Audi RS4 Avant - nemţii reînvie break-ul de performanţă
Audi a dezvăluit astăzi un set complet de informaţii şi fotografii ale celui mai nou model de performanţă produs la Ingolstadt: Audi RS4 Avant.
Audi îşi manifestă încă o dată apetitul pentru break-urile de performanţă. Constructorul german a dezvăluit astăzi cea mai nouă propunere a sa pentru segmentul mediu, versiunea RS a actualului Audi A4 Avant. După o îndelungă aşteptare, fanii mărcii din Ingolstadt au din nou în faţă un produs RS, gata să se lupte cu rivalii de la Mercedes AMG şi BMW M.
Ecuaţia RS4 Avant: 450 CP, 430 Nm, 4.7 secunde până la 100 km/h
Noul Audi RS4 Avant vine propulsat, aşa cum era de aşteptat, de V8-ul existent deja pe fratele RS5. Unitatea cu opt cilindri, normal aspirată, este capabilă să ofere 450 de cai putere la 8250 rpm şi un cuplu motor de 430 Nm, disponibil între 4000 şi 6000 de rotaţii. Pus pe lângă vechiul RS4 Avant, noul model are cu 30 de cai putere în plus.
Resursele V8-ului sunt administrate de o cutie automată cu dublu-ambreiaj S-tronic, care transmite resursele ambelor axe (un raport 40:60) prin intermediul deja celebrului sistem quattro.
Break-ul de performanţă poate accelera de la 0 la 100 de km/h în 4.7 secunde. Viteza maximă este limitată la 250 km/h, însă, la cerere, ea se poate opri la 280 km/h. Alături de performanţele dinamice, Audi a publicat şi performanţele în materie de eficienţă: un consum mediu de 11 litri/100 de kilometri.
Aportul de putere este însoţit de un şasiu intens modificat, care suportă acum o direcţie reglabilă electromagnetic în funcţie de viteză, o suspensie mult mai rigidă şi cu 20 de mm mai coborâtă şi un set nou de frâne, cu discuri de 365 mm pe faţă, echivalentul a 14.37 inch. La cerere, Audi poate oferi şi un set de discuri din carbon ceramic, de 380 mm (14.9 inch), alături de etriere cu şase pistoane.
Design agresiv cu portbagaj de 1430 de litri
La nivel exterior, versiunea RS aduce cu sine un aspect uşor mai agresiv, subliniat de spoilerele noi, de pragurile laterale, de difuzorul posterior, de bosajele mai largi, de eleronul discret al hayonului, de carcasele din aluminiu ale oglinzilor şi de grila frontală supradimensionată cu finisaj din aluminiu şi formă de fagure.
Cu 20 de mm mai lung şi 24 de mm mai lat, noul Audi RS5 Avant beneficiază de jante de 19 inch cu pneuri de 265/35 în echiparea standard şi de 20 de inch cu pneuri de 265/30 în lista de opţionale.
La interior, Audi oferă un set de scaune sport, un volan cu partea inferioară plată, inserţii din fibră de carbon şi aluminiu la nivelul planşei de bord şi al portierelor. Ca şi în cazul versiunii standard, Audi RS4 Avant oferă un portbagaj de până la 1430 de litri, atunci când bancheta este rabatată.
Preţ de pornire: 76.600 de euro
Debutul mondial al noului Audi RS4 Avant va avea loc în cadrul Salonului Auto de la Geneva. După ce va putea fi apreciat live de public, break-ul de performanţă va ajunge şi în showroom-uri, în toamna lui 2012, cu un preţ de pornire de 76.600 de euro, valabil pe piaţa din Germania.
n-am timp sa ma uit dupa defecte :) masina e tare costa mult dar nu degeaba