hidrogen.

Vești interesante de peste Ocean, acolo unde Honda a prezentat la Salonul Auto de la New York două noi versiuni de propulsie ale modelului Clarity, un hatchback cu alură de sedan care în Europa ar fi încadrat undeva între clasa compactă și cea medie.

Disponibil până astăzi exclusiv într-o versiune experimentală electrică cu pile de hidrogen vândută în California, mașina se va transforma în următoarele luni într-o gamă completă care va conține, pe lângă varianta alimentată pe hidrogen, un hibrid plug-in și o versiune electrică pe baterii.

Noile Clarity Plug-in Hybrid și Clarity Electric (denumirile oficiale ale celor două versiuni suplimentare) au fost dezvăluite în această săptămână și urmează să intre pe piața din SUA în primăvara acestui an. Ținta celor de la Honda este de a vinde 75.000 de unități Clarity în următorii patru ani.

Clarity Plug-in Hybrid: autonomie de 68+530 de kilometri

Cea mai interesantă versiune dintre cele trei disponibile pe Clarity este cea Plug-in Hybrid. Aceasta oferă o autonomie electrică de 68 de kilometri, fiind unul dintre hibrizii cu încărcare la priză de vârf în ceea ce privește autonomia cu emisii zero.

După terminarea energiei stocate din bateriile de 17 kWh, un motor cu patru cilindri de 1.5 litri intră în funcțiune și generează electricitate care alimentează pachetul de baterii, antrenând și roțile în cazul în care e nevoie de un plus de putere la sarcină maximă. Rezultatul este o autonomie suplimentară de circa 530 de kilometri.

Clarity Electric: autonomie modestă

Dacă varianta hibridă plug-in a lui Clarity este o opțiune interesantă când vine vorba de comparația directă cu principalii rivali, versiunea full-electrică a modelului Honda este mai degrabă un compromis care nu reușește să se ridice la înălțimea cifrelor oferite de concurență.

Asta pentru că pachetul de baterii oferit de Honda are o capacitate de doar 25.5 kWh, ceea ce echivalează cu o autonomie maximă de circa 130 de kilometri, mult sub modele full-electrice de generație nouă care oferă în unele cazuri autonomii de peste 3 ori mai ridicate. De altfel, versiunea Clarity Electric va fi vândută în sistem leasing în doar două state americane (California și Oregon), Honda analizând ulterior posibilitatea extinderii pieței de desfacere în alte zone din SUA.

  • H, vineri, 14.04.2017 14:09

    waaaaai... ehe-heee! ce-i cu lohanca asta??? parca e un citroen mai vechi la rotile din spate acoperite. poate vor sa treaca la drone.

  • Marian, vineri, 14.04.2017 14:11

    deci eu unu nu inteleg nimic: "Cea mai interesantă versiune dintre cele trei disponibile pe Clarity este cea Plug-in Hybrid. Aceasta oferă o autonomie electrică de 68 de kilometri, fiind unul dintre hibrizii cu încărcare la priză de vârf în ceea ce privește autonomia cu emisii zero." Dar apoi continuati cu "un motor cu patru cilindri de 1.5 litri intră în funcțiune" ... Deci acest motor este pe hidrogen? Cum adica are emisii zero?

  • q, vineri, 14.04.2017 14:49

    Design cam ciudat greu de digerat...nu inteleg de ce vor sa devina respingatori ....

  • andrei, vineri, 14.04.2017 16:40

    Nu credeam sa fie posibil, dar Honda a ''reusit'' sa produca un model si mai urat decat oribilul Prius. Incredibil. Chiar aduce cu o hidosenie inspirata de Citroen C6. Honda e pe drumul cel bun catre faliment.