Renașterea brandului german Borgward se va face cu ajutorul unui fost președinte Daimler
Brandul german Borgward promite să revină în lumea auto în toamna acestui an, cu un SUV de talia lui BMW X5. Renașterea sa va fi condusă de fostul președinte Smart și al Daimler China.
Salonul Auto de la Geneva, desfășurat în luna martie, promitea, pe lângă zecile de premiere mondiale, și un concept creat pentru a renaște un vechi brand german: Borgward.
POVEŞTI AUTO: Borgward şi posibila revenire a mărcii germane după 50 de ani de absenţă
Standul a rămas însă gol, iar relansarea a fost amânată pentru Salonul Auto de la Frankfurt, unde brandul german, readus la viață de nepotul fondatorului Carl F.W. Borgward, promite deja un model de serie.
Pentru a consolida proiectul de relansare, compania germană a numit în fruntea sa un director executiv cu experiență: Ulrich Walker, fostul președinte al diviziei Daimler China. Numirea acestuia nu este întâmplătoare, având în vedere că relansarea Borgward se va face cu ajutorul companiei chinezești Beiqi Foton Motor Company, o marcă specializată în vehicule comerciale, subsidiară a Beijing Automotive Industry Holding. Compania asiatică are deja un joint-venture cu Daimler din anul 2012 pentru a construi o gamă de camioane.
2012 este și anul în care Ulrich Walker s-a retras din funcția de președinte Daimler China, după o experiență de 30 de ani în cadrul grupului. Fost președinte și al subsidiarului Smart, Ulrich Walker susține că Borgward ”își va recâștiga locul în industria auto a lumii. Deși brandul are mult de recuperat, baza financiară solidă și planurile vor compensa”.
Primul model Borgward ar urma să fie un SUV de talia lui X5, orientat către publicul premium. Designul va fi semnat de Einar Hareide, om de creație care a lucrat în trecut pentru Volvo și Saab. Dacă vor respecta cronologia proiectului, cei de la Borgward ar putea oferi primele exemplare spre comercializare în primăvara lui 2016.
via automotive news
Asta revenire, după 50 de ani, dacă reușesc, va fi renașterea secolului, dar este nevoie de mult mai multe lucruri, în afară de originea germană, pentru majoritatea potențialilor clienți va fi ca o marcă înființată în 2015, cu prețuri premium, o provocare imensă pentru investitori.