BMW Seria 7 facelift, primele imagini şi informaţii
BMW Seria 7 a primit un facelift discret, care îl face mai eficient, mai sigur şi mai atractiv. Trenurile de propulsie au fost îmbunătăţite, iar interiorul a primit o serie de modificări, printre care se numără şi sistemul iDrive reconfigurat.
BMW Seria 7, nava amiral a constructorului din Munchen, a primit un facelift discret. Debutul lui BMW Seria 7 facelift pe piaţa internă va avea loc în luna septembrie a anului curent. Exteriorul lui Seria 7 a fost revizuit, principala modificare fiind aplicată blocurilor optice, dar elemente precum capota, grila faţă şi fantele de aerisire ale barei de protecţie faţă au fost şi ele modificate. Grila faţă are acum nouă linii verticale în loc de 12, element care îi va oferi o prezenţă mai puternică pe şosea, spun designerii BMW. Oglinzile laterale au fost şi ele redesenate, acestea integrând acum semnalizatoare. La nivelul posteriorului, blocurile optice şi-au păstrat forma şi ornamentul cromat, dar acum au un contrast diferit graţie nuanţelor diferite de roşu utilizate de versiunea facelift. Bara de protecţie spate integrează acum un ornament cromat discret.
Farurile adaptive cu LED-uri sunt dotare standard pentru BMW 740i/LI şi 750i/Li, iar inelele din blocurile optice includ şi ele LED-uri. Cei de la BMW susţin că noile blocuri optice au o nuanţă apropiată de lumina zilei, iar noua lor configuraţie le conferă o prezenţă mai puternică pe şosea. Funcţia adaptivă a blocurilor optice ale lui BMW Seria 7 facelift ia în considerare viteza vehiculului, unghiul de bracare al roţilor şi rata de rotire a volanului, toate având un factor important asupra mişcării fasciculului de lumină. Inginerii BMW au integrat şi o sursă suplimentară de lumină pentru virajele abordate cu viteză mică, pentru a asigura iluminare optimă şi în aceste situaţii.
INTERIOR
Interiorul lui BMW Seria 7 facelift are scaune faţă redesenate şi o ergonomie concentrată pe şofer. Versiunea 760Li include scaune spate individuale, care pot fi înclinate şi mutate independent. Pentru un plus de spaţiu pentru pasagerii din spate, plafonul versiunilor cu ampatament mărit a fost înălţat cu aproape doi centimetri. Inginerii BMW au îmbunătăţit antifonarea lui Seria 7, iar chederele din spate au fost revizuite pentru a minimiza zgomotul ambiental. Interiorul navei amiral de la BMW a primit un alt timp de lumină ambientală, a cărei culoare poate fi schimbată după preferinţele utilizatorului. Opţional, clienţii pot comanda un sistem audio Bang&Olufsen cu 16 difuzoare, iar facelift-ul lui Seria 7 poate fi comandat şi cu un sistem multimedia dedicat ocupanţilor locurilor din spate, care are la bază un ecran plat de 9.2 inch.
TEHNOLOGIE
Odată cu facelift-ul, BMW Seria 7 a primit şi un nou set de ceasuri de bord, care se bazează pe un monitor de 10.25 inch, care permite afişarea informaţiilor cheie pentru şofat într-un spectru nou. Acum, instrumentele sunt prezentate prin intermediul diferitelor culori şi grafice în funcţie de modul de condus selectat de la comutatorul Driver Experience Control. Afişajul iDrive, aflat în centrul panoului de instrumente, beneficiază şi el de îmbunătăţiri vizuale, grafica sa fiind optimizată pentru animaţii şi imagini 3D. Lista de dotări opţionale a lui BMW Seria 7 facelift include elemente precum sistemul BMW Night Vision + Dynamic Light Sport, cel din urmă reprezentând o tehnologie unică de recunoaştere a pietonilor. BMW Seria 7 poate să recunoască automat nivelul de oboseală al şoferului şi îi poate aminti limita de viteză pe sectorul de drum pe care circulă, îi poate spune dacă depăşirile sunt interzise pe un sector de drum şi este echipat cu un sistem performant de cruise-control adaptiv cu funcţie Stop&Go. Atât sistemul iDrive, cât şi sistemul de navigaţie BMW Professional, integrează un motor grafic nou şi un sistem de operare reprogramat, care oferă performanţe superioare.
MOTORIZĂRI
BMW Seria 7 facelift îşi păstrează motorizarea de top, V12-le Twin Turbo de 6.0 litri, care dezvoltă 544 CP şi 750 Nm şi accelerează de la 0 la 100 km/h în 4.6 secunde. În standard, toate versiunile sunt oferite alături de o transmisie automată cu opt trepte, realizată de ZF. Consumul mediu al modelului este de 13.0 litri la sută. BMW Seria 7 facelift este oferit şi în compania unor motorizări mai mici, respectiv 750i/Li, 750i/Li şi într-o versiune hibridă. Versiunea ActiveHybrid a lui BMW Seria 7 facelift dezvoltă 472 CP şi are un consum mediu de 9.4 litri la sută, deşi a renunţat la V8 în favoarea unui motor cu şase cilindri în linie. Clienţilor BMW li se pun la dispoziţie trei versiuni diesel ale lui Seria 7 facelift, cea mai economică dezvoltând 245 CP şi oferind un consum mediu de 6.8 litri la sută, în timp ce 750d dezvoltă 381 CP şi 740 Nm dintr-o unitate tri-turbo de 3.0 litri. Motorizarea lui BMW 750i a primit sistemul Valvetronic pe lângă injecţia directă de înaltă presiune, ceea ce îi conferă 45 CP în plus faţă de predecesorul său.
bordul ala electronic arata intr-un mare fel, foarte placut sa vezi asta pe masini care sunt relativ conservatoare (din cauza publicului tinta .. batranei de 80 de ani ..CEOs..) Arata bine per total. Sa vedem raspunsul MB :)