Audi prezintă noul RS6 Avant: tehnologie mild hybrid, motor V8 biturbo de 600 CP și 800 Nm
Audi a publicat primele imagini și detalii oficiale ale noului RS6 Avant, unul dintre cele șase modele pregătite pentru gama de performanță RS. Noul Audi RS6 Avant beneficiază de un motor V8 biturbo de 4.0 litri, care dezvoltă 600 de cai putere și un cuplu de 800 Nm. În plus, are și un sistem mild-hybrid la 48V gândit pentru a reduce consumul de carburant și emisiile. Livrările vor începe în ianuarie 2020.
După teaserul recent care anticipa prezentarea oficială în preajma Salonului Auto de la Frankfurt din luna septembrie, Audi a dezvăluit primele imagini și informații cu privire la noul RS6 Avant.
Ajuns la a patra generație, noul model de performanță are un motor V8 biturbo de 4.0 litri care dezvoltă 600 de cai putere și un cuplu de 800 Nm. Sistemul mild hybrid (MHEV) este și el prezent, alături de tehnologia cylinder-on-demand pentru un plus de eficiență și reducerea consumului de carburant.
Noul Audi RS6 Avant are nevoie de 3.6 secunde pentru a accelera de la 0 la 100 km/h și de 12 secunde pentru 0-200 km/h. Viteza maximă este limitată electronic la 250 km/h.
Datorită sistemului MHEV, RS6 Avant recuperează până la 12 kW care pot fi stocați într-o baterie litiu-ion. Constructorul susține că economia de carburant este de 0.8 litri la 100 km/h. Eficiența este sprijinită de tehnologia cylinder-on-demand care dezactivează mai mulți cilindri (2,3,5 și 8) la viteză mică și medie.
Cutia automată tiptronic cu 8 trepte a fost și ea îmbunătățită, a primit o nouă funcție Launch Control și permite transmiterea puterii prin sistemul quattro permanent.
Comportamentul mașinii poate fi modificat în funcție de preferințele șoferului, ce poate alege între următoarele moduri de rulare: comfort, auto, dynamic, efficiency, respectiv RS1 și RS2 care pot fi configurate individual și activate direct prin butonul RS Mode de pe volan.
Livrările noului Audi RS6 Avant către clienți vor începe în luna ianuarie 2020.
Via Audi
Design dinamic reușit zic io, chiar dacă s-a cam evaporat stilul *lup în piele de oaie* al fostelor RS Avant-uri. Cu sau fără *understatement*, cursa puterii cred c-a atins totuși limite absurde. Marketingul tripletei nemțești știe însă prea bine că nu doar cererea creează oferta, ci și viceversa. Plus că rolul vectorilor de imagine rămâne f. important. Dovada: sutele de contre-n comentariile posesorilor de A3 S-Line 2.0 Diesel. ...Dacă nu și-ale celor cu bani doar d-un Snickers. :-)