Ford vrea să "fure" clienţii BMW şi Audi cu versiunile premium Vignale ale viitoarelor sale modele

Publicat joi, 05.12.2013 17:29 de Bogdan Mirică

Ford a profitat de lansarea noului Mustang la Barcelona pentru a comunica intenţiile sale de viitor. Americanii au planuri ambiţioase cu versiunile premium Vignale, dar şi cu maşinile care se vor conduce singure şi vor fi capabile să ocolească obstacolele.

Ford a dezvăluit astăzi noua generaţie Mustang în şase mari oraşe ale lumii, încercând astfel să sublinieze distribuţia globală a muscle-car-ului legendar. Europa şi-a concentrat forţele în Barcelona, oraşul ales pentru a găzdui conferinţa prilejuită de lansare.

Noul Ford Mondeo - informaţii şi galerie foto

Peste 2400 de jurnalişti s-au înghesuit să facă cunoştinţă cu noul Mustang, dar şi să afle strategia de viitor a constructorului american. Iar printre cei 2400 ne-am aflat şi noi. Automarket a asistat la dezvelirea live a celei de-a şasea generaţii Mustang, dar şi la debutul conceptelor Edge şi Ka.

Ford Edge - detalii oficiale

Ford Ka Concept - detalii oficiale

Versiunile Vignale ţintesc clienţii BMW şi Audi

Pe lângă expunerea premierelor deja trecute în revistă, oficialii Ford au ţinut să clarifice şi câteva direcţii ale companiei. Unul dintre subiectele centrale a fost dezvoltarea versiunilor premium Vignale, care vor debuta ca variante luxury ale lui Mondeo în 2014.

Ford Mondeo Vignale Concept - informaţii şi galerie foto

Ford reiterează ambiţia sa de a face din versiunile cu nume italian concurenți serioși pentru mărci premium cu tradiţie, cum ar fi BMW şi Mercedes. În conferinţa de presă, americanii au susţinut că vor să fure din clienţii brandurilor germane. Deşi scenariul pare unul utopic, Ovalul Albastru susţine că a condus studii ce relevă dorinţa anumitor clienţi BMW şi Audi de a trece la Ford. Condiţia este aceea de a oferi produse premium. Iar Vignale asta îşi propune să facă.

Declaraţiile făcute la Barcelona întăresc alte scenarii mai vechi, detaliate de oficialii Ford în urmă cu două luni. Pe atunci, Gaetano Thorel, şeful diviziei de marketing Ford Europa, declara că viitorii clienţi Vignale vor avea parte de spălări gratuite pe toată durata de viaţă a maşinii şi vor dispune de un consultant unic, gata să le rezerve chiar şi bilete la teatru.

Ford Vignale: „Clienţii noştri vor avea garantată pe viaţă spălarea maşinii”

Ford va lansa 25 de modele în cinci ani

După Salonul de la Frankfurt, Ford anunţa planul său pe termen mediu. Acesta presupunea lansarea a 25 de modele pentru următorii cinci ani. Planurile de extindere şi reîmprospătare a gamei au crescut din 2012 până în prezent. Direct proporţional a crescut şi numărul modelelor pe care Ford le promite la nivel mondial până în 2018.

Ford vrea să lanseze 25 de modele şi versiuni noi în Europa în următorii cinci ani

Dintre cele 25 de modele, noi, europenii, ar trebui să ne notăm micul EcoSport, programat să apară în 2014 ca rival declarat al lui Juke, şi Mustang, în ambele variante, coupe şi cabrio, aşteptate în 2015. 

Maşina autonomă care evită singură obstacolele

Ford a profitat de evenimentul de la Barcelona şi pentru a se alinia tendinţei tehnologice la modă în această perioadă: maşina autonomă. Sau maşina care se conduce singură. Ford a ţinut să precizeze că nu este străin de această tehnologie, în laboratoarele sale fiind desfăşurate deja studii şi teste concrete.

Americanii sunt de părere că în următorul deceniu maşinile autonome vor deveni o realitate. Proiectul este unul fezabil, actualele sisteme de siguranţă fiind capabile să controleze maşina în situaţii limită şi nu numai. Ford susţine că maşinile sale autonome vor putea să circule singure chiar şi în traficul aglomerat din oraşe.

În plus, ca o noutate absolută în acest domeniu, Ford promite un sistem autonom de evitare a unui obstacol atunci când există pericolul unui impact. Maşina atenţionează şoferul, încearcă să frâneze şi, la nevoie, poate chiar acţiona volanul pentru a evita obstacolul.

