Fisker Atlantic - imagini şi informaţii oficiale cu fratele mai mic al lui Karma

Publicat miercuri, 04.04.2012 11:07 de Bogdan Mirică

Atlantic este cel mai nou produs al americanilor de la Fisker. Un hibrid alimentat la priză, de dimensiunile lui Audi A5 Sportback, expus în premieră mondială la New York.

Fisker a deschis seria premierelor de la New York cu prototipul Atlantic, pe care l-am putut vedea şi zilele trecute în câteva imagini preliminare.

Construit pentru "familiile tinere care vor să conducă un automobil cu impact social, de o calitate premium, gata să inspire tuturor sentimentul de grijă pentru mediu" , Atlantic este de fapt un hibrid ce poate fi alimentat la priză şi oferă şoferului posibilitatea de a comuta între modurile de rulare electric şi convenţional.

Spre deosebire de fratele său Karma, care foloseşte acelaşi principiu de funcţionare, bazat însă pe un motor General Motors de 2.0 litri, noul Atlantic schimbă propulsorul cu ardere internă. Noul membru al familiei Fisker adoptă unitatea turbo de 2.0 litri a celor de la BMW, marcând astfel primul pas al parteneriatului dintre constructorul american şi cel german.

Ansamblul hibrid a fost proiectat pentru a transmite puterea punţii spate, însă Atlantic va fi disponibil şi cu tracţiune integrală.

Proiectat pentru a putea îngloba filosofia de design inaugurată de Karma, noul Atlantic adoptă câteva detalii de design inedite: mânerele portierelor spate ascunse, un acoperiş vitrat şi o linie de coupe. Modelul de dimensiunile unui Audi A5 Sportback este considerat de Henrik Fisker, fondatorul companiei, drept "un prototip care va revoluţiona segmentul prin modul în care arată şi prin cum se conduce."

Deşi statul american a blocat o parte din foondurile pe care Fisker urma să le primească pentru construcţia lui Atlantic, fondatorul companiei a dat asigurări că aproape 400 de milioane de dolari sunt asiguraţi deja pentru produţia modelului la uzina General Motors din Delaware.

via l Fisker

  • ian, miercuri, 04.04.2012 11:36

    o masina pe cat de frumoasa, cu un design original dar nu iesit din comun,pe ata de nemediatizata... de ce ? nu stiu....un design original si destul de complex la care se mai adauga si implicatia bmw ,in materie de motorizari rezulta o masina zic eu atractiva...insa cum totul depinde de promovare si publicitate care de fapt e reteta succesului...nu stiu... .se mai adauga la acestea si putin instinct de turma...si rezulta.....un veritabil scepticism...bine inteles....NEJUSTIFICAT.(din partea multora).in ro cu siguranta nu se va prea vinde....se prefera unele alternative...poate un CC sau A5...pretul probabil va fi undeva intr cele doua ...oricum eu as prefera acest fischer