După exemplul Renault, francezii de la PSA Peugeot-Citroen vor să deschidă o fabrică în Maroc
Francezii de la PSA Peugeot-Citroen iau în considerare deschiderea unei fabrici în Maroc, declară surse apropiate de companie. În Maroc au fabrică şi conaţionalii lor de la Renault.
PSA Peugeot-Citroen plănuieşte construcţia unei fabrici în Maroc, titrează Automotive News citând surse din cadrul companiei. Francezii vor să-şi mărească vânzările în Africa, iar uzina cea nouă, care ar trebui să producă modele low cost, ar putea să asigure cota suplimentară de vânzări dorită de companie. Peugeot-Citroen nu este primul constructor francez care îşi deschide o fabrică în Maroc, înaintea lor fiind rivalii de la Renault, care au investit serios în uzina lor din Tanger şi în facilităţile asociate pentru a putea produce modele Dacia şi Renault la standarde occidentale.
Potrivit celor două surse din cadrul PSA Peugeot-Citroen citate de Automotive News, uzina PSA din Maroc ar urma să producă maximum 100.000 de unităţi pe an în primă fază, după care să extindă capacitatea dacă este nevoie. Sursele din cadrul companiei franceze au declarat că proiectul ar putea fi anunţat oficial în luna iunie a anului curent. Primele vehicule fabricate de Peugeot-Citroen în Maroc ar face parte din gama low-cost a producătorului şi ar urma să fie vândute exclusiv în regiune, în timp ce rivalii de la Renault vând deja în Europa maşini fabricate în Maroc.
PSA Peugeot-Citroen este al doilea cel mai mare producător de automobile din Europa, după Volkswagen, şi este în căutarea unor pieţe de desfacere care să-i reducă dependenţa de piaţa din Europa. În 2014, PSA Peugeot-Citroen a vândut pe Bătrânul Continent aproape 60% din vehiculele produse. Între timp, rivalii de la Renault au deja două fabrici în Tanger, în care au investit aproximativ un miliard de euro, potrivit estimărilor analiştilor din industrie, neconfirmate de oficialii companiei. Carlos Tavares, actualul CEO la PSA Peugeot-Citroen, a supravegheat dezvoltarea operaţiunilor Renault în Maroc pe vremea când ocupa fostul său post, de director de operaţiuni Renault.
Via Automotive News (înreg.)
Si ce daca?Credeti ca vor vinde mai mult in Europa cu masinile produse in Tanger? Cu toata automatizarea, din fericire inca se vede munca umana in produsul final si el este evident: uitati-va la o Dacie produsa in nordul Africii si la una din Europa. Diferentele sunt vizibile.