  • Scorpionul.negru, joi, 05.12.2013 17:58

    Asa da....buna decizie. Bravo Ford.

  • Dacia Plant, joi, 05.12.2013 18:43

    Uite ca deciziile acestea nu prea au avut succes. Erau si Renault Safrane, Vel Satis, Opel Omega si multe altele lansate care au vrut sa fure din clientii nemtilor si nu au reusit. Mie mi se par bune acele masini (Safrane,Omega,etc) par niste lucrari de calitate si apreciez navele lor amiral. Doar astea imi vin acuma in minte, dar mai erau o gramada. Tot asa au incercat si Citroen cu gama DS si am vazut pana acuma doar 2 DS3. DS5 inca nu. As vrea sa vad mai multe ,,soritmente cu 4 roti" pe strada, ca deja este prea monoton sa vezi in fiecare dimineata cand iesi din casa/bloc BMW, AUDI, MERCEDES.

  • mog, joi, 05.12.2013 18:46

    asta cu spalari gratuite si consultant personal e un mare bullshit, fix asta isi doresc clientii de produse premium. din fericire, au motoare,cat de cat, care pot pune probleme, dar totusi inca nu`s la nivelul audi, ce sa mai zic de bmw, unde au "de toate pt toti" ca sa faci masina premium insa e nevoie de mai mult, nu poti vinde mondeo in echiparea standard cu 15 000 iar echiparea de lux a aceeasi masini sa o vinzi cu 50 000 doar ca are niste finisari mai bune. o masina de lux, premium, e gandita asa de la inceput, nu se schimba incadrarea in functie de niste dotari. cel putin asa vad eu lucrurile. eu le doresc toata bafta din lume, nu le strica tripletei putina concurenta, dar trebuie sa vina cu ceva special ca obtina o felie... unde mai pui ca toti astia 3, ofera tractiune 4x4 pt modelele lor sedan, eu n`am auzit la ford de asa ceva in afara de suv urile lor.

  • Scrooge, vineri, 06.12.2013 00:15

    ce s-o mai dam pe dupa visin, desi imi place Ford, Ford e Ford si Bemweul e Bemweu :) Pot astia sa coase cu fir de aur scaunele ca daca nu au elicea albastra pe capota degeaba.

  • Ducu, vineri, 06.12.2013 11:08

    @Dacia Plant, succesul gamei DS se masoara in cate modele DS ai vazut tu? Ma faci sa rad, gama DS e chiar un real succes, citeste aici: http://www.automarket.ro/stiri/renault-si-ford-vor-lansa-game-premium-initiale-paris-si-vignale-53316.html si mai documenteaza-te inainte sa spui niste aberatii.

  • eu, vineri, 06.12.2013 11:32

    Succes! Toata lumea vrea sa fie "premium"... bleah. Din succesele "rasunatoare" din ultima vreme amintim Citroen, Hyundai si acum Ford.... haios :) . Iar pentru prietenul de mai sus "premium" nu inseamna numai Mercedes, Audi si Bmw (care mai nou devin din ce in ce mai putin premium si mai mult scumpe... cu cateva exceptii notabile). Premium inseamna si Lexus, Jaguar, Volvo, Infinity din marcile mai aproape de Europa, iar lista e chiar lunga. Mda...

  • unckle, vineri, 06.12.2013 11:52

    @eu - alea premium enumerate de tine nu vand, impreuna, in europa nici cat vinde o singura clasa a unueia dintre marcile tripletei nemtesti ... o fi ele premium in ochii unora, dar in ochii majoritatii europene Audi-BMW-MB raman acolo sus. @mog - nu ai cum sa inveti niste carutasi ca o masina este un tot unitar, ei o sa vada o pielicica si nuș-ce-sistem de baga recirculare cand simte "fum" si va considera masina respectiva o zeitate a lumii auto, chiar daca la origine este o masina gandita pentru a fi ieftina. @ford - nice try :)

  • Is me, vineri, 06.12.2013 12:31

    Audi, BMW, Mercedes, Ford etc, etc...sunt doar brand-uri...in spatele lor stau mii si mii de furnizori de componente auto...niciunul n-ar fi acolo sus fara aportul furnizorilor. Furnizorii ofera, brandul vinde...Succes Ford! Pana acum s-au dovedit a fi destul de inovativi in motorizari atata timp cat nemtii sunt interesati de colaborari cu Ford (nota bene cu cartierul general pentru Europa, tot in Germania).

  • jiji, vineri, 06.12.2013 18:32

    Mai degraba Ford sa fure clientii VW cu acest Vignale.