Cupra lansează conceptul Formentor: SUV-ul diviziei de performanță are un sistem de propulsie plug-in hybrid cu 245 CP

Publicat vineri, 22.02.2019 11:50 de Cornel Șocariciu

Cupra a publicat primele imagini și detalii referitoare la noul Formentor. Conceptul pregătit de iberici va fi expus în cadrul Salonului Auto de la Geneva și promite un sistem de propulsie plug-in hybrid capabil să ofere un total de 245 de cai putere.

Cupra, sub-brandul de performanță lansat în urmă cu un an în cadrul Salonului Auto de la Geneva, a pregătit un concept special pentru ediția din acest an a evenimentului elvețian. Numele său este Cupra Formentor și reprezintă primul concept de sine stătător dezvoltat de sub-brandul iberic.

Noul concept Cupra Formentor este descris de oficialii companiei drept un "crossover coupe" și preia o serie de elemente estetice pe care le-am admirat în premieră pe Seat 20V20, prototip prezentat la Geneva în urmă cu patru ani. De asemenea, zona frontală a fost puternic infleunțată de SUV-ul Seat Tarraco.

Oficialii Cupra încă nu au oferit detalii cu privire la dimensiunile lui Formentor, dar surse apropiate companiei spun că prototipul este mai mic decât actualul Ateca.

La interior, Cupra Formentor vine cu scaune sport îmbrăcate în piele, cu accesorii din fibră de carbon și cu un ecran central cu diagonala de 10 inch. Așa cum era de așteptat, ibericii nu au uitat nici de instrumentarul digital de bord.

În acest moment, oficialii Cupra nu au oferit foarte multe detalii cu privire la sistemul de propulsie integrat pe Formentor. Ibericii spun că au folosit un sistem plug-in hybrid capabil să ofere 245 de cai putere. Acumulatorul pregătit de Cupra promite să ofere suficientă energie pentru a parcurge până la 50 de kilometri (valoare măsurată conform WLTP) în modul electric.

Cel mai probabil, sistemul plug-in hybrid integrat de Cupra Formentor va fi identic cu cel lansat în urmă cu câteva luni pe conceptul Skoda Vision RS. În cazul prototipului din Mlada Boleslav, sistemul plug-in hybrid oferea tot 245 CP și miza pe un motor pe benzină de 1.5 litri și 150 CP, și pe un motor electric de 102 CP. Resursele unității erau gestionate de o cutie automată cu șase rapoarte, iar bateria de 13 kWh era suficientă pentru o autonomie electrică de până la 70 de kilometri.

Cu detalii complete despre noul concept Cupra Formentor vom reveni în 5 martie.

  • Kirotractor, vineri, 22.02.2019 12:32

    Păi stai nițel (AM), ăsta nu-i mult-anunțatul-așteptatul Terramar?! Și până la urmă ce-i, SUV ori crossover?! Nu-i zic Cupra totuși, dar nici SEAT, că la fel de neclar e statutul mărcii / submărcii / diviziei (?) spaniolo-nemțești. Strict ontopic: mașina-i mișto ca stil și p-afară și pe dinăuntru. Inutil de adăugat că, cu o gardă la sol normală, ar fi de fapt un hatchback reușit. ...Ceea ce va și deveni cu siguranță într-o versiune *de performanță*... c-așa e trendu-n ultimii ani: proiectezi un hatch, îl înalți botezându-l SUV și pe urmă-l cobori - ridicându-i însă prețul. :-))

  • Gigi, vineri, 22.02.2019 12:52

    Vorba unuia de pe aici, s-au inmultit conceptele ca ciupercile dupa ploaie. Ne-am cam saturat de atatea concepte. Da, arata bine, dar stai sa vezi ce mai ramane din el la final.

  • pipo, vineri, 22.02.2019 13:12

    @Kiro : pai daca-i doar concept cred ca s-au gandit sa-i dea alt nume si sa pastreze Terramar pt. modelul de serie . Fiindca e clar ca e vorba de acelasi mult anuntat model. Sau poate tatuca SEAT vrea sa pastreze pt. el numele Terramar...hmm...ar fi chiar plauzibil zic eu. Nu e exclus sa-nceapa sa-si dea la gioale prin casa.

