Electricul Opel Ampera-e s-a lansat oficial pe piața din Norvegia. Costă 33.000 de euro și are o autonomie de 500 de kilometri

Publicat miercuri, 14.12.2016 18:07 de Bogdan Mirică

Opel a anunțat că începe comercializarea modelului Ampera-e pe piața din Norvegia, cea mai dezvoltată țară europeană din punct de vedere al infrastructurii electrice. Prețul său de pornire este de 33.000 de euro

Prezentat în premieră mondială în cadrul Salonului Auto de la Paris, în toamna acestui an, Opel Ampera-e nu s-a lăsat prea mult așteptat pe piața din Europa. Modelul 100% electric, frate geamăn cu americanul Chevrolet Bolt, va fi disponibil mai întâi pe piața din Norvegia.

Se știe deja că nordicii au fost cei care au îmbrățișat cel mai repede automobilele electrice, iar infrastructura lor este pregătită pentru orice model proaspăt introdus. De asemenea, publicul este mult mai receptiv și beneficiază de suficiente resurse financiare.

Norvegienii erau îndrăgostiți de Tesla Model S, chiar dacă prețul său era unul destul de piperat. Prin urmare, introducerea unei mașini electrice mai ieftine și cu o autonomie asemănătoare ar putea să le creeze dileme localnicilor. 

Primele livrări vor începe în primăvara lui 2017, însă comenzile pot fi deja plasate. Numărul exemplarelor disponibile va fi unul limitat pentru început, întrucât producția la uzina din Orion, Michigan, acolo unde se produce și Bolt, este destul de greoaie.

”Disponibilitatea lui Opel Ampera-e va fi destul de limitată la început. De aceea am luat decizia de a introduce mai întâi mașina pe piețele unde există o infrastructură de încărcare suficient de dezvoltată sau acolo unde guvernul oferă suficiente beneficii acestor clienți. Ne-am decis să deschidem lista de comenzi pentru Norvegia, urmând să adăugăm apoi Germania, Olanda, Franța și Elveția”, a declarat Christian Kuspert, vicepreședintele departamentului de vânzări Opel.

Pentru cei care au uitat, reamintim că Opel Ampera-e este unul dintre vehiculele electrice cu cea mai mare autonomie în acest moment. Un ciclu de încărcare ar urma să fie suficient pentru 500 de kilometri. Testele în trafic real au arătat că autonomia totală ajunge la 380 de kilometri, adică în continuare o valoare destul de promițătoare.

Un alt avantaj al acestui model este faptul că o încărcare de 30 de minute la o stație de alimentare rapidă (50kW) poate oferi o autonomie de 150 de kilometri.

Prețurile pe piața din Norvegia pornesc de la 33.129 de euro, fără a socoti alte reduceri. Bineînțeles, la această valoare se mai pot adăuga o mulțime de pachete opționale. 

  • Seat, miercuri, 14.12.2016 18:39

    nu e asa scump dar e urat. nu inteleg caroseriile astea la moda. cica de oras/familie.

  • mm, miercuri, 14.12.2016 19:00

    ACUM 5 ANI AUTONOMIE REALA DE APROAPE 400 LA O MASIN DE 33K ERA DE NECONCEPUT, TRAIM VREMURI INTERESANTE. FELICITARI GM

  • Mă băse atomic, miercuri, 14.12.2016 20:47

    Ce-nseamnă urât? Urâţenia e-n ochii privitorului. Uite! Tu, pentru mine, eşti de-a dreptu' hidos! Pe viitor, înainte să gâlgâi, dă un mesaj! Nu vreau ca hidoşenia să-măi scurteze "anduranţa"

  • SILE, miercuri, 14.12.2016 20:49

    Un filmulet interesant : https://www.youtube.com/watch?v=oBdHFXGY6vI Un drive test in conditii reale pe distanta Londra- Paris FARA OPRIRE. La sosire inca mai afisa o autonomie estimata la 80km in medie cu un minim de 65 si maxim 94km.(masinuta asta afiseaza pe bord si minimul si maximul si media)

  • @base, joi, 15.12.2016 05:07

    asa-i ca-ti plac si masinile roz? nebunule..

  • unckle, joi, 15.12.2016 09:12

    a se nota progresul de la ~150km reali acum doi ani, cu un pret de ~40000E la 380km reali pentru 33000E. Este un salt de 300% in ceea ce priveste autonomia oferita pentru fiecare 1 euro cost al masinii. IN DOAR 2-3 ANI !!!

  • someone, joi, 15.12.2016 11:06

    200 cai, 500 km autonomie ( teoretic ) 33000 euro?? raport pret / performante incredibil pentru o electrica

  • keffy_bfk, joi, 15.12.2016 23:48

    General Motors vinde Ampera si Bolt in pierdere. Musk nu a terminat de construit fabrica ce se vrea a scadea costul bateriilor aproape de 100$/kWh. Indivizii de la GM au anuntat un 145$/kWh însă este un pret inventat, fortat. Probaibil vor scoate max 10k unitati in viitorul apropiat. Dacă depășesc atunci LG Chem au gasit cheia succesului, iar Musk va pierde startul. La cât îl văd eu de relaxat mă gândesc că nu e îngrijorat. Din păcate peștele mare îl înghite pe cel mic. Îmi doresc să mă înșel. Avem 1 an la dispozitie sa analizam ascensiunea fulgerului.

  • unckle, vineri, 16.12.2016 11:37

    nu te-ai cauta de sculele LG Chem de la Megafactory ? ... Musk lucreaza cu LG Chem si deja produce acumulatori.

  • unu, vineri, 16.12.2016 11:51

    @keffy e posibil, dar LG are foarte multi bani si cercetare peste tesla, poate incearca sa traga cat mai mult din linia de productie pe care o are si cand este aproape sa dea drumu tesla sa deschida o noua linie cu o tehnologie similara sau putin mai buna si un pret mai mic, GM si altii cumpara de la LG, Tesla ramane un tonstructor de nisa cu o MEGA fabria de masini si baterii...si da faliment...sper ca nu...