BMW i3, primul model electric de serie al mărcii, a fost prezentat oficial
BMW a prezentat oficial noul i3, primul său model electric de serie. Nemţii au investit două miliarde de euro pentru dezvoltarea acestui model şi l-au lansat într-un eveniment derulat simultan în trei ţări, transmis pe internet.
BMW i3 a debutat astăzi pe internet, în cadrul unei prezentări transmise în direct pe Youtube, dar organizată în paralel în Londra, New York şi Beijing. Modelul electric al mărcii germane reprezintă un mare pas într-o direcţie nouă pentru compania bavareză, fiind prima electrică de serie a acestora. Pentru a-l dezvolta, BMW a investit peste două miliarde de euro în proiectul i, anticipat printr-o serie de concepte, care au dat naştere la numeroase zvonuri, care mergeau de la un Isetta modern la fel şi fel de modele cu sisteme de propulsie alternative. Pentru moment, comercializarea lui i3 pe piaţa din România nu este planificată, dar modelul este deja disponibil pentru clienţii din Germania. Acesta are un preţ de bază de 34.950 euro cu TVA inclus şi va fi livrat începând cu noiembrie 2013.
Modelul de 170 CP are o autonomie situată între 130 şi 160 kilometri în modul 100% electric. Opţional, clienţii pot comanda un modul range extender, care măreşte autonomia dramatic, până la 300 de kilometri. Respectivul modul este un motor de 650 cmc preluat de la divizia BMW Motorrad, care funcţionează pe post de generator şi încarcă acumulatorii, fără să existe vreo legătură mecanică între propulsorul respectiv şi trenul de propulsie.
Modelul va accelera de la 0 la 100 km/h în aproximativ şapte secunde şi va avea o viteză maximă limitată la 150 km/h, din motive de conservare a autonomiei. În materie de reprize, BMW spune că i3 accelerează de la 80 la 120 km/h în 4.9 secunde, ceea ce îi conferă performanţe comparabile cu un vehicul cu sistem de propulsie convenţional. Citadina electrică a nemţilor va oferi doar patru locuri pentru pasageri.
Pentru informaţii complete despre viitorul model electric al bavarezilor, citiţi şi materialul „20 de lucruri pe care nu le ştiai despre... BMW i3”
Via BMW
-
lorinczi.thomas, marţi, 30.07.2013 10:26
Cel mai frumos interior pe care l-am putut vedea! Exteriorul putea fi mai spectaculos pentru banii astia. Chiar daca unele detalii superbe au ramas de la concept, BMW a ales solutii clasice pentru alte parti ale caroseriei... In schimb, respecta traditia "narilor" plasate intre faruri, chiar daca nu mai este nevoie de ele pentru racirea motorului, de asta ocupandu-se o fanta din partea inferioara.
-
lorinczi.thomas, marţi, 30.07.2013 10:53
Ia stati un pic... Asta-i a doua masina de serie din lume fara stalp central! B-MAX nu mai este singur...
-
@lorinczi, marţi, 30.07.2013 11:47
Alo, de Mazda RX-8 ai auzit ? Ok, s-a scos cu putin timp in urma din productie, dar nu a inventat B-Maxul apa calda.
-
Ivanoff, marţi, 30.07.2013 11:48
Felicitari Toyota!!!
-
Vasilica, marţi, 30.07.2013 12:45
Ce porcarie asta cu alinierea la trendurile moderne! Cu 2 miliarde scoteau un model de nisa cu un mega motor made by BMW si gata.
-
@Vasilica, marţi, 30.07.2013 13:03
Pai BMW are o gramada de modele de nisa cu mega motoare in care s-au investit bani la momentul respectiv......frate e plin de vizionari care "stiu ei ce si cum e bine".
-
adi, marţi, 30.07.2013 13:36
si audi au cam esuat cu A2...acum incearca si bmw :)
-
Adrian, marţi, 30.07.2013 14:26
@lorinczi.thomas Da....e superb. Pe cat de furumos e interiorul pe atat de urat e pe afara. Pacat ca nu l-au facut mai frumos si pe afara. Oricum nejustificat de scump.
-
momo, marţi, 30.07.2013 14:57
ce legatura e intre chestia asta si bmw?...
