BMW Seria 2 Gran Tourer: primul monovolum cu şapte locuri din istoria mărcii
BMW a prezentat astăzi primul monovolum compact cu şapte locuri oferit vreodată în segmentul premium. Se numeşte Seria 2 Gran Tourer şi este şi primul monovolum cu şapte locuri din istoria BMW.
BMW Seria 2 Gran Tourer este cea mai nouă propunere a mărcii germane în segmentul compact. Vorbim despre primul monovolum cu şapte locuri din istoria companiei, care se întâmplă să fie şi primul monovolum compact premium care să ofere locuri pentru şapte persoane. Modelul adoptă liniile lui Seria 2 Active Tourer, fratele său mai mic, dar are un posterior restilizat, un plafon mai înalt şi portiere spate mai lungi pentru a uşura accesul pasagerilor de pe cele două rânduri de scaune din spate. În configuraţia cu cinci locuri, modelul are un portbagaj al cărui volum atinge un maxim de 1.905 litri, pe când volumul portbagajului variază între 645 şi 805 litri atunci când bancheta spate este ridicată.
La momentul lansării pe piaţă, BMW va oferi noul Seria 2 Gran Tourer alături de cinci motorizări, toate supraalimentate, care asigură între 116 şi 192 CP. În varianta standard, noul monovolum al mărcii germane are o configuraţie cu tracţiune faţă, dar există şi variante cu tracţiune integrală ale acestuia. Motorizarea entry-level este un diesel de 1.5 litri care intră în echiparea lui 216d. Unitatea acfeasta dezvoltă 116 CP şi 270 Nm. Al doilea diesel din ofertă este 218d, un propulsor TwinPower Turbo de 2.0 litri care asigură 150 CP şi 330Nm. Vârful gamei diesel este 220d xDrive, care asigură 190 CP şi 400 Nm, datorită cărora monovolumul cu şapte locuri poate accelera de la 0 la 100 km/h în 7.6 secunde şi să atingă 218 km/h.
Gama de motorizări alimentate cu benzină are două unităţi:218i şi 220i. Prima are trei cilindri în linie, asigură 136 CP şi 220 Nm, resurse suficiente pentru a accelera de la 0 la 100 km/h în 9.5 secunde şi este capabilă de o viteză maximă de 205 km/h. Al doilea propulsor alimentat cu benzină din ofertă este 220i, un Twin Power Turbo de 2.0 litri care dezvoltă 192 CP şi 280 Nm. Alături de acesta, acceleraţia de la 0 la 100 km/h este realizată în 7.6 secunde şi viteza maximă este de 223 km/h.
Noul Seria 2 Gran Tourer are o lungime de 4.556 milimetri, o lăţime de 1.800 milimetri şi o înălţime de 1.608 milimetri. Bancheta din spate este fracţionabilă 40:20:40 şi poate fi mutată faţă-spate pentru a varia spaţiul disponibil ocupanţilor. În plus, cel de-al treilea rând de scaune se pliază direct în podea la nevoie şi lasă în urmă un spaţiu de încărcare aproape drept. BMW va oferi patru variante diferite ale lui Seria 2 Gran Tourer pe lângă versiunea standard. Vorbim despre liniile de design ale mărcii, care vor include variantele: Advantage, Sport Line, Luxury Line şi M Sport. Fiecare dintre ele poatefi personalizată ulterior cu echipamente din gama Individual.
La fel ca orice BMW lansat recent, modelul se bucură de toate tehnologiile din gama ConnectedDrive. Vorbim despre numeroase sisteme, de la asistentul de trafic aglomerat, până la sistemul Head-Up Display. O noutate în cazul lui Seria 2 Gran Tourer este o aplicaţie numită ”myKIDIO”, disponibilă la momentul lansării doar în Germania, care furnizează şi gestionează conţinut multimedia adecvat familiilor pentru ca pasagerii din spate să se bucure de filme, seriale, cărţi audio şi de muzică pe tablete montate pe suporturi dedicate amplasate în spatele locurilor din faţă. Şoferul şi pasagerul din dreapta controlează conţinutul pe care îl accesează copiii pentru a face călătoriile cât mai plăcute pentru aceştia. La rândul lor, copiii pot să acceseze de pe tablete informaţii relevante pentru călătoria lor, cum ar fi timpul rămas până la sosirea la destinaţie, temperatura exterioară şi viteza curentă de rulare.
I remember there was a time when I used to like all BMW's... http://t.co/EyF8pVns9o
— José Díaz (@j0sediaz) February 11, 2015
Please stop them. Now! BMW's New 2-Series Gran Tourer is a Seven-Seat Compact Minivan [110 Photos] http://t.co/hPMX7yHJgd
— Alessandro Forconi (@alexf65) February 11, 2015
Via BMW
Ma bucur ca sunt primul care comenteaza. Urmeaza sa citesc si articolul, insa, vreau sa precizez faptul ca designul este unul nedemn (si asta este un cuvant foarte frumos) de marca BMW. Au exagerat total si-au intrat in hora producatorilor banali. Pacat.