Atac prin învăluire: Kia Sportage pleacă de la 17.300 de euro în România și e unul dintre cele mai ieftine SUV-uri din segment
Cea de-a patra generație Kia Sportage poate fi comandată oficial în România. Prețurile noului model sunt extrem de atrăgătoare în comparație cu cele ale concurenților direcți, iar listele de opțiuni sunt bogate și deloc costisitoare: niciun element opțional nu costă peste 1000 de euro.
Kia a anunțat oficial prețurile noului Sportage pentru piața din România. SUV-ul compact al mărcii coreene are un preț de pornire de 17.308 euro cu TVA inclus pentru versiunea 1.6 benzină de 132 de cai putere cu transmisie manuală și tracțiune 4x2 în echiparea de bază Plus.
Vor exista patru echipări din care clienții vor putea să aleagă: Plus, Classic, Style și GT Line . Aceasta din urmă nu vine doar cu echipamente suplimentare, ci și cu un design diferit, Sportage oferind un pachet estetic agresiv care poate fi recunoscut ușor prin prezența a patru LED-uri care înlocuiesc proiectoarele clasice de ceață.
SUV-ul celor de la Kia este disponibil în România în două versiuni pe benzină (1.6 aspirat de 132 CP și 1.6 Turbo de 177 CP) și în trei variante diesel (1.7 de 115 CP, 2.0 de 136 CP și 2.0 de 185 CP). Cele mai puternice motorizări diesel și pe benzină pot fi comandate și în versiune cu tracțiune integrală.
Noul Sportage se află la a patra generație și a devenit în timp unul dintre modelele cel mai bine vândute din gama constructorului coreean. SUV-ul compact care se află pe locul al treilea la vânzări în segmentul său în Europa după Nissan Qashqai și Volkswagen Tiguan reușește să se relanseze într-o versiune care-i modifică adânc aspectul exterior și adaugă elemente tehnologice aduse la nivelul anului 2016.
Kia Sportage, dotări standard (echipare Plus): Discuri de frână față-spate; Închidere centralizată cu telecomandă; Jante din aliaj de 16 inch, anvelope Hankook; Mânere exterioare uși în culoarea caroseriei; Ornamente cromate exterioare pentru portiere; Eleron spate și stop central LED; Apărătoare de noroi; Suspensii față-spate cu amortizoare pneumatice; Aer condiționat manual; Direcție cu asistare electrică; Geamuri electrice față-spate; Mufe AUX și USB; Tapițerie din stofă Saturn Black; Buzunare pe spatele scaunelor frontale; Oglinzi laterale reglabile electric; Volan ajustabil pe adâncime și înălțime; Mânere interioare metalizate pentru portiere; Kit de pană; Banchetă spate fracționabilă 60:40; Supert de ochelari; Airbag-uri față, laterale și cortină; Parasolare reglabile cu oglindă și iluminare, Ștergătoare Aero Blade.
Toate opționalele costă sub 1000 de euro
Sportage nu-și pierde nici pe noua generație unul dintre marile sale avantaje în raport cu rivalii: poziționarea de preț în segment. Element care nu e valabil doar pentru mașină în general, ci și pentru lista de opționale. Astfel, niciunul dintre elementele opționale nu costă peste 1000 de euro, iar cele mai scumpe sunt Navigația cu display de 7 inch (718 euro) și sistemul de frânare automată (780 de euro).
Între celelalte elemente opționale care pot fi comandate pe noul Sportage se numără sistemul de climatizare automată (234 de euro), camera de marșarier (156 de euro), senzorii de parcare spate (156 de euro), sistemul de atenționare la părăsirea benzii (359 de euro), cruise control (31 de euro), volanul încălzit (109 euro), scaune încălzite față și spate (203 euro), bare pentru plafon (125 de euro), luminile de zi LED (140 de euro) sau spălătorul de faruri (156 de euro).
RAV 4 lipseste din lista si putea fi pus in locul Antarei care deja e antica... Sportage-ul nou e intr-adevar un model reusit. L-am vazut la SAB, m-am urcat in el. E confortabil, are materiale bune (fanii materialelor moi pot sta linistiti - Kia le-a ascultat doleantele). Kia a progresat constant si asta e un lucru bun. Preturile sunt bune, insa conteaza mult cam la ce dotari te limitezi. Cu niste dotari normale pentru 2016, GT line-ul 4x4 sare de 29.000 de euro, la fel ca o Mazda 5 in echiparea Revolution cu 4x4 si motorul benzinar de top. Am vazut cateva review-uri straine pe net care ziceau ca Mazda 5 e mai confortabila si ofera mai mult spatiu, inclusiv o gura de incarcare mai mare in cazul portbagajului. Personal as merge pe mana Mazdei daca as avea de facut alegerea vreodata.