BMW M5 nu va primi nici tracţiune integrală şi nici versiune Touring
Albert Biermann, responsabil de dezvoltarea produselor la BMW M, le-a acordat celor de la Autoblog un interviu în cadrul căruia a explicat de ce nu va exista un M5 F10 cu tracţiune integrală şi nici o versiune Touring a acestuia.
Albert Biermann, Şeful Departamentului de Dezvoltare a Produselor a diviziei M de la BMW, a adus o pată de lumină asupra viitoarelor modele ramurei sportive a constructorului german. Cele mai multe lămuriri au venit în privinţa noului M5 F10, iar explicaţiile au fost pe cât de multe a putut să ofere reprezentantul unui constructor fără să dezvăluie proiectele secrete. Prima veste este că viitorul M6 debutează în vara anului viitor, iar Biermann a declarat că îşi doreşte din suflet un Z4 M, deşi nu-l poate construi acum deoarece nu ar fi profitabil.
BMW M5 F10 nu va beneficia şi de o versiune Touring, deoarece generaţia precedentă a fost vândută în doar 1.056 de exemplare la nivel global. Numărul de unităţi nu a fost suficient pentru a justifica dezvoltarea unei noi versiuni de performanţă a break-ului bazat pe Seria 5 F10. Cei de la BMW au mai refuzat un proiect de M5 Touring, în cazul generaţiei E39, dat proiectul respectiv a fost anulat din cauza unei probleme la suspensiile spate, pe care nu au reuşit să o rezolve fără să afecteze portbagajul.
Actuala generaţie a lui M5 nu va fi oferită cu tracţiune integrală, dar următoarea generaţie ar putea beneficia de acestă tehnologie dacă inginerii BMW vor considera necesar acest lucru. Utilizarea diferenţialului cu distribuţia variabilă a cuplului motor nu avea sens pe M5 F10, spun cei de la BMW, tehnologia respectivă urmând să rămână exclusivă versiunilor cu xDrive. În ceea ce priveşte versiunea cu transmisie manuală a lui M5, aceasta este construită doar pentru piaţa din Statele Unite ale Americii. Din păcate, această versiune implică costuri ridicate pentru inginerii BMW, iar un şofer nu va putea să fie niciodată la fel de rapid ca transmisia DCT. Resursele utilizate pentru adaptarea lui M5 pentru o transmisie manuală ar putea fi folosite în altă direcţie, consideră Albert Biermann, dar vor mai oferi această opţiune cât timp cea mai mare piaţă de M-uri o cere.
Via | Autoblog
Pacat ca nu vor face o versiune touring. Mereu am visat la una si la senzatiile pe care le poti avea la bordul unui break. Am avut privilegiul de a vedea un E60 M5 touring si arata mai dezirabil decat mi-as fi putut inchipui. Oricum, pentru mine superlativul se traduce prin M5.