Cupra lansează conceptul Formentor: SUV-ul diviziei de performanță are un sistem de propulsie plug-in hybrid cu 245 CP
Cupra a publicat primele imagini și detalii referitoare la noul Formentor. Conceptul pregătit de iberici va fi expus în cadrul Salonului Auto de la Geneva și promite un sistem de propulsie plug-in hybrid capabil să ofere un total de 245 de cai putere.
Cupra, sub-brandul de performanță lansat în urmă cu un an în cadrul Salonului Auto de la Geneva, a pregătit un concept special pentru ediția din acest an a evenimentului elvețian. Numele său este Cupra Formentor și reprezintă primul concept de sine stătător dezvoltat de sub-brandul iberic.
Noul concept Cupra Formentor este descris de oficialii companiei drept un "crossover coupe" și preia o serie de elemente estetice pe care le-am admirat în premieră pe Seat 20V20, prototip prezentat la Geneva în urmă cu patru ani. De asemenea, zona frontală a fost puternic infleunțată de SUV-ul Seat Tarraco.
Oficialii Cupra încă nu au oferit detalii cu privire la dimensiunile lui Formentor, dar surse apropiate companiei spun că prototipul este mai mic decât actualul Ateca.
La interior, Cupra Formentor vine cu scaune sport îmbrăcate în piele, cu accesorii din fibră de carbon și cu un ecran central cu diagonala de 10 inch. Așa cum era de așteptat, ibericii nu au uitat nici de instrumentarul digital de bord.
În acest moment, oficialii Cupra nu au oferit foarte multe detalii cu privire la sistemul de propulsie integrat pe Formentor. Ibericii spun că au folosit un sistem plug-in hybrid capabil să ofere 245 de cai putere. Acumulatorul pregătit de Cupra promite să ofere suficientă energie pentru a parcurge până la 50 de kilometri (valoare măsurată conform WLTP) în modul electric.
Cel mai probabil, sistemul plug-in hybrid integrat de Cupra Formentor va fi identic cu cel lansat în urmă cu câteva luni pe conceptul Skoda Vision RS. În cazul prototipului din Mlada Boleslav, sistemul plug-in hybrid oferea tot 245 CP și miza pe un motor pe benzină de 1.5 litri și 150 CP, și pe un motor electric de 102 CP. Resursele unității erau gestionate de o cutie automată cu șase rapoarte, iar bateria de 13 kWh era suficientă pentru o autonomie electrică de până la 70 de kilometri.
Cu detalii complete despre noul concept Cupra Formentor vom reveni în 5 martie.
Păi stai nițel (AM), ăsta nu-i mult-anunțatul-așteptatul Terramar?! Și până la urmă ce-i, SUV ori crossover?! Nu-i zic Cupra totuși, dar nici SEAT, că la fel de neclar e statutul mărcii / submărcii / diviziei (?) spaniolo-nemțești. Strict ontopic: mașina-i mișto ca stil și p-afară și pe dinăuntru. Inutil de adăugat că, cu o gardă la sol normală, ar fi de fapt un hatchback reușit. ...Ceea ce va și deveni cu siguranță într-o versiune *de performanță*... c-așa e trendu-n ultimii ani: proiectezi un hatch, îl înalți botezându-l SUV și pe urmă-l cobori - ridicându-i însă prețul. :-))