Der Spiegel: "Tesla Motors ar putea semna un parteneriat cu BMW"
Tesla Motors şi BMW poartă discuţii privind o colaborare strânsă în domeniul acumulatorilor pentru vehicule electrice şi a componentelor uşoare, titrează Der Spiegel în urma unui interviu cu Elon Musk.
BMW şi Tesla Motors ar putea semna un parteneriat privind o alianţă care să-i ajute pe cei doi producători să dezvolte mai rapid noi acumulatori pentru vehiculele electrice şi componente uşoare pentru caroseriile acestora la costuri mai reduse, titrează Automotive News. Subiectul a ieşit la suprafaţă după ce Elon Musk, CEO-ul Tesla Motors, le-a acordat celor de la Der Spiegel un interviu în care a confirmat discuţiile cu reprezentanţii BMW privind o colaborare în domeniile mai sus menţionate. Elon Musk s-a declarat interesat de soluţiile derulate de BMW pentru producţia de componente de caroserie ranforsate cu fibră de carbon, proces pe care l-a descris ca fiind "relativ eficient din punct de vedere al costurilor". Cei de la BMW au semnat un joint venture cu o companie americană specializată în domeniu pentru a avea propria lor fabrică, dedicată modelelor din gama i, care au celula pasagerilor realizată din fibră de carbon şi prezintă numeroase alte elemente realizate din acest material uşor şi rezistent, dar şi costisitor.
BMW se mândreşte cu noile sale componente uşoare din fibră de carbon
20 de lucruri pe care nu le ştiai despre... FIBRA DE CARBON
Oficialii BMW nu au comentat informaţiile publicate de cei de la Der Spiegel, dar cei de la Automotive News amintesc de o întâlnire derulată între directorii companiei americane şi omologii lor germani în luna iunie a anului curent pentru a discuta crearea unei reţele de staţii de încărcare care să poată fi accesată de diferite tipuri de maşini electrice. Reprezentanţii Tesla Motors din Germania au descris discuţiile la care face referire Elon Musk drept informale, în contextul în care Elon Musk a declarat că a discutat despre o potenţială colaborare în domeniul tehnologiei acumulatorilor sau a staţiilor de încărcare.
Un parteneriat semnat de Tesla cu BMW ar fi neobişnuit în viziunea unora în contextul în care producătorul american a colaborat în trecut cu Daimler, unul dintre principalii competitori ai celor de la BMW. Pe de altă parte, cei de la Tesla au colaborat în trecut cu Toyota în domeniul dezvoltării tehnologiei pentru vehiculele electrice, iar japonezii sunt partenerii actuali ai celor de la BMW, deci linii de dialog între americanii de la Tesla şi germanii de la BMW ar trebui să existe pe mai multe planuri. O altă ipoteză vehiculată de Elon Musk în cadrul interviului acordat celor de la Der Spiegel face referire la o fabrică de acumulatori pentru vehiculele electrice deschisă în Germania în termen de şase ani, aceasta din urmă nefiind confirmată sau infirmată de reprezentanţii vreuneia dintre cele două mărci.
Cine cu cine colaborează în industria auto? Ghidul complet al parteneriatelor
Via AutomotiveNews (înreg.)
imi imaginez industria auto ca pe un joc de biliard...piata e masa, jucatorii bilele. Cum dai cum o sucesti e imposibil ca jucatorii sa nu se loveasca" unii de altii. Acum daca informatia din articol se adevereste avem inca un "trenulet"...BMW...Tesla...Toyota.