  • Kirotractor, vineri, 22.02.2019 13:41

    @pipo: Așa o fi - și de fapt nu contează, fiindcă producătorii își văd de marketo-manevrele lor cu sau fără cârcotelile noastre, oricât de logice ar fi. La fel și site-urile auto, axate-n principal - și e normal - pe cât mai multe clicuieli. Drept urmare mă retrag și eu o (mai lungă) vreme la depou :-) că *time is money* și 1010 comentarii în 3 ani sînt deja prea multe. O să mai bag nasu p-aici însă, că-s dueluri interesante câteodată -- cu sau fără *păruieli*, noroc că doar verbale și ele. :-)

  • pipo, vineri, 22.02.2019 14:01

    @Kiro : sper (am) sa nu rezisti prea mult tentatiei totusi. Uite , doar ce dadura drumu' la noul 208 ! Macar acolo ,ca esti de-al c(l)asei !

  • Costel, vineri, 22.02.2019 14:40

    a plecat si @Leana ,a plecat si @Kiro raman cu @vianu care-mi poarta ghina :-( p.s. macar pentru cupra lucrurile sa evolueze fain

  • Alex, vineri, 22.02.2019 14:59

    Brandul Cupra de sine statator este acelasi exercitiu pe care Citroen l-a facut DS, Nissan cu Infiniti samd. Vor fi modele complementare gamei mama Seat, care insa nu vor canibaliza din vanzari. Din ce vad la Fermentatul asta este un soi de Leon suprainaltat. Miram-as daca Leon va mai avea o versiune Cupra... Partea frontala si profilul aduce a noul Ford Focus Active, iar spatele a Kia ProCeed, XCeed. Parca au ramas fara idei designerii europeni ca se vad aceleasi teme repetate la infinit. Mie nu-mi place din simplul motiv ca e un SUV sportiv. Adica nici cal nici magar.

  • q, vineri, 22.02.2019 15:59

    Design de Infiniti...clar.

  • Corocsenie Adrian, vineri, 22.02.2019 18:31

    Spatele ala e de vis. Arata fantastic. In rest nu ma impresioneaza cu design-ul.

  • inexorabil, vineri, 22.02.2019 20:16

    Domnule Kiro, se pare că numai dvs. apreciați că ați scris “prea mult”. Oricum, nu sunteți prea gentil față de propria dvs. persoană :D De fapt, eu, unul, nu concep să nu fiu “terorizat” zilnic de “avalanșa” de comentarii ȋn stil K. Și, credeți-mă, nu vă pierdeți timpul scriind (pentru alții). Mai ales că “scorurile” care vă blagoslovesc nu sunt tot atât de măgulitoare ȋn cazul altora/multora. Adică este principalul indicator de care se cuvine să țineți cont. La urma urmei, aici constituim o familie, anume una via(nu)bilă. Pe moș inexo ȋnsă destui de pe AM l-ar vrea “dispărut ȋn misiune”. Așa, ca să respire netulburați un aer…electrizat. Și să se bucure de autonomie (teritorială). Căci “reacționarii” nu merită altceva decât să populeze “Recycle Bin”-ul istoriei, nu? Sau poate că “istoria s-a terminat” (Francis Fukuyama). On topic: nu există! Ȋn primul rând fiindcă nu pot construi o propoziție inteligibilă din următorii termeni: VAG, SUV și high-tech. Ȋn al doilea rând, Mister K, aveți perfectă dreptate: cam ce rost ȋși poate aroga un NOU brand (ah, da, sub-brand) ȋntr-un “conglomerat” ? Nu cumva trebuie privit ca o nouă sursă de (prețuri) premium? Că doar goana după aur, scuze, după Marea Recuperare (nu globală, Europa neintrând la socoteală pentru că Germania!) s-a opintit de ceva vreme, cu alergia la costuri aferentă.