Vânzări premium în martie: Mercedes, cea mai bună lună din istorie. Vânzările Audi se prăbuşesc din cauza pieţei chineze
Mercedes se detaşează în clasamentul constructorilor premium după ce în martie a avut cea mai bună lună din istorie (228.000 de unităţi), în timp ce Audi înregistrează noi scăderi din cauza pieţei din China (173.000 de unităţi).
În ultimii ani, vânzările înregistrate de Mercedes, BMW şi Audi au fost relativ apropiate din punct de vedere cantitativ, însă anul 2017 aduce discrepanţe majore între performanţele celor trei mari constructori premium.
La fel ca în primele două luni ale anului, Mercedes a raportat o nouă creştere consistentă, de data aceasta cu aproape 15%, la 228.000 de unităţi. Cu acest rezultat, producătorul de la Stuttgart a înregistrat cea mai bună lună din întreaga sa istorie, pe fondul creşterii puternice de pe piaţa chineză (50.000 de unităţi, +32%).
Vânzările au crescut puternic şi în Europa, cu aproape 12%, însă au fost ceva mai temperate în Germania, unde progresul a fost de 7%. În plus, este de remarcat că vânzările Mercedes au atins recorduri atât pentru sedanuri şi break-uri, cât şi pentru SUV-uri.
Rivalii de la BMW se menţin în continuare pe locul doi după o creştere a vânzărilor cu 212.000 de unităţi, cu 5.3% peste nivelul înregistrat în aceeaşi perioadă a anului trecut. Acest rezultat a contribuit la obţinerea celui mai bun trimestru din întreaga istorie a companiei, după ce a totalizat peste 500.000 de unităţi vândute.
În schimb, lucrurile nu merg deloc bine pentru Audi, întrucât constructorul german a început anul în scădere, iar luna martie a adus un nou recul al vânzărilor. Astfel, Audi a comercializat doar 173.000 de unităţi în a treia lună a anului, în scădere cu aproape 7% comparativ cu martie 2017. Germanii de la Ingolstadt au în continuare probleme majore pe piaţa din China, acolo unde vânzările au scăzut cu aproape 20%, la 41.000 de unităţi. Pieţele din Europa şi Statele Unite au înregistrat creşteri moderate de câteva procente.
Loc | Constructor | Vânzări martie 2017 |
Creștere | Vânzări ian-mar 2017 |
Creștere |
1 | Mercedes | 228.296 | 14.8% | 560.625 | 16% |
2 | BMW | 212,093 | 5.3% | 503.445 | 5.2% |
3 | Audi | 173.450 | -6.8% | 422.600 | -7.3% |
Via Mercedes, BMW, Audi
BMW și Audi au cam pierdut. Dacă până acum lupta cu BMW era aprigă, văd deja că distanța față de BMW e de peste 57.000 modele după numai 3 luni și aproape 140.000 față de Audi. Sunt diferențe uriașe în acest segment, greu de surmontat. Părerea mea este că și BMW și Audi plătesc tribut designului evolutiv care nu aduce lucruri noi. Sunt mașini cu motoare excelente și interioare la fel, deci cred că diferența se face la imagine și design. Când dai atâția bani pe o mașină, nu prea vrei să arate cu doar puțin mai modernă față de suratele sale din generațiile precedente. În clasele astea, nu prea merge strategia VW cu designul evolutiv pentru că targetul de clienți este cu totul altul.