-
Costi, marţi, 30.07.2013 15:15
34.950 euro cu TVA inclus este enorm pentru cât spațiu oferă. mașinile electrice sunt pentru moment doar moda oricum prin ele se testează piața și comportamentul clientului. Sincer prefer un diesel mare superdotat (orice marca) și spațios pe combustibil bio decât "cotețul" complet nepractic de mașina prezentata aici - mențiune: interiorul e superb. Nu sunt singurii care cer marea cu sarea pe o electrica, Mitsubishi au iMiev, francezii de la Renault au și ei o versiune verde a modelului Fluence (ăștia sunt și mai smecheri iți cer chirie 86 EURO pe luna pentru acumulatori). Cred ca producătorii are trebui sa lase glumele proaste și sa scoată mașini competitive cu autonomie mare 700 -1000 km pentru ca tehnologie este și o dețin. A, da am uitat, încă mai este petrol și nu pot face nimic în acest sens.
-
straightforward, marţi, 30.07.2013 17:51
http://www.youtube.com/watch?v=7kYb44yUTMw
-
Bayerische Motoren Werke, miercuri, 31.07.2013 00:24
Peste vreo 15 ani vom intalni tot mai multe masini electrice,hai sa ne bucuram de motoarele din zilele noastre.Asta e o masina foarte frumoasa si de apreciat dar apartine mai mult viitorului,momentan vreau sa ma bucur de prezent.
-
lorinczi.thomas, miercuri, 31.07.2013 13:00
@@lorinczi Tu mi-ai citit comentariul integral??? Vorbesc de STALPUL CENTRAL care NU este prezent in premiera mondiala pe B-MAX si acum pe i3! De Mazda RX-8 am auzit (stai linistit, am urechi!), dar acela are stalp central si din acest motiv nu a fost prea raspandita (acces greoi pe bancheta spate!)!
-
Mihai, miercuri, 31.07.2013 13:22
O.K. Interior o.k., exterior execrabil ca design. Performante O.K., mai putin autonomia, care e jalnica. Nu stiu de ce designerii auto vor sa ne obisnuiasca cu ideea ca masinile electrice trebuie "sa arate" intr-un anume fel. Prostii!!! Va recomand un model electric extrem de frumos si performant (apox. 480 km autonomie, 205 KM/ h viteza maxima etc.) si care nu arata a OZN. Incercati www.teslamotors.com si veti vedea. Iar pentru BMW as avea o intrebare: ce au facut cu motorul cu apa pe care il testau prin 1984 - 5 si de care sustineau ca este gata pentru a fi fabricat in serie? O parere personala: atita timp cit exista petrol masinile electrice trebuie sa fie ciudate si slabe ca performante pentru anu fi atragatoare. Doar o parere personala.
-
BMW, miercuri, 31.07.2013 13:33
Prezentul e reprezentat si de masini electrice, indiferent cat se agata unii de cota de piata redusa a acestora. Realitatea e ca sunt din ce in ce mai multi oameni care cer alternative curate la masinile conventionale, in timp ce guvernele vor sa reduca dependenta de petrol. Viziunea si curajul Nissan sunt de luat in seama. Nissan a vandut peste 70.000 unitati cu un singur model electric, Leaf. Intre timp, Nissan prepara a 2-a generatie a lui Leaf.. Asta e ceea ce e frumos in a fi pionier, in timp ce altii isi imagineaza cum sa intre pe o piata noua, tu te gandesti deja la nivelul urmator.
-
@Costi, miercuri, 31.07.2013 14:05
Renault ZE nu-i deloc o gluma. Cu peste 10000 clienti satisfacuti in ultimul semestru in 2013 si locul 3 in topul producatorilor de masini ecologice la nivel mondial, Renault are un avans considerabil in sectorul asta. Pl Brands YTD 1 Nissan 19.746 2 Chevrolet11.712 3 Renault 10.057 ,iar la Chevrolet in cifrele astea se includ Holden Volt, Opel & Vauxhall Ampera. Si dupa cum se observa pe piata intra din ce in ce mai multi jucatori, segmentul devine din ce in ce mai aglomerat. Oare or fi toti nebuni si voi sanatosi?
-
Sursa:evsales, miercuri, 31.07.2013 14:45
"The Rise of Renault Zoe in 2013 June came and the new french sales star Renault Zoe collected three new trophies (Germany, Switzerland and Denmark) to the ones it had last month (Spain, France and Austria), losing only Italy for the Nissan Leaf, but enough to lead comfortably the European ranking. But it's not just the Zoe to give good news to Renault, the Fluence ZE became the best selling plug-in car in Hong Kong (Wait! What?), both on the monthly chart and in the YTD ranking. In the UK-made Leaf news, it recovered the best selling title in Italy, reached #3 (And best selling EV) in Holland, #2 in Switzerland and Portugal and...That's it for now, the Zoe isn't giving any chances." "Renault hopes to secure with the Zoe the best-selling electric car title in the Old World and reach the break-even point."
-
@lorinczi, miercuri, 31.07.2013 15:29
am inteles ff bine ce ai scris.....se vede ca ai auzit de Mazda RX-8 dar nu ai si vazut-o.....Mazda RX-8 NU are stalp central intre portiere. Iti dau si un link : http://www.seriouswheels.com/2009/klm/2009-Mazda-RX-8-Interior-1920x1440.htm Auzi dar Mercedes E-Klasse Coupe si CL, desi sunt in 2 usi, le putem incadra ca masini fara montant central ?
-
daniel, miercuri, 31.07.2013 16:23
@Ivanoff: ai pus punctul pe i. Bravo ! In urma parteneriatului cu Toyota, acestia vor furniza tehnologie hibrica/full electric iar bmw vor oferi motoare de generatie noua pentru Toyota.
-
@Ivanoff, miercuri, 31.07.2013 18:00
Sau Samba sau mafia, scuza-ma ca nu mai stiu, i3 n-are treaba cu toyota, auzi cuca bravi Ivanoff:)
-
Update, joi, 01.08.2013 00:36
Primele 3 piete ca marime pentru masinile electrice: 1. Japonia 2. SUA 3. Franta
-
xxx, joi, 01.08.2013 08:00
Optional, clienții pot comanda un modul range extender, care mărește autonomia dramatic, până la 300 de kilometri => cred ca majoritate clienților vor opta pentru aceasta varianta. Eu cred ca asta este soluția corecta mai ales in tarile cu clima rece (vor avea vânzări mari în tari ca, Norvegia, Finlanda, Suedia,.....) pana când constructorii vor găsii o alta soluție pentru a marii autonomia. Îmi place cum arata în exterior, interiorul este cam "complicat" 34.950 euro cu TVA inclus => (ținând cont ca numai sigla face vreo 10000 E) îl găsesc atractiv
-
lorinczi.thomas, joi, 01.08.2013 16:59
@@lorinczi Imi retrag cuvintele, cand mi-am tinut in dinti declaratia, nu m-am uitat pe net in legatura cu stalpul (dar asta nu inseamna ca sunt un tolomac in restul zilelor). Cat despre Mercedes... sa spunem ca sunt la jumatate, intrucat intre geamuri (clar) nu exista stalp, dar sub ele nu cred car ar fi stalpul stalp, eventual vreo intaritura sau ceva.
-
alien, joi, 01.08.2013 20:57
@Update SUA e cea mai mare piata pentru automobilele electrice.
-
@alien, vineri, 02.08.2013 01:48
2012 Vanzari masini pur 100% electrice: Japan15,937 United States14,592
Citeste si
-
FRANKFURT 2013 | vineri, 13 septembrieŞeful de design Volvo: "După viitorul XC90, pregătim noul S90"Lansarea viitoarei generaţii a SUV-ului XC90 va fi urmată de apariţia celei mai mari berline a mărcii, viitorul S90. Ambele modele se vor inspira din designul lui Volvo Coupe Concept, spune Thomas Ingenlath într-un interviu acordat Automarket.ro la Salonul de la Frankfurt. Citeste tot
-
FRANKFURT 2013 | joi, 12 septembriePreţuri Opel Insignia facelift în România: start de la 21.185 euroAbia lansat la Salonul Auto de la Frankfurt, facelift-ul lui Opel Insignia are deja preţuri pentru piaţa din România. Versiunea cu motor de 140 CP pleacă de la 21.185 euro cu TVA inclus. Citeste tot
-
FRANKFURT 2013 | joi, 12 septembrieMazda: „Noua generaţie Mazda3 este cel mai bun produs al nostru”Într-un interviu acordat Automarket în cadrul Salonului Auto de la Frankfurt, Koji Tabata, designerul noului Mazda3, a declarat că modelul compact este cel mai bun produs al constructorului, dar că mai are de recuperat ca să ajungă VW Golf. Citeste tot
-
FRANKFURT 2013 | joi, 12 septembrieDacia: "Nu vom avea prea curând un model sport, dar analizăm extinderea versiunilor Stepway pe celelalte modele din gamă"Dacia nu este interesată de modele şi versiuni de nişă, astfel că un model sport sau cabriolet este exclus din planurile Dacia. Totuşi, vânzările excelente ale lui Sandero Stepway deschid alte opţiuni pentru marca de la Mioveni. Citeste tot
-
FRANKFURT 2013 | joi, 12 septembriePorsche 918 Spyder a devenit cel mai rapid model de serie pe NurburgringNoul Porsche 918 Spyder a devenit cel mai rapid automobil de serie pe circuitul Nurburgring. Modelul german a spulberat recordul anterior, îmbunătăţind-ul cu 14 secunde şi trecând sub pragul de şapte minute. Citeste tot
Bravo! La mai multe!